Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر چه مایکروسافت سالهاست دیگر از ویندوز ایکس پی پشتیبانی نمی‌کند، اما خطرات روزافزون بدافزار واناکرای این شرکت را مجبور به پشتیبانی مجدد از ویندوزهای قدیمی کرده است.به گزارش بلاغ، به نقل از انگجت، این شرکت به تازگی وصله های نرم افزاری به روزرسان خود را برای برطرف کردن یک آسیب پذیری در بخش Remote Desktop Services ویندوز عرضه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفره امنیتی مذکور به بدافزار واناکرای امکان می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی از رایانه‌ای به رایانه دیگر نقل مکان کرده و دست به سرقت اطلاعات حساس بزند. مشکل یادشده در ویندوزهای ۷، سرور ۲۰۰۸ آر ۲ و حتی ویندوزهای قدیمی تر نیز وجود دارد.

اگر چه مایکروسافت از ویندوزهای ایکس پی و سرور ۲۰۰۳ خود پشتیبانی نمی‌کند، اما از طراحی وصله نرم افزاری برای آنها در آینده نزدیک خبر داده تا از افزایش آلودگی رایانه‌های شخصی جلوگیری کند. این شرکت مدعی است که موارد جدیدی از آلودگی به این بدافزار را مشاهده نکرده و تنها برای پیشگیری وصله های به روزرسان را عرضه کرده است.

بدافزار واناکرای در سال‌های گذشته اثرات تخریبی گسترده‌ای داشته و به عنوان مثال سیستم مراقبت درمانی یکپارچه انگلیس را در سال‌های قبل از کار انداخت. از همین رو مایکروسافت قصد دارد از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۵۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی گفت: به منظور رصد و پایش مستمر بازار و افزایش بی رویه قیمت و التهابات بازار لاستیک خودرو، نظارتهای میدانی در قالب گشت مشترک در حوزه های تامین، تولید تا سطح عرضه انجام می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: با توجه به قرار گرفتن لاستیک خودرو در زمره کالاهای اساسی اولویت دار هرگونه تخلف نگهداری بی مورد کالا در انبار، احتکار و صادر نشدن فاکتور و گران فروشی عرضه خارج از شبکه لاستیک های دولتی، خارج از نوبت رسیدگی و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

لقمانی ادامه داد: گشت مشترک با حضور دستگاهای نظارتی ، صدا و سیما از چند واحد صنفی بازدید و بازرسی اجرا شد.

دیگر خبرها

  • شرایط جوی پرواز تهران - خرم آباد را مجبور به بازگشت کرد
  • ۶ ویژگی منحصر به فردی که تک فرزند‌ها دارند
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • مورد عجیب برد نساجی در اصفهان
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • جام سرکیسیان ارمنستان از برنامه‌های کشتی آزاد خارج شد