Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تقی حلی‌ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به آمادگی کامل مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور برای واکسیناسیون زائران حج تمتع ۹۸ اظهار کرد: واکسن مننژیت برای واکسیناسیون زائران حج تمتع امسال تامین شده است.

وی افزود: زائران حج تمتع امسال که مراحل تاییدیه پزشکی را طی کرده اند، می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه هلال احمر، نسبت به تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمرتصریح کرد: کار واکسیناسیون زائران حج امسال در سراسر کشور آغاز شده و متقاضیان باید هرچه سریعتر به این مهم مبادرت کنند.

حلی ساز با تاکید بر اینکه واکسیناسیون حجاج الزامی است، گفت: همه حجاج کشور‌های اسلامی که در مناسک حج تمتع حضور دارند، باید واکسن مننژیت را تزریق کنند.

وی افزود: طبق قوانین کشور میزبان، تزریق واکسن مننژیت برای تمامی حجاج کشور‌های اسلامی الزامی است بنابراین همه حجاج باید نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اعتبار این واکسن دو ساله است، تاکید کرد: بعد از تزریق واکسن مننژیت، کارت واکسن تقدیم زائران می‌شود که این کارت باید تا انتهای سفر همراه آن‌ها باشد.

به گفته حلی ساز، تدابیر لازم برای واکسیناسیون زائران حج امسال اندیشیده شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و فرآیند تزریق واکسن در زمانبندی خود انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج 98 سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شده است، گفت: کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طاهر درودی؛ معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تقریبا معاینات پزشکی تمام زائران انجام شده است و از نظر توانمندی جسمانی شرکت در مناسک حج ارزیابی شده‌اند.

وی افزود: بعد از معاینات این زائران مشخص شد بیماری فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی شایع‌ترین بیماری در میان زائران ایرانی است. بیش از یک هزار و 450 زائر بالای 80 سال، 92 نفر زیر 18 سال، 9 هزار و 489 نفر بین 70 تا 80 سال سن دارند.

درودی در خصوص داروهای مورد نیاز بیان کرد: زائران می‌بایست در سفر حج داروی‌هایی را که مصرف می‌کنند، با خود به همراه داشته باشند، البته حواسشان به داروهای ممنوعه باشد.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر تصریح کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، دارو و تجهیزات مورد نیاز حج را خریداری و بسته‌بندی کرده و در حال انجام امور اداری برای اعزام به مراکز درمانی هلال‌ احمر ایران در عربستان سعودی است.

صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال 87 هزار و 550 نفر در قالب 614 کاروان از اواخر اردیبهشت از 21 ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی