Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، بیماری پرفشاری خون اولین عامل خطر مرگ و میر در جهان و ایران است. سالیانه 10.4 میلیون نفر به علت بالا بودن فشار خون بالا در جهان می میرند و 218 میلیون سال ناتوانی و مرگ زودرس DALY) ناشی از آن) به جا می ماند.

براساس این گزارش، به منظور کنترل این بیماری به مثابه بزرگترین عامل خطر مرگ و ناتوانی مردم، به دستور وزیر بهداشت «بسیج ملی کنترل فشار خون» از روز 27 اردیبهشت 1398مصادف با روز جهانی فشار خون در کشور آغاز خواهد شد و ساختار شورای راهبردی و ساختار اجرایی این بسیج ملی در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر تعیین شده است:

هدف بسیج: پیشگیری، شناخت و کنترل فشار خون بالا

گستره اجرا: کل کشور در مناطق شهری و روستایی

گروه هدف: همه افراد بالای 30 سال، خانم های باردار و بیماران کلیوی

محل در نظر گرفته شده و در دسترس برای مراجعه افراد: همه خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت و کلینیک های وابسته به بیمارستان ها، داروخانه ها، محل های تجمعی مانند محل برگزاری نماز جمعه، کارگاه ها و کارخانجات، ادارات دولتی با تعداد زیاد پرسنل.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالیانه 10.4 میلیون نفر به علت بالا بودن فشار خون بالا در جهان می میرند و 218 میلیون سال ناتوانی و مرگ زودرس DALY) ناشی از آن) به جا می ماند

تفاوت با موارد مشابه: ثبت برخط الکترونیک نتایج سنجش فشار خون و سایر موارد در نظر گرفته شده در بسیج و امکان رصد روند انجام کار در نقاط مختلف، اصلاح مشکلات موجود و امکان پایش برخط فرآیند طراحی شده.

در این بسیج ملی تمامی گروه های پزشکی نقش خواهند داشت و بدیهی است همکاری داروخانه ها در بسیج ملی کنترل فشار خون با توکل بر پروردگار باریتعالی و کمک یکایک شما معرف نقش بی بدیل داروسازان در تیم سلامت خواهد بود.

سازمان غذا و دارو در این خصوص افزود: بدین وسیله از تمام داروخانه هایی که داوطلب شرکت در این بسیج ملی هستند، دعوت می شود با توجه به محدودیت زمانی تا حداکثر شنبه مورخ 28 اردیبهشت ماه حضور خود را در این بسیج ملی به معاونت غذا و داروی دانشگاه مربوطه اعلام کنند.

گفتنی است، حضور داوطلبانه در این بسیج ملی 100 امتیاز ازرشیابی برای داروخانه خواهد داشت. همچنین انتظار می رود، داروخانه های داوطلب فضای مناسب جهت اجرای طرح را در داروخانه فراهم کنند.

انتهای پیام/

20 / 20 بیماری پرفشاری خون اولین عامل خطر مرگ و میر در جهان و ایران فشار خون بالا دعوت از داروخانه ها سازمان غذا و دارو بسیج ملی کنترل فشار خون بیماران مبتلا به فشار خون مرگ سالیانه 10 4 میلیون نفر در دنیا کن

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بیماری پرفشاری خون فشار خون بالا سازمان غذا و دارو بسیج ملی کنترل فشار خون بیماران مبتلا به فشار خون مرگ سالیانه 10 4 میلیون نفر در دنیا کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند

آفتاب‌‌نیوز :

هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • پیوستن اینتر به صف تیم‌های خواهان یاشوا زیرکزی