Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@09:17:00 GMT

زمین خواری در یاسوج به بستر رودخانه‌ها رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۳۸۸۲

زمین خواری در یاسوج به بستر رودخانه‌ها رسید

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی داودی مدیر عامل شرکت آب و منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت : متاسفانه ساخت و ساز‌های شبانه در حاشیه رودخانه‌های بشار و مهریان یاسوج توسط برخی متجاوزان و متصرفان به حریم رودخانه‌ها شروع شده و البته گشت‌های شبانه شرکت آب منطقه‌ای فعالیت‌های تشدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از توقیف هشت دستگاه لودر و ماشین آلات سنگین در حاشیه این رودخانه‌ها در چند شب گذشته خبر داد و افزود: برخی افراد برای تصرف حریم رودخانه‌ها با کرایه نمودن ماشین آلات سنگین اقدام به خاکریزی و ریختن مصالح ساختی فاقد استفاده در حاشیه رودخانه‌ها می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آب و منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه این شرکت با شدت بیشتری نسبت به گذشته با متخلفان این گزارش برخورد قانونی می‌کند، یادآورشد: برخی از ماشین آلات سنگین توقیف شده لیزینگی و اکنون مالک آن برای خروج آن از پارکینگ بایستی تمامی اقساط آن را پرداخت کند.

داودی مهر افزود: از دارندگان ماشین آلات سنگین می‌خواهیم شبانه اقدام به انتقال مصالح ساختمانی و یا هر چیز دیگری به حاشیه رودخانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد نکنند که در آن صورت ماشین آنان توقیف و به پارکینگ انتقال داده می‌شود.

وی از توقیف ۲ دستگاه لودر در حاشیه یکی از سنگ شکن‌های تعطیل شده در حاشیه رودخانه بشار یاسوج هم خبر داد و اظهار داشت: چند شب پیش دو دستگاه لودر در حاشیه یکی از سنگ شکن‌های رودخانه بشار یاسوج توقیف که معلوم شد مالک آن سنگ شکن از رانندگان خواسته خاک و مصالح ساختمانی را به بهانه تصرف اراضی محدوده سنگ شکن ریخته تا بعدا مورد تصرف قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این قول را به مردم استان می‌دهیم که شدت برخورد‌های قانونی با متجاوزین و متصرفان به رودخانه‌های استان بویژه بشار و مهریان یاسوج را بیشتر کنیم.

داودی مهر، جریمه قانونی متجاوزین و متصرفان بیت المال را زندانی و پرداخت هزینه‌های سنگین مالی عنوان و خاطرنشان کرد: این تصرف‌ها جرم دولتی دارد.

وی افزود: برخورد با متجاوزان و متصرفان حریم رودخانه‌ها تنها برعهده شرکت آب منطقه‌ای بوده و ما نیز تلاش‌های خود برای برخورد قانونی با این افراد را در روز‌ها و ماه‌های آینده شدت خواهیم بخشید.

مدیر عامل شرکت آب و منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تجاوز به حریم رودخانه‌ها، این شرکت را اطلاع دهند.

داودی‌مهر تصریح کرد: یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر رودخانه و ۱۱ هزار کیلومتر طول آبراهه‌ها و مسیل‌های استان بوده که شرکت آب منطقه‌ای مطالعات تعیین حد بستر و حریم ۷۳۵ کیلومتر را انجام و آزادسازی حدود ۹۰ هکتار اراضی بستر و حریم رودخانه‌ها را با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی انجام و در سال ۹۸ برخورد با متصرفین بستر و حریم رودخانه‌ها شدت بیشتری می‌گیرد.

وی از تشکیل کارگروه آزادسازی تصرفات بستر و حریم رودخانه‌ها خبر داد و گفت: متصرفان خواب راحت نخواهند داشتو انتظار می‌رود مردم در صورت مشاهده تخلف موارد را به شرکت آب منطقه‌ای انعکاس دهند.

انتهای پیام/غ

توقیف ۸ دستگاه لودر و ماشین آلات سنگین در حاشیه رودخانه بشار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس گزارش رسانه‌های اوکراین، سازمان مبارزه با فساد این کشور در پرونده مالکیت غیرقانونی اراضی دولتی به ارزش حدود ۷ میلیون دلار، با میکولا سولسکی، وزیر کشاورزی کی‌یف به عنوان یکی از متهمان برخورد می‌کند.

سولسکی که از مارس ۲۰۲۲ وزیر کشاورزی اوکراین شده است، در جریان جنگ بیش از دوساله اوکراین با روسیه، مسئولیت نظارت بر صنعت غلات کی‌یف که به شدت تحت فشار است را برعهده دارد.

اداره ملی مبارزه با فساد اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که از طرحی رمزگشایی کرده است که براساس آن، وزیر کنونی کشاورزی، اراضی دولتی به ارزش ۷.۳۵ میلیون دلار را به طور غیرقانونی تحصیل کرده است.

در این بیانیه به نام سولسکی اشاره نشده اما گفته شده که مظنون، سابق بر این ریاست کمیته کشاورزی مجلس اوکراین را برعهده داشته است. سولسکی پیش از آنکه به عنوان وزیر کشاورزی منصوب شود، ریاست کمیته مذکور را عهده‌دار بود. در صورت تایید خبر، سولسکی نخستین وزیر شناخته‌شده دولت ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین خواهد بود که نامش در یک پرونده فساد، به عنوان مظنون ذکر می‌شود.

کد خبر 6086452

دیگر خبرها

  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری