Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@03:59:48 GMT

اجرای طرح تحول نظام سلامت با قوت ادامه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۴۳۸۱

اجرای طرح تحول نظام سلامت با قوت ادامه می‌یابد

 به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،دکتر مرتضی خاتمی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در اجرای این طرح اعتبار بسیار خوبی با هدف بهبود ارکان ارائه خدمات و زیر ساخت‌های بخش بهداشت و درمان تزریق شده است که افزایش شمار تخت‌های بیمارستانی، افزایش تجهیزات مورد نیاز و تسهیل دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامت از ثمرات آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مجلس مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح با ایجاد قطب‌های مختلف در کشور خدمات تخصصی و فوق تخصصی به گروه‌های هدف ارائه و از تحمیل هزینه‌های هنگفت و طی کردن راه‌های طولانی و پیچیده مردم برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: دولت در طرح تحول نظام سلامت موفق عمل کرد و هم اکنون برای عمق بخشی به آن باید برخی خدمات نسبت به خدمات دیگر در اولویت قرار داده شود.

خاتمی افزود: در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه اصولی مبنی بر اصلاح نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی و پرداختی‌های مردم در این بخش به تصویب رسید به این معنی که ریل گذاری جدیدی در ارائه خدمات حوزه سلامت انجام شد.

وی اظهار داشت: دولت نیز مکلف به انجام این کار شده است و بنابراین وقت آن رسیده در این ریل همت و اهتمام بیشتری انجام گیرد و در بخشی از مولفه‌هایی که در طرح تحول نظام سلامت مد نظر قرار گرفته بود، تغییراتی ایجاد شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون بخشی از انرژی در خدمات الکترونیکی سلامت و ورود اطلاعات کل ایرانیان در سامانه متمرکز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که ارائه دهنده خدمات اصلی این بخش است، صرف می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: نمایندگان جامعه پزشکی، نظام صنفی و پزشکی باید کمک حال برنامه‌های وزارت بهداشت باشند.
وی اضافه کرد: لحاظ کردن تناسب بین اجزای گروه سلامت و خارج از حیطه نظام سلامت از جمله مواردی است که در فرصت‌های آینده و پیش رو مورد توجه قرار می‌گیرد.

خاتمی اظهار داشت: به دلیل تغییر نرخ ارز و واردات تجهیزات پزشکی با ارز نیمایی سخت گیری‌هایی در بیمارستان‌ها اعمال می‌شود که در این موضوع سهمیه بندی شده و گروه‌های هدف در لیست انتظار قرار خواهند گرفت که این اقدامی منطقی محسوب می‌شود به دلیل آنکه کشورمان در شرایط تحریم قرار دارد و باید تجدید نظر‌هایی در برخی بخش‌ها انجام شود.

خاتمی خاطرنشان کرد: دشمنان با اعمال تحریم‌هایی علیه کشورمان، شعار‌هایی مبنی بر اینکه دارو غذا از این تحریم مستثنی شده است را سر می‌دهند، در صورتی که این ادعا صحت ندارد و هم اکنون برای مبادلات ارزی و تهیه مواد اولیه تولید دارو و بسیاری از تجهیزات و نقل و انتقال ارزی با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی همچنین به وضعیت دارو در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون میزان کمبود اقلام دارویی کشورمان نسبت به سال گذشته کمتر است و در واقع شرایط خوبی در این بخش داریم.

خاتمی افزود: به دولت و تیم اقتصادی دولت تذکر داده شده است تا ارزی که به این بخش و مواداولیه آن تعلق می‌گیرد به موقع تامین شود تا ذخایر راهبردی کشور با مشکل مواجه نشود.

منبع:خیرگزاری ایرنا

 انتهای پیام/ر 

میزان کمبود اقلام دارویی در کشور نسبت به سال گذشته از شرایط خوبی برخوردار است

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هفته ملی سلامت با حضور مسؤولان تالش صبح پنجشنبه ۲ خانه بهداشت در روستاهای مسجد قاباقی چوبر و بره پشت و تنگاب افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

«ایرج مؤذن» فرماندار تالش به تشریح جزئیات این طرح‌ها اشاره کرد و افزود: این خانه‌های بهداشت به مساحت ۱۴۴ متر مربع با اعتبار هر خانه ۴۶ میلیارد ریال افتتاح شد تا به مردم و خانوارهای تحت پوشش این مناطق خدمات رسانی کند.

حضور پزشکان عمومی برای ویزیت رایگان در خانه‌های بهداشت

«سعید رستمی» مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش با بیان اینکه امکانات اولیه برای ارائه خدمات کنترل بهداشت و سلامت مادران باردار و امکانات لازم برای واکسیناسیون اطفال نیز در این خانه‌های بهداشت قرار دارد، گفت: یک روز در هفته پزشکان عمومی برای ویزیت رایگان اهالی روستا نیز در خانه بهداشت مستقر هستند.

کد خبر 6088304

دیگر خبرها

  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا