Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@15:15:38 GMT

حافظان کل قرآن در نیرو‌های مسلح به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۵۳۲۶

حافظان کل قرآن در نیرو‌های مسلح به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا، امروز، 25 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروی انتظامی عزم خود را برای رسیدن به پلیس طراز انقلاب جزم کرده است.
وی، انس با قرآن را از شاخصه‌های لازم برای رسیدن به پلیس در طراز انقلاب دانست و گفت: در حال حاضر 60 هزار نفر از مجموعه کارکنان، خانواده‌ها و سربازان از یک جز تا کل جز حافظ قرآن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا افزود: در حال حاضر 300 نفر از خانواده نیروهای مسلح حافظ کل قرآن شدند و باید طبق برنامه پنج ساله تعداد حافظان کل قرآن نیروهای مسلح را به یک هزار نفر برسانیم.
ادیانی تصریح کرد: خراسان جنوبی دارای معنویت بالایی است و سال گذشته نیز این استان در انجام امورات معنوی رتبه برتر کشور داشته است.
وی ادامه داد: نخستین گام برای تربیت پلیس طراز انقلاب، تدوین و طراحی شاخصه‌های پلیس طراز انقلاب بوده که با منبع زلال فرمایشات رهبری تدوین شده است.
رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبری در دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌تواند ملاک عمل و محور آموزش باشد و اولین دوره آموزش مربیانی که بتوانند این شاخصه‌ها را در دانشگاه تبیین کنند، برای 200 طلبه آغاز شده است.
ادیانی برخورد حکیمانه با مردم یکی از ویژگی‌های اصلی پلیس در طراز انقلاب دانست و اظهار کرد: اقتدار توأم با مهربانی و عدالت و برخورد حکیمانه همواره از تأکیدات رهبری بوده است.
وی در پایان گفت: همچینین طرح نسیم معرفت نیز در راستای پلیس در طراز انقلاب اجرا شده و به دنبال آن هستیم که برخورد پلیس با مردم حکیمانه شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی فعالیت های قرآنی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است

حجت الاسلام محمد قمی روز جمعه و در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این آزمون یک مرحله از مسیر اعطای مدرک به حافظان قرآن است که دارای سختی های خاص خود است و به طور معمول حدود ۱۲ درصد شرکت کنندگان مورد تائید برای دریافت مدرک قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بیشتر شرکت کنندگان با ذوق و شوق وصف ناپذیری به همراه اعتماد به نفس با توجه به معنا، تدبر، ترجمه و تفسیر قرآن کریم در این آزمون شرکت کرده اند که در گفت و گو با آنان علاقه‌مندی به محک زدن آموخته های خود را بیان می‌کنند و دغدغه مدرک ندارند که این موضوع نشان از جدّی گرفتن قرآن در جامعه ما است.

این مقام مسوول با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان این آزمون نسبت به دوره های گذشته بیان کرد: حدود ۱۲ هزارو ۵۰۰ نفر از سراسر کشور در  نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شرکت کرده اند که نزدیک به دو سوم از آنان بانو هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در تربت جام
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • ۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در تربت جام با حضور ۱۵۰ نفر
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در آذربایجان شرقی
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اردبیل