Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:49:43 GMT

قرقاش: امارات به جلوگیری از تشدید تنش در منطقه متعهد است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۲۶۶۷

قرقاش: امارات به جلوگیری از تشدید تنش در منطقه متعهد است

تهران - ایرنا - «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی روز چهارشنبه گفت که کشورش به جلوگیری از تشدید تنش در منطقه متعهد است.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، قرقاش افزود: امارات متحده عربی بر ثبات در منطقه تاکید دارد.
وی همچنین درخصوص انفجارهای اخیر در بندر الفجیره امارات گفت: تحقیقات در این خصوص هنوز پایان نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش تر 'عباس موسوی' سخنگوی وزارت خارجه ایران در بیانیه ای، حوادث روی داده در دریای عمان را نگران کننده و تاسف بار خواند و خواستار اجرای تحقیقات لازم برای شناسایی عوامل آن شد.
این مقام اماراتی در ادامه با طرح اتهام های واهی، ایران را متهم به بی ثباتی در منطقه کرد و مدعی شد که رفتار ایران دلیل اصلی مشکلات کنونی است.
قرقاش در ادامه از ایران خواست تا سیاست هایش را با کشورهای منطقه و جهان بهبود بخشد.
ادعاهای تکراری این مقام اماراتی درحالی مطرح می شود که همواره ایران بر لزوم گفت وگو میان کشورهای منطقه تاکید و خواستار خروج نیروهای خارجی برای برقراری ثبات در منطقه شده است.
قرقاش درخصوص جنگ یمن نیز گفت: توافق سوئد بهترین گزینه برای حل بحران یمن است و ما به این توافق پایبند هستیم اما به حملات حوثی ها (انصارالله) پاسخ خواهیم داد.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
دراثر این تجاوز تاکنون بیش از 100 هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند.
شبک**9365**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي امارات متحده عربي منطقه ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین

ولی‌عهد عربستان در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت «قاطعانه» کشورش با کوچ اجبار مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی روز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی ریاض میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

بن سلمان ضمن تأکید بر مخالفت کشورش با کوچ اجباری فلسطینیان تصریح کرد: «عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به کار می‌گیرد تا مانع از تشدید تنش‌ها و جلوگیری از گسترش آن در منطقه شود.»

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، ولیعهد سعودی همچنین بر «ایستادگی همیشگی عربستان در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع‌اش و دستیابی به صلح عادلانه و پایدار» تأکید کرد.

در این نشست همچنین «وضعیت تشدید حملات نظامی در غزه و حومه و بدتر شدن وضعیتی که جان غیرنظامیان و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها