Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مجري طرح چغندرقند و نيشکر وزارت جهادکشاورزي گفت:از ظرفيت هاي ملي در ناوگان حمل و نقل براي حمل چغندر قند خوزستان که هم اکنون در مزارع مانده، به کارخانه هاي قند کشور استفاده مي شود.

به گزارش ايرنا عليرضا يزداني روز چهارشنبه در نشست بررسي حمل محصول چغندر قندر در سرسراي اداري جهادکشاورزي خوزستان افزود: هم اکنون حدود 800هزار تن چغندر قند خوزستان برداشت شده يا در حال برداشت است ولي هزينه هاي سنگين حمل و نقل مانع از انتقال سريع اين محصول به کارخانه هاي قند کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه در صورت فراوري اين محصول راهبردي حدود 90هزار تن شکر توليد مي شود افزود: با هماهنگي هاي صورت گرفته با مجموعه شرکت هاي حمل و نقل و راهداري اميدواريم هرچه زودتر ، چغندر قند خوزستان که سرمايه ملي است به کارخانه هاي قند اصفهان ، کرمانشاه ، قزوين ، دزفول و اسلام آباد انتقال يابد.
مجري طرح چغندرقند و نيشکر وزارت جهادکشاورزي در ادامه با اشاره به اينکه تداخل حمل گندم و کلزا به سيلوها و جا به جايي کالاهاي اساسي از بنادر کشور ،سبب ايجاد اختلال در حمل چغندر قند شده است افزود: چنانچه اين امکان فراهم شود که با هماهنگي هاي بين بخشي و انعقاد قرارداد ، 500دستگاه کاميون از مجموع سه هزار دستگاهي که در بنادر کشور در حال انتقال کالاهاي اساسي و دامي هستند براي انتقال چغندر قند به کار گرفته شود مشکل حمل اين محصول به ميزان زيادي حل مي شود.
وي در اين نشست که مسئولان شرکت هاي حمل و نقل ، پايانه حمل و نقل، کارخانجات توليد کننده قند و شکر و راهداري بر حمايت از کاميون داران و تامين بخشي از نيازهاي آنان با هدف کاهش هزينه هاي حمل چغندر قند تاکيد کرد.
هم اکنون هزينه هر تن چغندر قند به کارخانه هاي قند خارج از استان بين 1/5تا 1.7 ميليون ريال است که با توجه به قيمت تضميني هر کيلوگرم چغندر قند با عيار 16درصد که سه هزار و 742 ريال است حدود نيمي از ارزش چغندر قند به کرايه حمل اختصاص مي يابد که بايد از جيب کشاورز چغندر کار پرداخت شود.
وي گفت:از همه راهکارها و تلاش ها براي جلوگيري از زيان چغندرکاران و کاهش قيمت کرايه حمل اين محصول کشاورزي استفاده مي کنيم.
مجري طرح چغندرقند و نيشکر وزارت جهادکشاورزي افزود: پارسال کارخانجات قند و شکر براي همکاري و کمک به کشاورزان، بخشي از کرايه حمل و نقل را برعهده گرفتند که انتظار مي رود امسال نيز در حمايت از کشاورزان اين اقدام را انجام دهند.
مجري طرح چغندرقند و نيشکر کشور افزود: در سال زراعي جاري 15 هزار هکتار زيرکشت چغندر قند پاييزه است که حدود 11 هزار هکتار آن با توليد 800 هزار تن چغندر فقط مربوط به استان خوزستان (دزفول، انديمشک و شوش) مي شود و بقيه سطح زيرکشت مربوط به استان هاي گلستان، فارس، کرمانشاه و اصفهان است.
به گزارش ايرنا با شروع فصل برداشت چغندر قند در استان خوزستان، چغندرکاران براي حمل و نقل اين محصول به کارخانجات دچار مشکل افزايش قيمت شده اند به طوري که کاميون داران نرخ هاي خود را بابت حمل هر تن چغندر قند دو تا سه برابر افزايش داده اند که موجب نگراني و ضرر توليد کنندگان شده است.
در اين نشست نمايندگان کشاورزان چغندر کار نگراني خود از احتمال گنديده شدن محصول چغندر قند در صورت تعلل و تاخير در حمل اين محصول بيان کردند.
کارخانه قند شوش تنها کارخانه قند در خوزستان است که ظرفيت جذب چغندر قند محدودي دارد و به ناچار اين محصول بايد به کارخانه هاي قند خارج از استان انتقال يابد.
در اين نشست اعلام شد تا سال 1404 سطح زير کشت چغندر قند در خوزستان بايد از 11هزار و 119هکتار فعلي به 80هزار هکتار با توليد 6.5ميليون تن برسد.
برآوردهاي سازمان جهادکشاورزي خوزستان نشان مي دهد براي جذب محصول چغندر قنداستان ، بايد هشت کارخانه جديد قند در خوزستان ساخته شود.
6065/6002
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز رسانه ملی به کالا‌های آسیب‌رسان سلامت

عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: «قوانین منع تبلیغات کالا‌های آسیب‌رسان به سلامت به مانند «حروف والی» در زبان عربی هستند که نوشته می‌شوند، اما خوانده نمی‌شوند.»

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: لذا به رغم اینکه قانون منع تبلیغات کالا‌های آسیب‌رسان در رسانه ملی مصوب است و هر ساله کالا‌های آسیب‌رسان و غیر مجاز اعلام می‌شوند، اجرای جدی این قانون در محاق قرار می‌گیرد و شاهد جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها هستیم.

ادعا‌های غیر واقعی و اغراق در معرفی محصول

بهفر ادامه داد: عدول از این قانون هم به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد و ادعا‌های غیر واقعی یا اغراق در معرفی محصول پاشنه آشیل بسیاری از تبلیغات است. گاهی عنوان عوض می‌شود و گاهی با ایما و اشاره محصول را تبلیغ می‌کنند که البته در پس این اقدامات ترس از قانون مشاهده می‌شود.

وی افزود: اما با تساهل و مدارا‌های اخیر، برخی شرکت‌ها و نشان‌های تجاری ـ با چراغ سبز رسانه ملی ـ در چشم قوانین زل می‌زنند و آشکارا و مستقیم مخاطب را به مصرف محصولات آسیب‌رسان به سلامت دعوت می‌کنند.

دلیل عجیب صدا و سیما برای تبلیغ کالا‌های آسیب‌رسان به سلامت

وی در همین ارتباط به برگزاری جلسات مشترک با مسئولان رسانه ملی اشاره کرد و گفت: در جلساتی که با مسئولان رسانه ملی برگزار کرده‌ایم، مهم‌ترین دلیل مدارا با تخلفات تبلیغات کالا‌های آسیب‌رسان به سلامت را کم بودن بودجه و ضرورت اکتساب منابع مالی برای بقا و استمرار فعالیت‌ها عنوان می‌کنند که صحت‌سنجی این موضوع کار ارگان‌های بودجه‌ای است.

وی تاکید کرد:، اما آنچه مشخص است اینکه هدف نمی‌تواند توجیه‌گر وسیله باشد. شیوع بیماری‌های مختلفی مثل سرطان حتما با مولفه غذا‌های مضر مماس است و حتما تغذیه غیرسالم در بسط سبک زندگی اشتباه تاثیرگذار است.

ما ملزم به برخورد سلبی و حتی قضایی هستیم

بهفر افزود: یکی از مهم‌ترین ناظران، در کنار ارگان‌های دیگر، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است و ما ملزم به برخورد سلبی و حتی قضایی با کسانی هستیم که با تخطی از قوانین سلامت، جامعه را تهدید می‌کنند.

وی ادامه داد: اما فرد جامعه نیز باید نسبت به سلامت خود حساس باشند و دست از مطالبه‌گری به انحا مختلف بر ندارند.

دیگر خبرها

  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • فیلم/ آتش‌سوزی در کارخانه صنایع نظامی «دیل» در برلین
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است
  • موزه‌های آنلاین طراحی شد
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالا‌های آسیب‌رسان سلامت