Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:35:20 GMT

صنعتی که خط تولید از خارج می‌آورد صنعت نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۷۴۳۲

صنعتی که خط تولید از خارج می‌آورد صنعت نیست

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه حمایت از کار آفرین سنتی و دانش بنیان و ایجاد محیطی برای ارج نهاندان به حمایت از کار آفرین رکن اصلی پیشرفت اقتصاد هر جامعه‌ است، گفت: بررسی اقتصاد کشور‌هایی که از قوای  محکم برخوردار است نشان می‌دهد مسئله حمایت از کار آفرین در آن‌ها از جایگاه بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بنیان یک اکوسیستم است، افزود: اولین بخش این اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان این است که تمام اجزا فعال در این اکوسیستم به این باور برسند  یک اکوسیستم با کمک‌های همه جانبه شکل می گیرد.

ستاری با اشاره به اینکه بین کارخانه و صنعت تفاوت وجود دارد خاطر نشان کرد: توسعه صنعت در هر استان باید بر اساس توجه به استعداد‌ها، ظرفیت‌ها و ویژگی‌های آن استان باشد و صنعتی که خط تولید از خارج می‌آورد صنعت نیست بلکه باید به عنوان کارخانه شناخته شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برای راه اندازی کارخانه نوآوری درخشان در استان اعلام آمادگی کرد و ادامه داد شرایط اولیه پیشرفت هر استانی همدلی مسئولان استان در تمام زمینه‌ها است و اولویت استان یزد در حال حاضر رشد و گسترش اقتصاد دانش بنیان است.

وی حمایت از استارتاپ‌ها به خصوص استارتاپ‌های تکنولوژی در زمینه کسب و کار را در شرایط کنونی ضروی و واجب دانست و خاطر نشان کرد: سیستم سنتی باید از این فرصت به نحو احسنت استفاده و سرمایه گذاری کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به منظور بازدید از شرکت‌های دانش بنیان منتخب شهرک صنعتی و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه یزد، پژوهشگاه علوم تولید مثل یزد، کارخانه نورآوری و بازدید از چند شرکت دانش بنیان واقع در پارک علم و فناوری صبح امروز به یزد سفر کرده است.

انتهای پیام/ی

افزایش رونق تولید و اقتصاد کشور با حمایت کار آفرینان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال معاون علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است

بهرام عین اللهی٬‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: به رکورد ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان رسیده ایم. در بدو شروع به کار دولت سیزدهم  ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که امروز و بعد از دو سال و نیم به ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان افزایش یافته است.

او گفت: این افزایش یک رکورد محسوب می‌شود و  یکی از کار‌های بسیار خوب در زمینه پانسمان بیماران پروانه‌ای بود که امیدواریم با حمایت‌های بیشتر به تجاری شدن برسد و بتواند نیاز‌های کشورمان را تامین کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جزء کار‌های مهم این وزاتخانه است.

عین اللهی افزود: بنای ما بر این است که با تقویت دانش‌بنیان‌ها دارو‌های اکثر بیماری‌ها را تامین کنیم و در مورد تالاسمی هم همین موضوع مطرح است. بعضی از بیماران می‌گویند داروی داخلی استفاده نمی‌کنیم و حتما داروی خارجی می‌خواهیم که این موضوع را باید متخصصین تشخیص دهند. 

او گفت: اولویت ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع کمبود‌های دارویی است. تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است.

وزیر بهداشت درباره چرایی رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گفت: در این سنین تمامی اعضای بدن کودک رشد تکاملی دارند و هرگونه نقصی می‌تواند تا پایان عمر با فرد بماند به همین دلیل با پیشنهاد وزارت بهداشت در هیئت دولت این موضوع به تصویب رسید و جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که کودکان را در ۷ سال اول زندگی در مراکز دولتی به شکل رایگان درمان کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی