Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:35:29 GMT

کتاب «آن سوی همیشه» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۵۷۹۰

کتاب «آن سوی همیشه» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «آن سوی همیشه» حاوی ۷ داستان کوتاه خوش خوان است که با عنوان‌های آناهیتا، ارث، جایی برای زار زدن، اذان درخت گردو، شیطان خانه، مکافات و آشوبکرده در این اثر قرار گرفته است.

در بخشی از داستان آناهیتا که کتاب با آن آغاز می‌شود می‌خوانیم: «سرم را روی مبل می‌گذارم و چشم می بندم، تا سیاهی ای مثل پاک کُنی فکرهای زائد را پاک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدای پایش را می شنوم. تصویرهایی تکه تکه می آیند تا هیئتی بسازند. اجازه شکل گیری به هیچ هیئت و هویتی نمی‌دهم. صدای آهنگ دوباره می‌آید. زیباست؛ صدای پایش چرا نمی‌آید؟ پلک باز می‌کنم. سرم را روی شانه خم می‌کنم. در کامل باز است و در آستانه در ایستاده است. الاغ فیروزه‌ای را با زین و گوشهای سبز از لای دست راستش که بر ستونِ در گذشته، می بی نم. وقت کوک کردنِ الاغ، عرعَرش بلند می‌شود و گروپ گروپ، سُم سبز می کوبد و عقب عقب می‌رود. هلال چوبی‌ای می بی نم. می آید».

حسین رحیمی چهره چندان شناخته شده‌ای در عرصه ادبیات داستانی نیست اما داستان‌های این مجموعه نشان از توانمندی‌های او دارد.

زبان پخته و منسجم، فضاسازی حساب شده و ایجاز در روایت‌پردازی از جمله محاسن کارهای رحیمی است.

رحیمی به سوژه‌های انتزاعی با رویکرد فلسفی و اجتماعی بیشتر گرایش تا دغدغه‌های روزمره زندگی دارد.

از این نویسنده جنوبی، کتاب دیگری که مجموعه داستان است نیز توسط نشر پرسش آبادان پارسال عرضه شد.

«رؤیای شط بیدار» مجموعه ۱۴ داستان کوتاه نوشته حسین رحیمی نیز سال ۱۳۹۷ از سوی نشر پرسش آبادان منتشر شد.

شناسه کتاب:

عنوان: آن سوی همیشه

نویسنده: حسین رحیمی

ناشر: پرسش

نوبت چاپ: اول

سال چاپ: ۱۳۹۸

تعداد صفحات: ۱۳۲ صفحه

شمارگان: هزار نسخه

بها: ۱۸ هزار تومان

نوع جلد: شومیز

قطع: رقعی

شابک: ۹۷۸۶۰۰۲۶۵۱۳۷۲

کد خبر 4617615

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز کتاب ابادان مجموعه داستان داستان کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند

نیلوفر مالک نویسنده و پژوهشگر ادبیات نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره رمان «صدای تاریکی» که توسط انتشارات سوره مهر در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود، گفت: صدای تاریکی درباره دختر نابینایی است که مادر ندارد و با پدرش زندگی می‌کند، از وقتی که مدرسه‌ها تعطیل شده است، احساس می‌کند یک نفر در خانه رفت و آمد می‌کند و می ترسد، این دختر سعی می‌کند منطقی رفتار کند و بفهمد دلیل این مساله چیست، در ادامه دختر دچار بحرانی می‌شود و حس می‌کند همه او را تنها گذاشته اند، زود خودش را پیدا می‌کند و به جنگ با مشکلاتش می‌رود.

وی افزود: کتاب مورد اشاره به زودی توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر خواهد شد. این کتاب مناسب رده سنی نوجوان ۱۷_۱۸ سال است. در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز عرضه خواهد شد.

مالک در ادامه سخنان خود گفت: در صدای تاریکی تلاش کردم نوجوانی که توانمند نیست و عضوی از اعضای بدنش دچار مشکل است، بداند که نداشتن یک توانمندی باعث نشود در زندگی روحیه اش را ببازد بلکه توانایی‌های دیگرش را بشناسد و مشکلاتش را حل کند.

این نویسنده ادبیات نوجوان ادامه داد: نوجوان امروز خیلی پخته و آگاه است. نویسنده در کتاب این گروه سنی نباید در پی حل مشکلات نوجوانان باشد، بلکه باید این مخاطب را با استعداد و توانمندی هایش آشنا کند تا کنش داشته باشد و بتواند حل مساله کند.

وی گفت: سرقت در میدان صد و یکم، رؤیای بعدازظهر، جایی آن طرف پرچین و دخترخاله‌ها که پیش از این چاپ و روانه بازار نشر شده اند نیز در نمایشگاه سی و پنجم عرضه خواهد شد. از بین کتاب‌هایی که برای نوجوان نوشته ام رؤیای بعدازظهر و سرقت در میدان صد و یکم با استقبال بیشتری مواجه شد. هنوز هم که بچه‌ها می‌خوانند دوستش دارند.

کد خبر 6096086 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • داستانی عرفانی با چاشنی فانتزی
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • دوقلوهای اصفهانی آهنگ شیرازی منتشر کردند/داستان به روز رسانی شدن!
  • ترسناک‌ترین فیلم جهان که کشته داده!
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند