Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@21:29:23 GMT

تعلل شهرداری همدان در ارائه گزارش قطع درختان قابل‌قبول نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۹۳۷۳

تعلل شهرداری همدان در ارائه گزارش قطع درختان قابل‌قبول نیست

به گزارش خبرنگار مهر، کامران گردان در یازدهمین جلسه صحن شورای شهر همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه قطع درختان اردوگاه فجر در رسانه‌ها و فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت؛ متأسفانه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان گزارش دقیقی به شورا ارائه نکرده است که به دلیل تعلل در ارائه گزارش از وضعیت قطع درختان اردوگاه فجر توسط شهرداری، شاهد اخبار ضد و نقیض در این زمینه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس بررسی رسانه‌ها و بازدید برخی از اعضای شورای شهر همدان و همچنین اعلام رسمی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، مشخص شد که در این اردوگاه، تعدادی درخت فرسوده یا پاجوش قطع شده است.

گردان خطاب به شهردار همدان به عنوان مدیر شهر، گفت: پیش از این هم تأکید داشتم که باید گزارش جامعی از سازمان سیما، منظر و فضای شهری در راستای قطع یا عدم قطع درختان اردوگاه فجر و وضعیت آن، دریافت و این مهم اطلاع‌رسانی می‌شد اما تعلل شهرداری در اطلاع‌رسانی این اتفاق، موجب شد تا خانه مطبوعات استان از شورای شهر همدان به عنوان ناظر درخواست کند تا در این زمینه، حرف آخر را بزند.

وی با تأکید بر اینکه شورای شهر با قطع هرگونه درخت توسط افراد حقیقی و حقوقی، مخالف بوده گفت: موضع شورای شهر همدان در راستای قطع درختان شهر کاملاً مشخص است و مخالف قطع حتی یک درخت هستیم.

لزوم دریافت مجوز کمیسیون ماده ۷

گردان ادامه داد: باید هر شخص یا ارگانی در راستای هرگونه اقدام؛ پیش از واکاری و قطع درختان فرسوده یا پاجوش، مجوزهای لازم را از کمیسیون ماده ۷، دریافت کند.

رئیس شورای شهر همدان اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های به انجام رسیده ۲ یا ۳ هزار درخت در اردوگاه فجر کاشته شده که اقدام شایسته‌ای بوده اما رعایت قانون هم امری ضروری است که در این زمینه به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها شاهد این حاشیه‌ها هستیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز در ادامه گفت: در بازدید از اردوگاه فجر با خبر شدیم که ۲ هزار و ۴۰۰ نهال در آن محدوده همراه با اجرای سیستم آبیاری‌های نوین و مدرن به طول ۲۸ کیلومتر لوله گذاری، کاشته شده اما انتظار می‌رفت در این زمینه، اطلاع‌رسانی صورت می‌گرفت.

علی فتحی افزود: با توجه به احیای این باغ، عدم ساخت‌وساز و حفظ کاربری باغ‌ها ضمن قدردانی از عوامل دست‌اندرکار کمیته‌امداد، انتظار می‌رفت مراحل مذکور با اخذ مجوزهای لازم از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری و سایر مراجع قانونی مانند کمیسیون ماده ۷، انجام می‌شد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز گفت: زمانی که ساختمان جایگزین قطع درختان شود افکار عمومی متأثر خواهند شد؛ در حالی که رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رویه کار کمیته امداد را در اردوگاه فجر به منظور حفظ باغ، تأیید کرده است.

علی رحیمی‌فر با اعلام اینکه اقدام کمیته امداد در راستای تخریب و از بین بردن باغ‌ها نبوده است، افزود: هرچند درختان دیگری به جای درختان قطع شده جایگزین شده‌اند اما لازم بود این نهاد پیش از این اقدام، مجوز قانونی را دریافت می‌کرد.

ارجاع کمیته امداد به مراجع ذی‌صلاح برای قطع درختان

رئیس کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورای شهر همدان هم در ادامه این جلسه با تأکید بر حساسیت ویژه خود نسبت به قطع درخت، گفت: در این زمینه بر اساس تصمیمات کمیسیونی اقدام می‌کنیم.

رضوان سلماسی با اشاره به قطع درختان حاشیه دانشکده کشاورزی، اظهار کرد: این موضوع در محاکم قضائی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به گزارش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان در رابطه با اردوگاه فجر و ارسال آن به کمیسیون ماده ۷، اظهار کرد: اگر در فرصت زمانی مناسب، بهترین تصمیم گرفته می‌شد، با چالش‌های مختلف مواجه نمی‌شدیم.

سلماسی افزود: بر اساس گزارش این بازدید ابتدای امر با توجه به محصور بودن مکان مورد نظر و عدم همکاری نمایندگان کمیته امداد حاضر در مجموعه از ورود مأموران و کارشناسان ممانعت به عمل آمد که طی هماهنگی تلفنی صورت گرفته با مسئولان ذیربط امکان بازدید میسر شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه اعلام شده قطع درختان در ۴ هکتار صورت گرفته؛ عنوان کرد: بر اساس شواهد موجود، تصاویر هوایی، وجود ادوات و ماشین‌آلات عمرانی در محل، انتقال تنه درختان و تخلیه خاک در مکان‌های نامشخص، وجود تخلف را محرز می‌کند و نشان می‌دهد فعالیت‌های کشاورزی، واکاری، تسطیح زمین و کاشت درختان مثمر، به انجام رسیده است.

سلماسی همچنین با اشاره به لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در سال‌های ۵۹ و ۸۸ و همچنین مفاد قانونی موجود به منظور اتخاذ تصمیم کمیسیون ماده ۷، گفت: بر اساس گزارش ارائه شده، اقدام به قطع درختان از سوی کمیته امداد بدون اخذ مجوز صورت گرفته است؛ بنابراین بر مبنای تصمیمات کمیسیون ماده ۷ در راستای گزارش ارسالی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، مقرر شد این امر از مراجع ذی‌صلاح پیگیری شود.

کد خبر 4617890

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان شهرداری همدان قطع درختان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۹۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای مشهد قابل قبول شد

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه با ثبت عدد ۶۱ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد شاخص کلی ۶۹ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه نخریسی با عدد شاخص ۹۷ به شرایط قابل‌قبول به ثبت رسیده است.

دما در حال حاضر ۱۵ درجه سانتی‌گراد و آسمان آفتابی است.

کد خبر 6096899

دیگر خبرها

  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • هوای مشهد قابل قبول شد
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟