Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان- ايرنا- معاون برنامه ريزي و مديريت منابع وزارت راه و شهرسازي جهت بررسي روند اجرايي و وضعيت راه هاي ارتباطي استان زنجان در شهرستان طارم اين پروژه ها را از نزديک مورد ارزيابي قرار داد.

به گزارش ايرنا، امير اميني شامگاه چهارشنبه به همراه نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار اين شهرستان از روند اجرايي و ميزان پيشرفت 2 پروژه مهم راهسازي استان زنجان در طارم بازديد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون برنامه ريزي و مديريت منابع وزارت راه و شهرسازي در حاشيه اين بازديد در گفت وگو با خبرنگار ايرنا ضمن ابراز خرسندي از فعال بودن 2 پروژه اجرايي راه ارتباطي خلخال- کلور- درام- منجيل و زنجان- بناب- طارم اظهار داشت: پروژه مسير ارتباطي خلخال- بناب- طارم در 2 قطعه 7 کيلومتري و 14 کيلومتري توسط 2 پيمانکار مجزا در دست اجراست که در سال جاري اعتبارات قابل قبولي از طرف دولت و مجلس براي اين پروژه مصوب شده است و در صورت جذب و تخصيص اين اعتبارات 50 درصد پروژه شاهد پيشرفت چشمگيري خواهد بود.
اميني اين راه ارتباطي در استان زنجان را يکي از پروژه هاي سنگين با احجام بسيار بالا برشمرد و افزود: اين پروژه 21 کيلومتري به ميزان پنج ميليون مترمکعب خاکبرداري و حدود 1.5 تا 2 ميليون مترمکعب عمليات خاکريزي و منابع اعتباري بالايي نياز دارد.
وي خاطرنشان کرد: در صورت تامين اعتبار به ميزان 800 ميليارد ريال، پيشرفت قابل توجهي در اين پروژه اتفاق خواهد افتاد و در بخشي از اين محور ارتباطي براي احداث تونل 700 متري تلاش مي کنيم به صورت مشارکتي با سرمايه گذار بخش خصوصي به صورت مشارکتي هماهنگي هاي لازم را انجام دهيم.
اميني در ادامه محور خلخال- کلور- درام- منجيل را يکي از پروژه هاي مهم راه مواصلاتي در استان زنجان عنوان و تصريح کرد: اين محور به دليل ارتباط بين 2 استان اردبيل و زنجان و همچنين ارتباط مناسب و در کوتاهترين زمان ممکن استان اردبيل با پايتخت کشور، از محورهاي مواصلاتي مهم در بخش راهسازي است.
معاون وزير راه و شهرسازي از فعال بودن اين پروژه در 2 حوزه زنجان و اردبيل ابراز خرسندي کرد و افزود: از ميزان 10.5 کيلومتر اين پروژه در دست اجرا در حوزه زنجان 4.5 کيلومتر طبق قول مساعد پيمانکار تا اواسط سال جاري آسفالت ريزي خواهد شد و 6 کيلومتر باقي مانده آن نيز در صورت تامين منابع اعتباري تا پايان خرداد سال آينده به مرحله بازگشايي خواهد رسيد.
وي پيشرفت اين پروژه از سمت استان اردبيل را قابل قبول برشمرد و تشريح کرد: 28 کيلومتر از اين مسير در سمت استان اردبيل با قرارداد 520 ميليارد ريال اعتبار در دست پيمانکار است و در حال حاضر بعد از گذشت يک سال از آغاز پروژه توسط اين پيمانکار، 7 کيلومتر آن آماده عمليات روسازي است.
اميني اظهار داشت: در 18 کيلومتر از کل پروژه ياد شده ارتباط به صورت کامل برقرار است و اميدواريم با تزريق اعتبارات لازم 10 کيلومتر باقي مانده که ارتباط آن در بخش هايي به علت وجود ابنيه هاي بزرگ قطع است، به همراه 4.5 کيلومتر باقي مانده در مرز بين زنجان و اردبيل تا پايان سال جهت عبور مناسب در حد عمليات خاکي آماده و در نهايت درکل مسير بعد از بازگشايي کامل عمليات روسازي انجام شود.
نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي بزرگترين مسير رشد و پيشرفت يک منطقه را توسعه راه هاي ارتباطي عنوان و خاطرنشان کرد: بازگشايي راه هاي ارتباطي بخصوص راه هاي اصلي به دليل اتصال استانها به همديگر مي تواند توسعه روستاها و شهرها را رقم بزند.
علي وقفچي اظهار داشت: يکي از دغدغه هاي اصلي اين حوزه بازگشايي راه هاي ارتباطي در شهرستان طارم بوده که تلاش کرديم تا سه پروژه مهم راه ارتباطي با اولويت مسيرهاي ارتباطي زنجان- بناب- طارم و خلخال- کلور- درام- منجيل به رغم خشکسالي اعتبارات با جذب و تخصيص اعتبارات لازم به مرحله بازگشايي و سپس بهره برداري برسد.
وقفچي تصريح کرد: در صورت تامين اعتبارات لازم و طبق گفته پيمانکاران هر 2 پروژه محور زنجان- بناب- طارم تا پايان سال 98 و محور خلخال- کلور- درام- منجيل از سمت طارم تا شهريور 98 به مرحله بازگشايي خواهد رسيد تا در نهايت مراحل روسازي اين مسيرها در ادامه انجام شود.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعيت (حدود 5 درصد جمعيت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کيلومتري شمال شرقي زنجان واقع شده و با استانهاي قزوين، اردبيل و گيلان همسايه است.
9886/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محسن یمینی گفت:  با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر‌های پُر تردد در یک ماه گذشته یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

وی تصریح کردخط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محور‌های استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است
  • بازدید معاون وزیر نفت از طرح بزرگ پتروشیمی بوشهر
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود