Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@00:11:52 GMT

آغاز برداشت بابونه در استان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۳۸۷۱

آغاز برداشت بابونه در استان

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد رضا صادقی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان اصفهان با بیان اینکه برداشت گیاه بابونه تا پایان خرداد ادامه دارد گفت: ازهر هکتار گل بابونه بطور میانگین ۲ ونیم تا ۳ تن گل بابونه خشک به دست می‌آید.
وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال برداشت ۳۰۰ تن محصول از مزارع بابونه استان دو میلیون دلاری ارزآوری برای کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر جهادکشاورزی شهرستان اصفهان با بیان اینکه بابونه گیاهی مقاوم به کم آبی است وبیشتر کشاورزان شرق اصفهان با تغییر الگوی کشت به کاشت این گیاه سود آور روی آورده اند گفت: این گیاه شور پسند در زمین‌هایی که شوری بیشتری داشته باشد با عصاره‌ای بهتر و رنگی زیباتر تولید می‌شود.
صادقی با اشاره به پیش خرید شرکت‌های تولید دارو‌های گیاهی ازکشاورزان برای این محصول گفت:فروش این گیاه وفراوری ان در دوشرکت داروسازی گیاهی استان سودآوری خوبی برای کشاورزان داشته است.
گیاه بابونه گیاهی علفی است که دارای خواص تقویت کننده معده وروده، ضد نفخ، آرام بخش و مناسب برای پوست و سردرد است.
گل وبرگ‌های آن خاصیت دارویی فراوان دارد که در داروسازی، طب سنتی ودر تهیه موادآرایش، بهداشتی و پاک کننده به ویژه شامپو از آن استفاده می‌شود.
انتهای پیام/ی  
استقبال کشاورزان اصفهانی از کشت گیاه سودآور بابونه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم از ۴۱ هزار هکتار از مزارع کازرون از فردا دهم  اردیبهشت آغاز می شود  و تا آخر خرداد.

حمید رشیدی با بیان اینکه  ۱۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان آبی و مابقی دیم است افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گندم از این مزارع تولید شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و کاهش کیفیت و میزان آب‌های سطحی، نسبت به  پارسال،  ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشته ایم.
رشیدی گفت: کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ از ارقام گندم کشت شده در این شهرستان است.
وی افزود: شرکت غله و تعاون روستایی کازرون به عنوان مباشر ، مسئولیت خرید تضمینی گندم را با قیمت مصوب پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت بر عهده دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پنج مرکز خرید و سیلوی شهرستان کازرون آماده خرید گندم از کشاورزان است.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان