Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نظر دارد اجرای تعرفه‌های خودرو را برای شش ماه به تعویق بیاندازد تا در این مدت ۱۸۰ روزه ضمن مذاکره برای جلوگیری از بروز اختلافات بیشتر در تجارت جهانی، تصمیم صحیحی در خصوص تعرفه‌های خودرو اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر نیز رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود قصد دارد تصمیم برای اعمال تعرفه‌های فولاد بر واردات خودرو را به تعویق بیاندازد.

قرار بود از روز شنبه ۱۸ مه، تعرفه‌های واردات بر خودرو در آمریکا اجرایی شود و ترامپ درباره اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات خودرو و قطعات آن تصمیم گیری کند. این در حالی است که یک مقام دولت آمریکا و دو مقام اروپایی در گفتگو با شبکه سی ان بی سی اعلام کردند که اجرای تعرفه‌های واردات بر خودرو تا شش ماه دیگر به تعویق می‌افتد.

بسیاری از کارشناسان امور اقتصادی و تجاری بر این باور هستند که اجرای تعرفه‌های واردات خودور به تنش‌های جدید در عرصه تجارت جهانی منجر خواهد شد. به همین سبب، دولت آمریکا در نظر دارد به منظور جلوگیری از این بحران که در وهله اول صنعت خودروی این کشور را هدف قرار می‌دهد، اجرای این تعرفه‌ها را برای مدتی به تعویق بیاندازد.

کره جنوبی و ژاپن بزرگترین صادرکنندگان خودرو به آمریکا هستند که در صورت اجرای تعرفه‌های خودرو احتمال کاهش صادرات آن‌ها و افزایش بهای خودرو در آمریکا وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس با سهمیه اولیه ۱۵۰ مدرسه در سطح ۹ شهرستان اجرا شد، گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقاء سطح آگاهی و مهارت دانش آموزان در رویارویی با حوادث غیر مترقبه، طرح ملی دادرس با هدف فرهنگ سازی و آموزش دانش آموزان سطح جامعه در استان، به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: آموزش‌های طرح ملی دادرس در بخش‌های مختلف از جمله مخاطرات طبیعی، ایمنی ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، انتقال و حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی و اطفاء حریق به دانش آموزان داده می‌شود تا آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

جاهد اظهار داشت: این طرح با هدف دانش آموز آماده در روز‌های سخت اجرا می‌شود که دانش آموزان با فراگیری این آموزش‌ها و اجرایی کردن آن در مواقع بحران به این هدف جامه عمل می‌پوشانند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: دوازدهمین دوره مسابقات شهرستانی طرح ملی دادرس در سال تحصیلی جاری در ۷۰ مدرسه در سطح استان برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم اجرا شد که امیدواریم این طرح مانند باقی طرح‌ها با موفقیت اجرایی شود و دانش آموزان از دانش خود در زمینه‌ی حوادث و سوانح استفاده کنند.

قابل ذکر است؛ منتخبین این مسابقات در قالب تیم خواهران و برادران به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو