Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@03:41:35 GMT

درمان بی خوابی با شربتی سنتی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۹۲۷۸

درمان بی خوابی با شربتی سنتی

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در درمان مالیخولیا، هیستریک و وسواس سودایی موثر دانست.

شربت زیرفون (زیرفون+بادرنجبویه+عسل) حاوی ویتامین های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی(زینک)، آهن، اسیدفولیک، فیبر، تانن، اوژنول، فلاونوئیدها، فسفر، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، کامپفرول و غیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برای بررسی خواص شربت زیرفون و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت زیرفون
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی، درباره مهم‌ترین خواص شربت زیرفون گفت: مهم ترین خواص این شربت آرام بخش قلب و اعصاب، نشاط آور و ضد استرس، اضطراب و افسردگی، بهبود سلامت قلب و عروق و سم زدایی بدن است.

این شربت خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ زیرا با رادیکال‌های آزاد که عوامل به وجود آورنده سرطان هستند مبارزه و بدن را در مقابل این بیماری محافظت می‌کند.

مصرف شربت زیرفون برای افراد مبتلا به بی‌خوابی مفید است و این مشکل را برطرف می‌کند؛ همچنین برای کودکان بیش فعال بسیار مفید و اثربخش است.

خواص دیگر این شربت شامل سم زدایی بدن، رفع سرفه، سرماخوردگی و برونشیت، تقویت بینایی، تقویت دستگاه گوارش، رفع نفخ، ضد تشنج و رفع عصبانیت و تندخویی است.

مصرف شربت زیرفون تاثیر فوق العاده‌ای بر پوست دارد و موجب تقویت، طراوت و جوان سازی پوست و مو می‌شود.

بی خوابی در شب

این شربت برای سردرد‌های عصبی و میگرنی بسیار مفید است؛ همچنین درد‌های مفصلی (آرتریت) و رماتیسمی (آرتریت روماتوئید) را رفع می‌کند.

مصرف شربت زیرفون برای افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند بسیار اثربخش است، زیرا باعث کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام می‌شود.


وی گفت: تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر یکی دیگر از خواص فوق العاده شربت زیرفون است که می‌توان به آن اشاره کرد.

عظمایی بیان کرد: این شربت تاثیر چشمگیری در درمان افراد مبتلا به مالیخولیا، هیستریک و وسواس سودایی دارد، لذا مصرف آن برای افراد درگیر این بیماری‌ها توصیه می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مقدار مصرف این شربت ۳ تا ۴ لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب است.

مواد لازم برای تهیه شربت زیرفون (۲ لیتر) برای درمان بی خوابی

-عسل نیم کیلو
-آب معدنی ۲ لیتر
-گیاه زیرفون ۷۰ گرم
-گیاه بادرنجبویه ۳۵ گرم

درمان وسواس سودایی با یک نوشیدنی گیاهی/ بی‌خوابی را با این شربت رفع کنید

طرز تهیه شربت زیرفون برای درمان بی خوابی

-برای تهیه شربت زیرفون ابتدا گیاهان خشک زیرفون و بادرنجبویه را نیم کوب کرده و داخل ۲ لیتر آب معدنی می‌ریزیم.
-اجازه می‌دهیم گیاهان خشک به مدت ۳ ساعت در آب معدنی بمانند.
-سپس به مدت ۵ دقیقه با حرارت ملایم آن را می‌جوشانیم.
-هنگامی که حرارت متعادل و در حدود ۵۰ درجه سانتی گراد شد عسل را اضافه می‌کنیم.
-شربت را هم می‌زنیم تا قوام بیاید، سپس در ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم.
طرز تهیه یک لیوان شربت زیرفون

برای تهیه یک لیوان از این شربت ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری از آن را داخل لیوان ریخته و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه می‌کنیم.

نکته: برای مصرف شربت زیرفون در فصل گرم سال به جای آب جوشیده ولرم از آب خنک استفاده کرده، همچنین چند قطره آب لیموترش هم به شربت اضافه می‌کنیم.  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: درمان بی خوابی بی خوابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟

تاکنون، محققان شاهد حیواناتی بوده‌اند که از گیاهان برای خوددرمانی استفاده می‌کنند، اما چنین مشاهداتی نادر بوده است. میمون‌های بزرگ از گیاهان برای درمان عفونت انگلی و درد عضلانی استفاده می‌کنند. به‌تازگی مشاهده شده که شامپانزه‌ها حشرات را به زخم خود می‌مالند. بااین‌حال، درمان زخم با یک ماده فعال زیستی تاکنون دیده نشده بود. جزئیات بیشتر را می‌توانید در گزارش «بروز یک رفتار انسانی، برای اولین‌بار در اورانگوتان‌ها» بخوانید.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایسنا، زیست‌شناسان شناختی و تکاملی به‌تازگی یک اورانگوتان سوماترایی نر وحشی را در حال درمان زخم فعال روی صورت خود در یک مکان تحقیقاتی در اندونزی مشاهده کردند.

کارولین شوپلی (Caroline Schuppli) و ایزابل لامر (Isabelle Laumer) در مشاهدات روزانه خود از ۱۵۰ اورانگوتان سوماترایی که به‌شدت در معرض خطر انقراض قرار دارند، متوجه شدند که یکی از نرها به نام «راکوس»، خود را با برگ‌های گیاه آکار (Fibraurea tinctoria) درمان می‌کند که به داشتن خواص دارویی معروف است. راکوس، زخمی روی صورت برداشته بود که به‌احتمال‌زیاد طی دعوا با نری دیگر ایجاد شده است.

جزئیات خوددرمانی اورانگوتان

راکوس پس از جویدن این گیاه، مایع حاصل را به مدت حدود هفت دقیقه روی زخم گونه خود قرار می‌داد. سپس آن را با برگ‌ها می‌پوشاند و به خوردن گیاه ادامه داد. زخم طی ۵ روز بسته شد و در عرض یک ماه، کاملاً بهبود یافت.

جالب اینجاست که راکوس هنگامی‌که زخمی بود، بیش از حد معمول استراحت می‌کرد. خواب به‌طور مثبت بر بهبود زخم تأثیر می‌گذارد، زیرا ترشح هورمون رشد، سنتز پروتئین و تقسیم سلولی در طول خواب افزایش می‌یابد.

کل فرآیند، زمان قابل‌توجهی را به خود اختصاص داد. ازآنجایی‌که راکوس از آکار به‌طور خاص برای مراقبت از زخم استفاده می‌کرد، محققان می‌توانستند بفهمند که او قصد دارد خودش را معالجه کند و روش او کارآمد است.

انسان‌هایی که در جنگل‌های استوایی جنوب‌شرقی آسیا زندگی می‌کنند، از آکار برای اثرات ضددرد و تب‌بُری استفاده می‌کنند. این گیاه در طب سنتی، بیماری‌های متنوعی را درمان می‌کند. بررسی‌ها وجود موادی را در آن نشان می‌دهد که می‌دانیم دارای فعالیت‌های ضدباکتریایی، ضدالتهابی، ضد قارچی، آنتی‌اکسیدانی و سایر فعالیت‌های زیستی مرتبط با بهبود زخم هستند.

این اولین درمان فعال زخم با یک ماده فعال زیستی است که تاکنون مشاهده شده و محققان پیش‌ازاین هرگز شاهد چنین رفتاری نبوده‌اند، زیرا برخورد با حیوان زخمی آن هم در محیطی که حاوی گیاهان دارویی است، اتفاق بسیار نادری است.

پژوهشگران نمی‌دانند که آیا راکوس پیش‌ازاین نیز چنین عملی را انجام داده است یا خیر. آن‌ها همچنین نمی‌توانند تأیید کنند که آیا او این روش را از دیگرر اورانگوتان‌های مقیم زادگاهش آموخته است یا خیر. نرهای اورانگوتان پس از رسیدن به سن بلوغ، مسافت‌هایی طولانی را می‌پیمایند تا خانه جدیدی پیدا کنند. شوپلی فرض می‌کند که سایر اورانگوتان‌ها نیز می‌توانند رفتار مشابهی از خود نشان دهند.

آنچه به‌طورقطع شناخته شده است؛ این است که راکوس اولین مدیریت فعال زخم را با ماده فعال زیستی نشان داده است.

رفتار غریزی؟

اولین شواهد مستند از درمان زخم توسط انسان در نسخه خطی پزشکی متعلق به ۲۲۰۰ سال قبل از میلاد ظاهر شده است. میمون‌های بزرگ آفریقا و آسیا نیز از زخم‌های خود مراقبت می‌کنند، بنابراین شاید ما عملکردی غریزی داریم که به ما امکان می‌دهد تا گیاهان و قارچ‌های دارای خواص دارویی را بشناسیم و خود را درمان کنیم.

اما راکوس چگونه می‌دانست که باید به سراغ آکار برود و چنین درمانی را انجام دهد؟ او فرآیند نسبتاً پیچیده‌ای را انجام داد که سؤالات بسیاری را به وجود می‌آورد. ما ممکن است به‌طور طبیعی به سمت گیاهانی که دارای مواد مغذی یا خواص درمانی هستند، جذب شویم.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902521 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • روش تهیه ترشی سیر به روش سنتی آذربایجانی
  • (ویدیو) فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران