Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@02:13:40 GMT

چگونه خشم و عصبانیت خود را کنترل کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۳۰۲۶

چگونه خشم و عصبانیت خود را کنترل کنیم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عصبانیت مثل سایر احساسات، با تغییرات روانی و بیولوژیکی همراه است. وقتی عصبانی می‌شوید، ضربان قلب و فشارخون و همین طور سطح هورمون‌های انرژی، آدرنالین و نورآدرنالین، بالا می‌رود. اما برای رهایی از این وضعیت چه باید کرد؟ وقتی عصبانی هستید، بهتر است قبل از اینکه کسی شما را آرام کند، خودتان این کار را برای خودتان انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چگونه؟! برای دانستن جواب این سوال، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

سه نفس عمیق بکشید

زمانی که شما عصبانی هستید، بدن شما نیز عکس العملی منفی به این احساس نشان می‌دهد مثلا عضلات تان منقبض می‌شود یا تپش قلب تان بالا می‌رود. در این شرایط سه نفس عمیق بکشید. نفس آخر را سعی کنید آهسته‌تر انجام دهید. این کار شما را آرام می‌کند و کمی از عصبانیت درونی تان می‌کاهد. دانشمندان دریافته اند که مدار‌های عصبی هنگام تنفس سریع یا نفس نفس زدن، موجب اضطراب و آشفته شدن انسان می‌شود و وقتی نفس کشیدن آرام و عمیق و شمرده باشد، آرامش عمیق‌تری را هم در پی خواهد داشت.

علت عصبانیت تان را دریابید

گاهی وقت‌ها شما دلیل واقعی عصبانیت تان را نمی‌دانید. در این شرایط نباید از آن فرار کنید. در جایی با خودتان خلوت و اتفاقاتی که برایتان افتاده را مرور کنید. واقعا چه چیزی شما را آنقدر عصبانی کرده است؟ در واقع آنچه برای شما در این وضعیت ضروری ست، درک علت عصبانیت تان است. زمانی که ما علت عصبانیت مان را می‌شناسیم، بهتر می‌توانیم با آن دست و پنجه نرم کنیم و حتی در زمان‌های مشابه، عکس العمل نشان دهیم. پس هر وقت که علت آن را فهمیدید، می‌توانید برای رهایی از این احساس به دنبال راه حل باشید.

این تمرین را انجام دهید

هر زمان که عصبانی شدید، می‌توانید با چند حرکت ساده، عصبانیت را از خودتان دور کنید: روی یک مبل، صندلی یا حتی زمین بنشینید. پاهایتان را به صورت صاف در مقابل تان قرار دهید. دست هایتان را روی ران هایتان بگذارید. شانه هایتان را شل کنید به طوری که عضلات اطراف آن نیز راحت و ریلکس شوند و از حالت انقباض درآیند. حال هوا را از بینی به داخل بکشید و آن را به آرامی از دهن خارج کنید تا اندام شما در حالتی ریلکس قرار گیرد. اگر می‌خواهید که این تمرین را در برنامه روزانه تان جای دهید، حداقل ۳ دقیقه در روز برای آن زمان بگذارید، اما اگر در مواقع عصبانیت می‌خواهید این ترفند را پیاده کنید، ۱ دقیقه هم زمان خوبی برایتان است.

تصویرسازی کنید

حتما برای شما هم پیش آمده که ناگهان از کوره در بروید و عکس العملی که نباید را از خود نشان دهید. در این شرایط، یعنی زمانی که شما ناگهان خشمگین می‌شوید، تصویرسازی کنید. تمام عکس العمل‌هایی که در این شرایط در گذشته از خود نشان داده اید را مرور کنید، حال به دنبال شیوه‌ای جدید باشید. شما باید این بار به دنبال عکس العمل دیگری، که با عکس العمل‌های قبلی تان متفاوت است، بگردید. همین فکر‌ها در نهایت به شما یاد می‌دهد که عکس العملی مناسب از خود نشان دهید به طوری که نتیجه متفاوتی نیز از آن بگیرید.

پیاده روی کنید

زمانی که شما خیلی عصبانی هستید، از محلی که خون تان در آنجا به جوش آمده، دور شوید. ۵ دقیقه پیاده روی یا انجام عالیت هایی، چون یوگا می‌تواند خشم شما را فرو برد. البته گاهی دور شدن فیزیکی از آن شرایط غیرممکن است. در این شرایط، سعی کنید که به جای فیزیک، ذهن تان را آنجا دور کنید. مثلا اگر در ترافیک گیر کرده اید و این موضوع اعصاب شما را بهم ریخته است، آهنگ مورد علاقه تان را پخش کنید و با آن بلند بخوانید. همین که ذهن شما برای ۵ دقیقه از آن وضعیت دور باشد، آرام‌تر خواهید شد.

برای خودتان زمان بگذارید

هنگامی که از چیزی عصبانی می‌شوید، به ساعت تان نگاه کنید و برای خودتان زمان بگذارید. در زمان تعیین شده شما حق هیچ کاری ندارید. مثلا اگر به خودتان ۱۰ دقیقه زمان داده اید، در طول این مدت نباید هیچ کاری انجام دهید یا حتی تصمیمی بگیرید. این زمان به شما این فرصت را می‌دهد تا در مورد کارهایتان بیشتر فکر کنید. پس از تمام شدن آن، نه تنها عصبانیت تان کاهش یافته، بلکه از انجام کار‌هایی که هنگام عصبانیت می‌خواستید انجام دهید نیز خودداری می‌کنید.

خودتان را نیشگون بگیرید

یکی از راه‌هایی که خیلی سریع می‌تواند عصبانیت تان را کاهش دهید، نیشگون گرفتن است. هر زمان که احساس کردید دارید از کوره در می‌روید، سریع خودتان را نیشگون بگیرید. درست است که گاهی زندگی ناعادلانه می‌شود و دیگران آنطور که شما لایق اش هستید با شما رفتار نمی‌کنند، اما نباید کنترل تان از دست بدهید. در واقع نیشگون گرفتن یادتان می‌آورد که شما نباید تقاص اشتباهات دیگران را پس دهید.

احساسات تان را بنویسید

حتما شنیده اید که نوشتن عصبانیت را کاهش می‌دهد. پس اگر تا به حال این روش را امتحان نکرده اید، حتما این بار که عصبانی شدید، امتحانش کنید. مثلا اگر از دست فردی ناراحت هستید، نام او و هر آنچه در مورد کار‌های او به ذهن تان می‌رسد را روی کاغذ بنویسید. عصبانیت خود را در قالب جریان سیال ذهن بیرون بدهید، بعد متن تان را بخوانید و اگر چیز جدیدی به ذهن‌تان رسید به آن اضافه کنید. در نهایت وقتی دیگر چیزی برای گفتن نداشتید و متن را کامل کردید، آن را پاک کنید. از این پاک کردن به عنوان نمادی در جهت رها کردن آن چیز‌هایی استفاده کنید که شما را عذاب می‌دهند. با این روش، کلی سبک‌تر خواهید شد.

از عصبانیت پلی به سمت پیشرفت بسازید

یادتان باشد که در هر عصبانیت، یک پیام نهفته است. زمانی که شما از چیزی عصبانی می‌شوید، از خودتان بپرسید که پیام این عصبانیت چیست؟ در واقع عصبانیت تان به شما نشان می‌دهد که چیزی نیاز به تغییر دارد. حالا این تغییر ممکن است که در اطرافیان، شرایطی که در آن هستید تا حتی در خودتان اتفاق افتد؛ بنابراین از آن به عنوان وسیله‌ای پیام رسان برای بهبود شرایط، استفاده کنید.

در مورد عصبانیت تان صحبت کنید

صحبت کردن در مورد عصبانیت با بیان آن فرق دارد. ممکن است که شما عصبانیت تان را با پرت کردن اشیا، داد و فریاد زدن یا هر رفتار دیگری بیان کنید که با صحبت کردن زمین تا آسمان فرق دارد. شما باید فردی جز طرفی که عصبانیت کرده را پیدا کنید و در مورد عصبانیت تان با او صحبت کنید. در این شرایط، یک دوست بهترین گزینه خواهد بود. او بدون هیچ جبهه ای، می‌تواند از زاویه‌ای دیگر به بحث شما نگاه کند و در مورد آن نظر دهد. حتی اگر کسی را پیدا نکردید، می‌توانید با صدای بلند برای خودتان حرف بزنید. البته ترجیحا جایی باشید که کسی صدای شما را نشوند. با این کار عصبانیت شما به میزان زیادی کاهش خواهد یافت.

منبع: برترینها

انتهای پیام/

کنترل عصبانیت با چند روش ساده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای راه اندازی خط تولید

خط تولید به یک سیستم تولید انبوه گفته می‌شود که در طی آن یک محصول یا خدمات به صورت مرحله‌ای و از طریق تجهیزات و نیروی انسانی مختلف ساخته می‌شود. خط تولید به شرکت این امکان را می‌دهد که با کاهش زمان و هزینه‌ها تولید بهتری داشته باشد.

یکی از نتایج انقلاب صنعتی، راه اندازی خط تولید بود که در زمینه‌های مختلفی مانند الکترونیک، خودروسازی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. راه اندازی خط تولید یک فرایند چالش برانگیز و پیچیده است و نیاز به طراحی، برنامه ریزی، تحلیل، اجرا و کنترل دارد. در این مقاله قصد داریم به مطالبی در زمینه راهنمای راه اندازی خط تولید اشاره کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه با ما همراه باشید‌.

مراحل راهنمای راه اندازی خط تولید

در این بخش به ۵ مرحله راه اندازی خط تولید اشاره می‌کنیم که شامل موارد زیر است:

تعیین نیازهای خط تولید انتخاب فناوری مناسب طراحی خط تولید اجرای خط تولید کنترل خط تولید

در ادامه به توضیح هر کدام می‌پردازیم:

مرحله اول: تعیین نیازهای خط تولید

مرحله اول از راهنمای راه اندازی خط تولید، تعیین نیازهای تولید است. پیش از هرچیزی برای راه اندازی خط تولید، باید محصولی که می‌خواهید تولید کنید را مشخص کنید. محصول مورد نظر باید چه ویژگی کمی و کیفی داشته باشد. چه بازار هدفی را در نظر دارید. چه ظرفیت تولیدی مورد نظر شماست. این موارد می‌تواند شما را در جهت طراحی خط تولید کمک کند.

مرحله دوم: انتخاب فناوری مناسب

پیش از راه اندازی خط تولید، باید فناوری‌های مناسب برای فرایندهای تولید، ذخیره سازی، بسته بندی، حمل و نقل و... را انتخاب کنید. این فناوری می‌تواند شامل دستگاه‌های خودکار، نیمه خودکار یا دستی باشد‌. همچنین باید توجه داشته باشید که فناوری‌های انتخاب شده با یکدیگر سازگاری داشته باشند و قابل اتصال و تعویض باشند.

مرحله سوم: طراحی خط تولید

طراحی خط تولید شامل تعیین مکان، شکل، ابعاد، ترتیب فرایندهای تولید و همچنین فضای لازم برای آن‌ها است. در این مرحله از راه اندازی خط تولید می‌بایست به فاکتورهای مهمی همچون زمان سیکل، جریان مواد، اشغال فضا، ضایعات، زمان تعویض، بهداشت و... توجه کنید. مهم‌ترین هدف از طراحی خط تولید افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و همچنین بهبود کیفیت است.

مرحله چهارم: اجرای خط تولید

پس از مرحله خط تولید، می‌بایست به مرحله اجرای خط تولید بپردازید. در این مرحله باید خریداری فناوری‌های انتخاب شده، نصب و راه اندازی آن را انجام دهید. در این مرحله باید نیروی انسانی مورد نیاز را استخدام کنید. همچنین درصورت رو به رو شدن با مشکلات مالی، انسانی و یا فنی، باید با انتخاب راه حل های مناسب به مشکلات پاسخ دهید.

مرحله پنجم: کنترل خط تولید

پس از اجرای مرحله چهارم، مرحله پنجم از راهنمای راه اندازی خط تولید، کنترل آن است. در این مرحله باید عملکرد خط تولید مورد ارزیابی قرار گیرد. برای این کار باید به تعریف و اندازه گیری معیارهای سنجش عملکرد خط تولید بپردازید. این معیارها معمولا شامل بهره وری، سودآوری، کیفیت، هزینه‌ها، کارایی و..‌. هستند.

کنترل کیفیت خط تولید چیست؟

کنترل کیفیت شامل آزمایش واحدهای محصول و تعیین این مسئله که آیا آن‌ها با مشخصات محصول نهایی مطابقت دارند یا خیر، می‌شود. مهم‌ترین هدف از انجام این آزمایش، تعیین هرگونه نیاز جهت اقدامات اصلاحی در مسیر فرایند تولید است. یک کنترل کیفیت مناسب به سازمان‌ها کمک می‌کند تا در جهت پاسخ به تقاضای مشتریان خود به صورت مطلوب عمل کنند و محصولات بهتری را ارائه کنند. تعریف کنترل های مشخص و به خصوص، از جمله جنبه‌های مهم کنترل کیفیت است.

برنامه ریزی تولید در راهنمای راه اندازی تولید

برنامه ریزی تولید نوعی فرایند است که شامل تعیین استراتژی‌ها، کنترل فرایند‌های تولیدی، زمان‌بندی ها و... در جهت بهبود کیفیت محصول است. این فرایند به کسب و کارها در جهت بهینه کردن منابع خود کمک می‌کند. به عبارتی دیگر، به تدوین راهنمای طراحی تولید یک محصول یا خدماتی دیگر که به سازمان‌ها در جهت بهره‌وری فرایند تولید کمک می‌کند، برنامه‌ ریزی تولید گفته می‌شود. از این رو برنامه ریزی تولید یکی از گام‌های مهم و اساسی در راهنمای راه اندازی خط تولید به شمار می‌رود.

نرم افزار erp چه نقشی در خط تولید دارد؟

نرم افزار erp یا همان برنامه ریزی منابع سازمان، یک سیستم نرم افزار ماژولار است که با هدف یکپارچه سازی فرایند‌های اصلی کسب و کارها در سیستم واحد، طراحی و تولید شده است. این نرم افزار شامل مولفه‌های اصلی یک نرم افزار است که معمولا با نام ماژول شناخته می‌شوند. آنچه نرم افزار erp را از دیگر نرم افزارها متمایز می‌کند، یک پایگاه داده مشترک است که با استفاده از ماژول‌های مختلف به اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند. برخی از این ماژول‌ها با دیگر ماژول‌های درگیر در فرایند کسب و کار به اشتراک گذاشته شده‌اند.

چطور می‌توان خط تولید یک شرکت را مدیریت کرد؟

در هنگام مدیریت خط تولید، می‌بایست به برخی عوامل مهم توجه کافی داشته باشید. در این‌جا قصد داریم شما را با این عوامل آشنا کنیم. به صورت کلی از جمله عواملی که در مدیریت خط تولید یک شرکت موثر است، عبارت است از:

افزایش میزان شفافیت سازی در فروش و استراتژی بازاریابی درک راه و روش بازاریابی و روش چگونه فروختن غرق شدن در کار با اشتیاق و علاقه فراوان عمل کردن و وارد کار شدن( اجرای نتایج) چگونه می‌توان یک خط تولید با راندمان و بازدهی بالا ایجاد کرد؟

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم شما را با مواردی که در راندمان و بازدهی بیشتر خط تولید موثر هستند، آشنا کنیم. جهت کسب اطلاعات گسترده‌تر، در ادامه با ما همراه باشید.

برنامه ریزی دقیق جهت جلوگیری از موانع پایبندی به برنامه ریزی انجام شده تهیه نرم افزارهای به روز و جدید ارتقای سطح بین مهندسی و تولید مراقبت از تجهیزات و سالم نگه داشتن آن‌ها جمع بندی

در این مقاله به بررسی راهنمای راه اندازی خط تولید، تعریف مفهوم خط تولید و مباحثی از این دست پرداختیم. استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های نرم افزاری برای مدیریت خط تولید الزامی است. به همین جهت نرم افزار. SAP ERP گزینه‌ای مناسب برای این بخش است. برای آشنایی بیشتر با این محصول می‌توانید با مجموعه Msys به آدر سایت https://www.msys.ir/ در ارتباط باشید. این مجموعه فعالیت ابتدایی خود را با هدف ارائه دیدگاه‌های erp و همچنین معرفی محصولات تراز اول دنیا آغاز کرده است. امروزه استفاده از سیستم‌های نرم افزارهای ناکارآمد و قدیمی، مانع رشد و پیشرفت بسیاری از شرکت‌های داخلی می‌شود. از این رو سعی کنید از طریق سیستم‌های نرم افزاری امروزی و کارآمد، در راه اندازی خط تولید شرکت یا کسب و کار خود، به صورت مطلوب عمل کنید.

دیگر خبرها

  • عصبانیت داوران از بارسا: دیگر با شما جلسه نداریم!‏
  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • عصبانیت ریو فردیناند از تحقیر منچستریونایتد؛ می‌رم بخوابم، شب خوش! / عکس
  • ریموت کنترل جرثقیل و کاربرد آن
  • عصبانیت عجیب: یامال به جمع ستاره‌های شاکی پیوست
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • این غذا‌ها انرژی‌تان را بیشتر می‌کند
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک‌های مردمی به حساب عبدالحمید
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند