Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:14:15 GMT

افزایش جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه یاسوج

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۴۴۶۸

افزایش جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه یاسوج

احمد عریان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه یاسوج گفت: در سال جاری تعدادی دانشجوی خارجی جذب کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم با معرفی دانشگاه تعداد پذیرش‌ها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط در مقطع کارشناسی ارشد دانشجوی خارجی پذیرش کرده‌ایم ولی از برنامه‌های اولویت دار دانشگاه، پذیرش دانشجوی خارجی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: بیشتر دانشجویان خارجی دانشگاه از کشورهای خاورمیانه مانند، عراق، تاجیکستان، قرقیزستان و افغانستان هستند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های اولویت دار دانشگاه یاسوج گفت: برنامه ما حرکت به سمت تحصیلات تکمیلی، رشته‌های بین رشته‌ای و رشته‌های جدید است.

عریان تاکید کرد: دانشگاه یاسوج امکاناتی برای افزایش دانشجوی کارشناسی نداشته و اعتقادی هم به این کار ندارد.

وی ادامه داد: سیاست ما افزایش کمی دانشجو نیست اما جذب استعدادها و رتبه‌های برتر در دستور کار دانشگاه قرار دارد، امسال تعدادی از دانشجویان استعداد درخشان بورسیه تحصیلی شده‌اند.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: حدود ۷ نفر از این دانشجویان که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند توسط دانشگاه و حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی توسط بنیادهای خیرین بورسیه شده و هر ماه مبلغی نیز به دانشجویان خوب دانشگاه پرداخت می‌شود.

کد خبر 4617400 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه یاسوج دانشجوی خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام دانشگاه آزاد ثبت نام از روز شنبه ۱ اردیبهشت ماه آغاز و تا روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد.

داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام کنند.

همچنین لازم است پس از انتخاب رشته/محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام داوطلب تهیه و تا زمان اعلام نتایج حفظ شود.

کد خبر 6086639

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود