Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی قزوین گفت: بدحجابی و بی‌حجابی، کوچکترین حالت منکر و حقوق‌های نجومی، بی‌عملی مسئولان و اختلاس جزو بزرگترین منکرات جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عباس کاظمی، مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین، در اولین دوره امر به معروف و نهی از منکر که در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد با اشاره جایگاه واقعی امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر در همه شئون زندگی و جامعه ورود دارد و فقط در حوزه مسائل فردی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاظمی مطرح کرد: جایگاه اصلی امر به معروف ونهی از منکر با آن چیزی که در افکار عمومی مطرح شده، متفاوت است. طبق اصل هشتم قانون اساسی، جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اصول اساسی قانون اساسی کشورمان بیان شده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین خاطرنشان کرد: در دنیای امروز غربی‌ها به موضوع دموکراسی می بالند و آن را به رخ جهانیان می کشند، ولی حقیقت دموکراسی با آن چه که غربی‌ها بیان می کنند، فاصله زیادی دارد و اساسا یک نوع فریب است.

وی با بیان اینکه دموکراسی یعنی مشارکت کل مردم، اصالت دادن به رای و قدرت مردم و یا به عبارت دیگر، مردم، قدرت مردم باشند، اظهار کرد: حقیقت امر به معروف و نهی از منکر نظارت مستمر و عادلانه بر مردم است. در قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری، اگر خطایی از کسی، دور از چشم جامعه و در حریم خصوصی خود سر بزند، هرگز مجازات نمی شود مگر آن که آن خطا در عموم رخ دهد.

مسئول بسیج دانشجویی قزوین تاکید کرد: در یک جامعه، اگر خیرخواهی، نظارت عمومی و دعوت به صلاح و صرفه نهادیه شود، قطعا ان جامعه رشد و تعالی پیدا خواهد کرد. در سیل اخیر شاهد بودیم که مردم نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت می کردند، این احساس مسئولیت از اصل امر به معروف و نهی از منکر برخواسته است.

کاظمی با اشاره به نقش جامعه دانشگاهی در نتیجه بخش بودن امر به معروف ونهی از منکر تاکید کرد: باید دید که کدام منکر در جامعه رواج دارد، بد حجابی و بی حجابی، کوچکترین حالت منکر است. حقوق‌های نجومی، بی عملی مسئولان و اختلاس جزء بزرگترین منکرات جامعه هستند.

مسئول بسیج دانشجویی قزوین بیان کرد: اقامه عدل، هدف بزرگ امر به معروف ونهی از منکر است که در اندیشه و منظومه فکری امامین انقلاب که به آن تاکید بسیاری شده است.

وی خاطر نشان کرد: گاهی اوقات شرارت در حد شلیک به یک طلبه و به شهادت رساندن آن است و گاهی در شکل دیگر، شرارت را کسی انجام می دهد که در مجلس شورای اسلامی، به عنوان نماینده مردم حضور دارد و با کم کاری شرارت می کنند.

مسئول بسیج دانشجویی قزوین تاکید کرد: مصداق شرارت و خیانت به مردم آن جایی عیان می شود که حدود چهار هزار نفر از نجومی بگیران توسط یکی از کمسیون‌های مجلس شناسایی میشود، ولی حداکثر پنجاه نفر از آن‌ها مجازات می شوند.

کاظمی در پایان گفت: مسئله امروز کشور ما در حوزه شرارت، وجود مسئولان نفوذی است که در ارکان مسئولیت‌های ما هستند. امر به معروف و نهی از منکر، امروز باید به مسئولان باشد، نه آن جوانی که مقداری از موی آن بیرون است ویا لباس آن مقداری نامناسب است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حقوق های نجومی بی عملی مسئولان امر به معروف ونهی از منکر بی حجابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای گشت ارشاد در تهران ۴۰ سال پیش!/ عکس

به گزارش خبرآنلاین از اطلاعات آنلاین، حسین طاهری، استاندار وقت تهران در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای از آغاز به کار گشت‌های مبارزه به منکرات در سطح شهر تهران خبر داد. این اولین بار در تاریخ بعد از انقلاب است که نیروهای انتظامی در زمینه حجاب و پوشش شهروندان دست به کار می‌شوند. خبر را به نقل از روزنامه اطلاعات ۱۱ اردیبهشت ۱۳۶۳ بخوانید و عکسی از خودروهای ستاد مبارزه با منکرات در همان سال تماشا کنید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902659

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • خودروهای گشت ارشاد در تهران ۴۰ سال پیش!/ عکس
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است