Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:29:25 GMT

رای الیوم: انفجارهای الفجیره کار اسرائیل است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۴۴۳۳

رای الیوم: انفجارهای الفجیره کار اسرائیل است

تهران - ایرنا - پایگاه خبری 'رای الیوم' در گزارشی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پشت انفجارهای اخیر در بندر الفجیره در امارات قرار دارد، نوشت: اگر آمریکا قصد رویارویی مستقیم با ایران را داشت، تهران را متهم به انجام این عملیات در امارات می کرد.

پایگاه خبری رای الیوم روز چهارشنبه در مطلبی به 'قلم الهندوای' سفیر سابق عراق در دوحه افزود: امارات ابتدا تلاش کرد که انفجارهای یکشنبه گذشته در بندر الفجیره را کتمان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا نیز که نزدیک این بندر پایگاه نظامی دارد و 1800 نظامی در آن مستقر هستند، در برابر این مسئله سکوت کرد و تمایلی به انتشار این خبر در جهان نداشت.
برخی منابع خبری حاکی از آن است که هواپیماهای آمریکایی در آسمان الفجیره به پرواز در آمدند و سعی در کتمان این حادثه و رسانه ای نشدن آن داشت.

** عملیات محرمانه اسرائیل در منطقه
رای الیوم آورده است: اسرائیل دیروز و در خَفا مزدوران، جاسوسان و دوستانی در منطقه داشت، اما امروز علاوه بر آنها، به طور علنی دوستانی نیز دارد و این مسئله قدرت اسرائیل را برای انجام عملیات محرمانه به ویژه در کشورهای دوست یا همپیمانش بیشتر کرده است.
صهیونیست ها ید طولایی در انجام عملیات محرمانه در کشورهای مختلف دارند. از ترور 'خلیل الوزیر' رهبر 'جنبش فتح' در تونس گرفته تا عملیات انفجار الفجیره در امارات و عملیات 'فردان' در قلب بیروت.
بنابر اعلام روزنامه های غربی از جمله 'وال استریت' و 'نیویورک تایمز' تحرکات گسترده سیاسی و نظامی اخیر آمریکا علیه ایران مبتنی بر اطلاعاتی بوده که سازمان اطلاعات اسرائیل در اختیار واشنگتن قرار داده است. در گزارش اطلاعاتی اسرائیل ادعا شده که ایران قصد انجام اقدامات خرابکارانه را علیه منافع آمریکا یا متحدانش در منطقه دارد.

** هدف راهبری اسرائیل، جنگ میان آمریکا و ایران است
سفیر سابق عراق در دوحه نوشت: وقوع جنگ میان آمریکا و ایران، هدفی راهبردی برای اسرائیل است که اهمیتش کمتر از عادی سازی روابط تل آویو با اعراب نیست. صهیونیست ها برای تحقق این هدف همه خطوط قرمز را زیر پا می گذارند و از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.
علاوه بر این، اسرائیل، با توجه به ترور 'محمود المبحوح' یکی از فرماندهان گردان های 'عزالدین القسام' شاخه نظامی 'جنبش حماس' در یکی از هتل های دبی، تجربه خرابکاری در امارات را دارد و این کشور را خوب می شناسد.

** همزمانی انفجار الفجیره با تحرکات نظامی واشنگتن علیه تهران
الهندوای نوشت: برنامه ریزی برای انفجار در بندر الفجیره با تشدید تنش ها و درگیری ها میان آمریکا و ایران، همزمان شده و گویی ما در برابر سریالی از رویدادهای مرتبط به هم در منطقه هستیم که یکی از آنها سفیر 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا به کشورهای منطقه از جمله عراق است.

** اگر آمریکا قصد جنگ داشت، تهران را متهم می کرد
نویسنده رای الیوم افزود: اسرائیل تاکنون درباره انفجارهای الفجیره سکوت اختیار کرده و منتظر واکنش آمریکا است. اگر واشنگتن واقعا قصد جنگ با ایران را داشت، مسئولیت این انفجار را به گردن تهران می انداخت. اما متهم نکردن ایران به این معناست که واشنگتن درصدد جنگ با این کشور نیست. سکوت اسرائیل نیز نشانه آن است که آمریکا هرگز ایران را متهم به انجام این عملیات نخواهد کرد.
در این مطلب آمده است: فرانسه بهتر از همه می داند که در کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات چه می گذرد. این کشور یک پایگاه دریایی مهم در ابوظبی به طول بیش از 300 متر و عمق 200 دارد. از مهمترین ماموریت هایش دفاع و حفاظت از منافع خود و متحدانش است. یک پایگاه هوایی نیز در 'الظفیره' دارد. علاوه بر اینها در بخش های علمی و فرهنگی و اقتصادی امارات فعالیت های گسترده ای انجام داده از این رو باید گفت، فرانسه بهتر از هر کس دیگر می داند که در امارات چه خبر است.
خاورم**9329**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اسرائيل ايران الفجيره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای با طرح این ادعا که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آغاز هرگونه عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر رفح وجود ندارد، مدعی شد: از طرح حمله (رژیم) اسرائیل به رفح اطلاعی در دست نیست.

به گزارش ایرنا، سخنگوی پنتاگون در این بیانیه ادعا کرد: در حال حاضر از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، اطلاعی در دست نیست.

بر اساس این بیانیه، گروه‌های مقاومت عراقی روز سه‌شنبه برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه (۲۳ بهمن)، ۲ حمله علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از دولت عراق می‌خواهیم که همه اقدامات مقتضی را برای دفاع از نیرو‌های آمریکایی مستقر در این کشور و تضمین امنیت آن‌ها انجام دهد.

این بیانیه می‌افزاید: اگر حملات شبه‌نظامیان به نیرو‌های آمریکایی ادامه یابد، ما مانند گذشته در دفاع از نیرو‌های خود تردید نخواهیم کرد.

ضیاء رشوان رئیس سازمان اطلاع رسانی مصر بامداد امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی گفت که ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره مذاکرات قاهره و تل آویو پیرامون حمله احتمالی (رژیم) اسرائیل به رفح دروغ است.

رشوان افزود: قاهره بار دیگر مخالفت کامل خود با حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح را تکرار می‌کند.

وی اضافه کرد: یورش زمینی به رفح به قتل عام، تلفات انسانی بسیار و ویرانی گسترده منجر خواهد شد.

سامح الشکری وزیر خارجه مصر نیز در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرلندی خود، درباره هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

الشکری با بیان اینکه در صورت یورش (رژیم صهیونیستی) به رفح بایستی توانایی برای اتخاذ اقدامات بازدارنده وجود داشته باشد، گفت: ممکن نیست وجدان جهانی تداوم این حجم از کشتار در غزه که تاکنون به کشته شدن ۳۴ هزار نفر از جمله ۲۰ هزار زن و کودک رسیده است را تحمل کند.

وزیر خارجه مصر همچنین بر ضرورت توقف این جنگ و ایجاد چارچوبی برای پایان دادن به این مناقشه از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.

این درحالی است که تلویزیون رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب مدعی شد که ارتش این رژیم به زودی به رفح حمله خواهد کرد.

«ایتای بلومنتال» تحلیلگر نظامی صهیونیست، گفت: براساس طرح آماده شده برای حمله به رفح، ارتش (رژیم صهیونیستی) از بیش از یک میلیون فلسطینی ساکن این منطقه می‌خواهد به اردوگاه‌های ایجاد شده در مرکز و جنوب نوار غزه بروند.

وی افزود: هزاران چادر در این مناطق از سوی سازمان‌های کمک رسان بین المللی و دیگر کشور‌ها برای ساکنان رفح برپا شده است.

بلومنتال اضافه کرد: براساس طرح (رژیم) اسرائیل که به اطلاع آمریکا و برخی کشور‌های منطقه نیز رسیده است، عملیات ارتش در رفح در چند مرحله و براساس تقسیم بندی شهر رفح به مناطق مختلف انجام می‌شود.

وی گفت: مسئولان اسرائیلی پیش بینی می‌کنند که جابجایی کامل ساکنان رفح ۴ تا ۵ هفته به طول انجامد.

دیگر خبرها

  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • اهداف راهبردی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • ۱۲ نکته مهم درباره عملیات وعده صادق/ تکنولوژی هیچ‌گاه نمی‌تواند ژئوپلیتیک را رام سازد!