Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:35:39 GMT

جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۱۷۰۱

جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری

به گزارش خبرگزاری مهر، سید میعاد صالحی در صفحه اینستاگرام خود با اعلام اینکه طی هفته‌های گذشته، بازنشستگان عزیز و همچنین کانون‌های بازنشستگی خواستار اعلام جزئیات همسان‌سازی حقوق‌ها شدند، نوشته است: همانگونه که قبلاً هم گفتم، مشی ما صداقت و #شفافیت بوده و مطلبی برای پنهان کردن نداریم. ارقامی که در ادامه ذکر می‌شود، بر اساس اعتبار ابلاغی سازمان برنامه و بودجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم آنچه مصوب شده، توسط سازمان برنامه و بودجه نیز تخصیص یابد.

وی افزود: البته میدانم که خرج و مخارج بازنشستگان عزیز بالاست و شرایط اخیر اقتصادی نیز مشکلات بیشتری برای آنان ایجاد کرده است. ما تمام سعی خود را انجام داده و می‌دهیم تا بتوانیم از مشکلات این عزیزان بکاهیم.

صالحی با اشاره به اینکه تعداد کل بازنشستگان تا پایان سال ۹۷ برابر با ۱ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۷۴۲ نفر بوده است، یادآور شد: بودجه مصوب سازمان برنامه برای افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان عزیز در سال ۱۳۹۸، ۹ هزار میلیارد تومان است. افزایش سنواتی حقوق‌ها برابر با ۱۸ درصد می‌باشد. البته این افزایش به نحوی است که از ۴۴۰ هزار تومان کمتر نباشد.

وی همچنین گفته است: بودجه طرح همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشکری، مجموعاً مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان است. از این مقدار، ۶۵ درصد معادل ۳۲۵۰ میلیارد تومان، سهم بازنشستگان کشوری است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اشاره کرده است که ۸۳ درصد بازنشستگان کشوری که برابر با ۱ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۵۸۰ نفر بوده، مشمول طرح همسان‌سازی هستند. این افراد دارای کمترین حقوق دریافتی هستند. ۱۷ درصد باقی مانده بازنشستگان عزیز، فقط از افزایش ۱۸ درصد سنواتی برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: از بابت همسان سازی، حقوق‌ها حداقل به میزان ۳۱ هزار تومان (گروه شغلی ۱) و حداکثر ۲۴۹ هزار تومان (گروه شغلی ۲۰) افزایش می‌یابد. حداقل حقوق امسال برای پایین‌ترین گروه‌های شغلی با ۳۰ سال خدمت برابر ۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۵۸۸ تومان است.

صالحی تاکید کرده است که حداقل حقوق امسال برای کمتر از ۳۰ سال خدمت، برابر با ۱ میلیون و ۵۷۸ هزار ۵۰۰ تومان است که سال گذشته ۱ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ بوده است.

وی در پایان نوشت: در مجموع، حقوق‌ها حداقل به میزان ۴۷۱ هزار تومان افزایش یافته است.

کد خبر 4617301 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق بازنشستگی کشوری افزایش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟

زی‌سان: از چند روز گذشته خبری تحت عنوان «خبر خوش برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد/ واریز این مبلغ تا ساعاتی دیگر برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی» در برخی رسانه‌های زرد و فیک‌نیوزها منتشر شده است. اما شواهد نشان می‌دهد دستکم تا هفته آینده خبری خوبی برای مددجویان کمیته امداد و مستمری بگیران بهزیستی مخابره نخواهد شد. 

ماجرا از این قرار است که هنوز تکلیف اضافه حقوق مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد مشخص نشده است و محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) درباره میزان افزایش حقوق مستمری بگیران توضیحاتی ارائه داد.

محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) گفت: در روز‌های گذشته، نشستی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان ایشان در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و نرخ این افزایش داشتیم که به جمع‌بندی نرسیدیم؛ این نشست نتیجه‌ای نداشت و قرار شد هفته آینده مجدداً نشستی برگزار و در مورد میزان افزایش مستمری ۱۴۰۳ تصمیم‌گیری شود.

خواسته‌ی ما، اجرای دقیق مر قانون است؛ ما به صراحت خواستار اجرای قانون هستیم؛ به طور مشخص بایستی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اجرایی شده و مستمری بازنشستگان به اندازه‌ی میزان افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

انتظار می‌رود نرخ افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در نشست هفته آینده با مدیرعامل و مدیران و کارشناسان سازمان تعیین تکلیف شود

tags # افزایش حقوق سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟