Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مشکلات جدی این روزهای مردم گرانی های گاه و بیگاه محصولات، کالاها، مواد غذایی، میوه و ... است؛ به طوری که هیچکس نمی تواند مدعی بشود قیمت یک محصول برای چند روز، چند هفته و چند ماه ثابت خواهد ماند، شرایط به نحوی شده که هر آن ممکن است قیمت ها دچار تغییر و تحولات وحشتناک بشود.

به گزارش «تابناک»، بدتر از این گرانی ها میل بی حد و حصر مردم برای خرید کالاهاست که به طرز عجیبی به ویژه وقتی شاهد شنیده شدن زمزمه گرانی یک محصول یا کالا هستیم، هجوم عجیب و چشمگیری را برای خرید از سوی آنان شاهدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدتر از آن در بسیاری از مواقع می بینیم که مردم حتی برای خرید کالایی که به شدت گران شده، صف می کشند و وقتی دلیل را جویا می شوی خیلی ها می گویند ممکن است این کالا کمیاب شود یا اینکه بعضی می گویند تا گران تر نشده باید بخریم.

این رفتار اقتصادی مردم در مقابل گرانی ها دقیقا همان انتظاری است که دلالان و افراد زیاده خواه از راه اندازی زمزمه گرانی یا گران کردن کالاها دنبال می کنند؛ ما با چنین صف کشیدن هایی برای خرید یک کالای گران دقیقا وارد دایره ای شده ایم که این افراد از جامعه انتظار دارند.

در حالی این گونه رفتارهای نادرست اقتصادی را ما در کشورمان ملاحظه می کنیم که در بسیاری از نقاط دنیا دقیقا برعکس عمل می کنند و وقتی کالایی گران می شود، نه تنها صف های طویل برای خرید تشکیل نمی دهند بلکه عزم مردم برای نخریدن بسیار جدی می شود تا قیمت کالا با اندازه توان و انتظار آنها تعدیل شود.این نقد جدی است که به رفتار مردم و جامعه ما در مواجهه با گرانی ها وارد است.

اما در طرف مقابل اگر بخواهیم به رفتار مسئولان نقد کنیم باید این سئوال را مطرح کرد که آقایان دقیقا مشغول چه کاری در مسئولیت های تحت نظرشان هستند که شرایط اینگونه بهم ریخته شده است و هر روز شاهد گرانی یک محصول هستیم. مگر یکی از نقدهای رئیس جمهور به دولت قبل عدم توانایی در کنترل قیمت ها و بازار نبود، چه شده که یکسال است هر روز یک قیمت را بر روی کالاها می بینیم؟

درست است که آمریکایی ها با اعمال تحریم های ظالمانه تلاش می کنند وضعیت اقتصادی ما را بهم ریخته کنند، اما آیا در این شرایط ما نباید یک نقشه راه برای مقابله با این جنگ اقتصادی داشته باشیم که به صورت واحد در ارکان مختلف دولت مورد استفاده قرار بگیرد و تاکیدش بر حفظ شرایط اقتصادی به نفع طبقات متوسط و آسیب پذیر جامعه باشد؟

چرا باید یک روز خرما، یک روز گوجه فرنگی، یک روز سیب زمینی، یک روز پیاز، یک روز سیب، یک روز موز یک روز گوشت، یک روز مرغ، یک روز پوشک، یک روز رب گوجه فرنگی، یک روز کنسرو ماهی، یک روز لبنیات و روزهای دیگر چیزهای دیگر دغدغه و مساله ما باشد، این چه نوع مدیریت کردن است؟

یکسال از آغاز فشارهای اقتصادی شدید آمریکا علیه مردم کشورمان می گذرد، اما بازهم شاهدیم که این رویه ادامه دار است. اگر قرار به این نوع مدیریت کردن است بهتر است چنین مدیرانی نداشته باشیم و حداقل پولی که این افراد می گیرند، هزینه مزایا، هزینه اتاق و میز و صندلی و رفت و آمدشان صرف امورات مردم بشود.

جالب اینجاست که دم دستی ترین کار آقایان هم در مواجهه با چنین مشکلاتی از جمله موضوع افزایش قیمت ها، جلوگیری از صادرات محصولی است که گران و کمیاب می شود. این چنین تصمیم گیری هایی از اساس غلط است و به کشور ضربه می زند. چون در اوج نیاز به درآمدهای ارزی ما خود را از کسب چنین درآمدی ممنوع و تحریم می کنیم!

 در حالی که کشور به دلیل شرایطی که دشمن پیش روی مان نهاده است، درآمد ارزی اش نسبت به قبل کم شده است، ما با چنین اقداماتی جلوی ایجاد درآمد ارزی را می گیریم، خوب این نوعی همراهی با خواست و تحریم های مورد نظر آمریکایی هاست. برای جلوگیری از مشکلات باید فکر، ایده و طراحی داشت، جلوگیری از کسب درآمد ارزی پیش پا افتاده ترین و راحت ترین راهی است که پیش روی مان قرار دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نقد شرایط بازار مدیریت مدیران بدتر از آمریکا خودتحریمی گوجه پیاز کنسرو پوشک مساله مردم فشار آمریکا جنگ اقتصادی برنامه واحد مقابله با تحریم بهنام صفوی مارک ویلموتس هادی رضوی باتری قلب روز نکبت پایگاه نظامی آمریکا شاخص فلاکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت رحم اجاره‌ای

همزمان با تشدید مشکلات اقتصادی دهه هفتادی‌ها پیشتاز رحم اجاره‌ای شدند.

به گزارش تجارت نیوز، اما مسئله مهم در این بین حضور افرادی است که به عنوان دلال در این بازار فعالیت می‌کنند و البته سود‌های کلانی هم به دست می‌آورند.

وقتی هنوز علم آنقدر پیشرفت نکرده بود که مسئله ناباروری همچون امروز قابل حل باشد بسیاری افراد که در آرزوی بچه داشتن بودند وقتی به دلیل مشکلات سلامتی این آرزویشان دست‌نیافتنی می‌شد به مسئله رحم اجاره‌ای فکر می‌کردند. از همان زمان هم زنانی که در این بازار فعالیت می‌کردند کسانی بودند که به دلیل فقر و مشکلات مالی تن به چنین کاری می‌دادند.

امروز هم در این زمینه چیزی تغییر نکرده جز قیمت‌هایی که سر به فلک کشیده‌اند.

اکنون مسئله به شکل دیگری هم رقم می‌خورد و هستند کسانی که دلشان نمی‌خواهد زیبایی و فرم بدن خود را به دلیل بارداری از دست بدهند و بدون اینکه مشکلی داشته باشند ترجیح می‌دهند این کار را به فرد دیگری سپرده و با استفاده از رحم اجاره‌ای باردار شوند و در نهایت هم تناسب و زیبایی خود را حفظ کنند.

شاید یکی از دلایلی که باعث شده تا این اندازه قیمت رحم اجاره‌ای در کشور ما افزایش پیدا کند همین مساله باشد.

قیمت‌ها از ۴۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به شرایط فرد که شامل سن، سلامتی، زیبایی ظاهری و ... است گاهی به ۹۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

رقمی که برای خیلی از افراد با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی این روز‌ها به‌مراتب بیشتر از قبل وسوسه‌انگیز خواهد بود.

میرزایی، فوق تخصص زنان و زایمان، در این باره می‌گوید: اجاره رحم هم برای بسیاری از افرادی که داوطلب این کار می‌شوند مانند کسانی است که به دلیل مشکلات مالی و فقر اقتصادی حاضر به فروش اعضای بدن خود می‌شوند. در اکثر موارد زنان برای این کار داوطلب می‌شوند تا بتوانند مشکلات اقتصادی و معیشتی خود و خانواده‌هایشان را حل و فصل کنند.

او می‌افزاید: این اتفاق حداقل برای افرادی که واقعا نمی‌توانند بچه‌دار شوند و آرزوی فرزنددار شدن دارند بسیار هم خوب است، اما مساله اینجاست که در این بین افرادی به‌عنوان واسطه حضور دارند که شرایط را سخت‌تر و پیچیده‌تر کرده و باعث می‌شوند تا برخی مشکلات در طول مدت بارداری خود را نشان دهند.

این فوق تخصص زنان و زایمان می‌گوید: قبل از هر چیز فردی که قرار است رحم خود را اجاره دهد باید از نظر سلامتی تائید شود. این کار اغلب از سوی پزشکان متخصص زنان و زایمان انجام می‌شود و برگه تایید سلامت می‌دهند؛ از سوی دیگر فرد باید از نظر اعتیاد و مشکلات دیگری مانند بیماری‌های مقاربتی و ارثی مورد بررسی قرار بگیرد.

اما متاسفانه در برخی موارد اتفاق افتاده که واسطه‌ها این برگه‌ها را به صورت تقبلی در اختیار خانواده خواهان رحم اجاره‌ای می‌گذارند و در نهایت هم ممکن است بارداری به شکل ناموفق تمام شود و یا اتفاقات دیگری رخ می‌دهد و افراد بعد از اینکه پول را پرداخت می‌کنند تازه متوجه می‌شوند که فرد داوطلب مشکلات سلامتی دارد یا معتاد است و ...

میرزایی می‌گوید: به همین خاطر است که افراد متقاضی باید در این زمینه دقت عمل بیشتری به خرج دهند و قبل از اینکه به افراد غیر مسوول مانند واسطه‌ها برای انجام این امور مراجعه کنند از افراد ذی صلاح مشورت بگیرند و در نهایت هم در تمام مراحل تایید سلامت فرد مورد نظر حضور داشته باشند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.

او در مورد زنانی که می‌توانند، اما به دلایلی نمی‌خواهند باردار شوند و از رحم اجاره‌ای استفاده می‌کنند نیز می‌گوید: متاسفانه این مساله طی سال‌های گذشته رونق بسیاری پیدا کرده است. از وقتی که مساله ظاهر برای بسیاری از افراد به یک مساله حیاتی تبدیل شد و عمل‌های جراحی زیبایی رونق گرفت این اتفاق هم بیش از هر زمان دیگری رخ می‌دهد و خیلی از افرادی که خود توانایی بارداری دارند به دلایل واهی از رحم اجاره‌ای استفاده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • قیمت رحم اجاره‌ای