Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@23:37:38 GMT

توجه ویژه عمان به فرهنگ قرآنی/ قرآن پیونددهنده فرهنگی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۶۰۴۱

توجه ویژه عمان به فرهنگ قرآنی/ قرآن پیونددهنده فرهنگی

به گزارش ایکنا؛ خالد الطاروطی، رئیس مرکز پژوهش‌های قیروان دانشگاه الزیتونه تونس، در مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن با ابلاغ سلام مردم تونس به مردم ایران عنوان کرد: دانشگاه الزیتونه از قرن دوم تاکنون در زمینه قرآنی فعالیت می‌کند. این دانشگاه به همه علوم و معارف قرآنی در کل عالم می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرآن راهی برای زندگی انسان‌ها در همه شرایط و احوال است؛ چرا که این کتاب الهی است. خوشحال هستیم که دولت ایران این امکان را فراهم کرد تا به فعالیت‌های قرآنی از جمله نمایشگاه قرآن بپردازیم.

محمد شفیع زال، مسئول انتشارات یایاسان رستو مالزی، سخنران دیگر این مراسم بود که اظهار کرد: بی‌گمان پیام فرستاده شده خداوند برای انسان‌ها صلح و دوستی است و پیام اصلی اسلام بر صلح است.

وی با بیان اینکه تاریخ اسلام فراز و نشیب‌های بسیاری دارد، گفت: قرآن می‌تواند پیونددهنده فرهنگی باشد، همان طور که ما را در این لحظه با ایران پیوند داد که این موضوع یکی از معجزات مصحف شریف است.

فایض الهادی، نماینده وزارت اوقاف عمان نیز اظهار کرد: قرآن می‌تواند سبب وحدت فرهنگی و اخلاقی مسلمانان شود. سلطنت عمان توجه ویژه به فرهنگ قرآنی دارد؛ فرهنگی که از قدیم نزد مردم عمان بوده و است.

وی ادامه داد: از مهمترین فعالیت‌های وزارت اوقاف و امور دینی عمان سرپرستی مدارس قرآنی بسیاری است که اقدام به ترویج قرائت قرآن کریم و بررسی معارف آن می‌کند.

در پایان این مراسم از آثار برگزیده فرهنگ قرآنی شامل چهار مجله «الطاهره» به عربی، «ایران نوین» به زبان اردو، «قرآن شیعه» به زبان ترکی و «محجوبه» به زبان انگلیسی رونمایی شد.

همچنین  از مجله «نگار» به دو زبان عربی و فرانسه که ویژه فرهنگ قرآن از کشور تونس به رشته تحریر درآمده است و «جلوه‌های رحمانی» اثری از ایران که تلفیقی از تصاویر اهل بیت(ع) مبتنی بر آیات وحیانی است نیز در قالب سه جلد رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن ایکنا الزیتونه عمان مالزی تونس طاروطی الهادی نمایشگاه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، اولین نخبه قرآنی که کتابت قرآن به شیوه ای خلاقانه بر روی شمشیری به طول  سه متری را انجام داده است.
این اثرهنری از جنس چوب است و  آیات قرآن کریم با سوزن فولادی  روی آن حک شده است .
خط استفاده شده در این اثر خط نسخ است و طراحی این طرح هنری و کتابت قرآن یکسال به طول انجامید.
دومین نخبه قرآنی که در زمینه تفسیر المیزان و نوشتن آن به زبان لاتین است تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است