Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:32:03 GMT

پلی کلینک فوق تخصصی شاهرود به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۱۶۳۸

پلی کلینک فوق تخصصی شاهرود به بهره برداری رسید

شاهرود - ایرنا - پلی کنیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود عصر چهارشنبه با حضور معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، این واحد درمانی 3349 متر مربع زیربنا داشته ، در چهار طبقه و با 160 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه آیین بهره برداری از این پلیکنیک در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این کلینک در نوع خود از طرح ها بزرگ کشور است که در قالب طرح تحول سلامت سیاست گذاری شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسم جان بابایی افزود: وجود 35 درمانگاه ، آزمایشگاه ، تصویر برداری طبی ، رادیولوژی ، ام . آر.آی و داروخانه در این کلینیک از ویژگی ها آن است تا به بیمارانی که به درمان سرپایی نیاز دارند باسرعت زیاد رسیدگی شود.
وی با بیان این که حدود 90 درصد خدمات ارایه شده به بیماران کشور سرپایی است ، افزود : به هر میزان که خدمات سرپایی گسترش یابد ، رضایت مردم افزایش یافته وهزینه آن ها کاهش می یابد .
جان بابایی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی شاهرود یکی از بزرگترین اورژانس های استاندارد کشور را دارد، افزود: برنامه های طرح تحول سلامت به خاطر برخی مسایل با مشکلاتی روبرو شد اما ساخت این مرکز بهداشتی و درمانی به اتمام رسید.
وی در باره تجهیز این مرکز هم گفت: بخشی از تجهیزات اکنون از سوی وزارتخانه تامین می شود و مابقی هم بزودی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قرارداده می شود.
جان بابایی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان شاهرود ادامه داد: توسعه اماکن بهداشتی و درمانی شاهرود به خاطر استفاده مسافران و زایران امام هشتم(ع) ضروری است، ضمن این که از استان های مجاور نیز بیمارانی برای درمان به شاهرود مراجعه می کنند.
وی با ذکر این که شهرهای اطراف شاهرود از امکانات درمانی کمتری برخوردار هستند، افزود : اهالی این شهرها و نیز جمعیت فراوانی که در روستاها ساکن هستند از امکانات درمانی شاهرود استفاده می کنند.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به آغاز فعالیت مرکز قلب بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود افزود: بزودی امکانات مورد نیاز جراحی قلب باز به این مرکز ارسال می شود ، مرکز جامع سرطان هم جزو طرح های خوب دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است که اکنون خدماتی را به بیماران ارایه می کند.
وی افزود : ساختمان مرکز شیمی درمانی ، رادیوتراپی و پرتو درمانی هم بزودی تکمیل می شود تا بیماران سرطانی از آن استفاده کنند.
وی در باره طرح های عمرانی وزارت بهداشت هم گفت: بخش زیادی از طرح های عمرانی طرح تحول سلامت به بهره برداری رسیده ، ساخت 140 اورژانس در کشور اکنون رو به اتمام است.
جان بابایی افزود: قرار بود به همین میزان هم کلینیک تخصصی ساخته شود که دولت قصد دارد ساخت آن ها را هم به پایان برساند.
وی با بیان این که 84 مرکز تخصصی درمان ناباروری و تسهیل زایمان در کشور ساخته می شود، افزود: حدود 90 درصد آن ها ساخته شده و مابقی هم تا پایان امسال تکمیل می شود.
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از ساخت 40 بیمارستان در کشور خبر داد و گفت: امید است وزارت راه و شهرسازی هرچه زودتر آن ها را ساخته و به این وزارتخانه تحویل دهد.
شهرستان شاهرود با 240 هزار نفر جمعیت و 53 هزارکیلومتر مربع در شرق استان سمنان قرار دارد.
1023/6167

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي افتتاح پلي كلينيك تخصصي و فوق تخصصي معاون درمان وزير بهداشت شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت