Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان، گفت: در حال حاضر در حال آماده سازی زمین های کشاورزی برای کشت تابستانه هستیم و امسال هیچ ممانعتی برای کشت محصولات مختلف در استان نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی»، شامگاه (دوشنبه 23 اردیبهشت) در جلسه قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، ضمن تقدیر از عملکرد این قرارگاه جهادی، اظهار کرد: نعمت خدمت رسانی به مردم در سیل اخیر یک توفیق الهی بوده و استفاده از این فرصت ها در خدمت رسانی به مردم در چنین شرایطی، یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ضمن اشاره به بی سابقه بودن بارش های اخیر در استان، افزود: ما در بعضی مناطق استان مانند حوزه آبگیر کرخه بارش هایی با دوره بازگشت هزار ساله را تجربه کردیم. یعنی در هر هزار سال ممکن است یک بار بارش ها در آن منطقه به این اندازه باشد. همچنین در حوزه‌هایی مانند مارون و دز بارش هایی با دوره بازگشت 200 ساله را تجربه کردیم.

 

استاندار خوزستان، بارش های باران در متوسط مناطق استان را بیش از ۵۲۱ میلی متر عنوان کرد و گفت: علاوه بر این بارش ها، بارش های ۹ الی ۱۰ استان بالادست نیز به خوزستان سرازیر شدند که این امر، شرایط بحران سیل در منطقه ما را تشدید کرد.

 

وی اصول مدیریتی سیلاب را یک مدیریت تقریبا ایده آل برشمرد و در اثبات آن تشریح کرد: با وجود سدهای پایدار، تلفات جانی در واقع صفر بود و عدم ورود آب به هیچ یک از شهرهای در معرض خطر و ایستادگی همگانی تمام دستگاه ها نتیجه یک مدیریت عالی بود.

 

شریعتی، عدم آگاهی و تخصص برخی از مسئولین را از دلایل ارائه نظرات غیرکارشناسی آنها دانست و اضافه کرد: تاریخ سیلاب ها در استان نشان می دهد که خسارات در سیل هایی حتی با شدت کمتر از این سیل اخیر، بسیار بالاتر بوده است.

 

وی حل معضل سیل به وسیله یک سیستم اداری تنها را غیرقابل امکان خواند و تصریح کرد: لایروبی کانال سلمان به طول تقریبا 45 کیلومتر، احداث سیل بندهای عظیم در نقاط استراتژیک حاشیه اهواز برای جلوگیری از ورود آب به شهر در کمتر از 50 ساعت، تمام تلاش های بی وقفه و زحمات نیروهای مختلف، همگی به وسیله یک سیستم اداری تنها قابل اجرا نبود.

 

استاندار خوزستان، خاطر نشان کرد: عدم شیوع بیماری های واگیردار در مناطق سیل زده، پخش مواد غذایی و بهداشتی و همچنین برپایی مراکز بهداشتی و درمانی، حاصل یک مدیریت خوب بهداشتی است.

 

وی با تشبیه همدلی عمومی در جریان سیل به دوران دفاع مقدس، اذعان داشت: نسل امروز هیچ چیزی از نسل گذشته کم ندارد و این همراهی و همدلی همگانی بین مرد و زن و پیر و جوان و بسیجی و دانشگاهی و همه اقشار جامعه، گواه این موضوع است.

 

شریعتی، وظایف نهادهایی مانند قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی را همچنان جاری دانست و بیان کرد: مشکلات مردم سیل زده همچنان در جریان است و رسیدگی به نیازها توسط دستگاه های مربوطه را می‌ طلبد.

 

وی ذخیره کنونی آب پشت سدها را کافی دانست و تاکید کرد: در حال حاضر در حال آماده سازی زمین های کشاورزی برای کشت تابستانه هستیم و امسال هیچ ممانعتی برای کشت محصولات مختلف در استان را نخواهیم داشت.

 

وی در پایان در مورد وضعیت روستایی مانند مگران ۳ که دستور تخلیه گرفتند، ابراز کرد: ما در حال تهیه کانکس برای این روستاها هستیم و قرار بر این شد تا کانکس های دیگر در چهار نقطه استان برای حوادث غیرمترقبه احتمالی نگهداری شوند.

 

پایان پیام/637

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان مجلس ماه مبارک رمضان بیانیه گام دوم انقلاب اردبیل نمایشگاه قرآن مشهد دوران دفاع مقدس غلامرضا شریعتی قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نظری شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان ۲۴ هزار فرهنگی دارد که امسال از بین ۳۲ استان کشور، ۱۴ استان معلم نمونه کشوری داشت و سهم استان گلستان دو معلم نمونه کشوری بود این در حالی است که در سال قبل معلم نمونه کشوری نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه معلمان گلستان دارای همت بالا و کار بلد هستند، افزود: امسال برای انتخاب معلم نمونه شرایط تغییر کرده است، معلم نمونه کاملاً عملی و به صورت آزمون و تدریس و شاخصه هایی که مد نظر بود انجام شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در خصوص اعتبارات آموزش و پرورش هم گفت: در سفر اول رییس جمهور حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم اما در سفر دوم با کمک مسوولان هزار میلیارد تومان مصوبه گرفتیم که رشد پنج برابری نسبت به سفر اول داشتیم.

وی افزود: این مصوبات نوید اتفاقات خوب در حوزه های مختلف آموزش و پرورش دارد که در بخش نرم افزاری و هم سخت افزاری می‌توانیم استفاده کنیم و در حال حاضر ۶۰ درصد مصوبه اول تحقق پیدا کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در جذب نیرو در قالب ماده ۲۸، در سال های قبل بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ نفر بود اما در سال ۱۴۰۱ نزدیک به هزار و ۳۰۰ نفر جذب داشتیم و امسال هم با چند آزمونی که داریم بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر جذب آموزش و پروش خواهند شد که با این آمار، رشد ۹۰ درصدی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در جذب نیرو حساسیت خاصی را در نظر گرفته ایم که با اعلام جذبی که شکل گرفته، باهوش ترین و باسوادترین معلمان از استان گلستان بود.

کد خبر 6092557

دیگر خبرها

  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود