Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@15:51:33 GMT

گزارش شبستان از کلنگ زنی هنرستان خّیرساز امین

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۹۵۱۲

گزارش شبستان از کلنگ زنی هنرستان خّیرساز امین

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور ما نگاه به هنرستان متاسفانه ضعیف است در حالیکه در کشورهای پیشرفته اینطوز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان،  احمد انارکی محمدی امروز (26 اردیبهشت)در آیین کلنگ زنی هنرستان امام رضا(ع) ( هنرستان امین ) در رفسنجان که از مدارس تخریبی شهر رفسنجان به شمار می آید، بیان کرد: در شرایط سختی که در کشور وجود دارد می توان حرکت کرد و خوشبختانه کارهای خیرین در این شرایط  قابل ستایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: متأسفانه امروز در کشور بحث اشتغال و بیکاری را داریم  که در استان کرمان 7 هزار فرصت شغلی داریم ولی از این تعداد سه دسته کار داریم یکی  برای کسانی است که مهارت سختی لازم است و حدود 4 هزار فرد دارای مهارت نداریم که کاربلد باشند مثلا" رشته های مکانیکی، برق کاری و ... را نیاز داریم اما افردا کاربلد در این رته ها در این استان وجود ندارد.

 

 

انارکی محمدی بیان کرد: 4 میلیون نفر در صف اشتغال کشور هستند، در دنیا کشورهایی مانند آلمان و کشورهای اروپایی دوگانه عمل می کنند آموزش و عمل را در هنرستان های فنی به کار می گیرند و  پایه و اساس کارشان هنرستان های فنی و حرفه ای است.

 

 

وی افزود: متأسفانه در کشور ایران نگاه به هنرستان بحث ضعیف بودن دانش آموز است اما در کشورهای پیشرفته افراد خلاق و متفکر و مبتکر از هنرستان خارج می شوند؛ باید بخش تجاری هنرستان را راه اندازی کنیم.

 

 

زهره امین، خیّر رفسنجانی هم در این آیین گفت: کار باید تخصصی انجام شود و وقتی می خواهیم بسازیم و آباد کنیم باید هماهنگی، طرح و برنامه باشد اگر این طور باشد شهر آباد می شود و اگر دنبال قدرت شخصی باشیم هیچ اتفاقی نمی افتد  لذا راه نجات ما در یادگیری است بدون یادگیری به رشد و ترقی دست پیدا نمی کنیم. قدم به قدم و بدون رشد.

حسین تقوی رشیدی زاده، رییس آموزش و پرورش رفسنجان هم در این آیین ضمن قدردانی از امر خداپسندانه و ارزشمند خانواده امین گفت: تمام آموزش  و تلاش ما در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: اندیشه خیر بزرگوار امین را می ستایم و معتقدم که نام نیک امین در تاریخ منطقه ثبت شده و بر تارک منطقه و ایران اسلامی خواهد درخشید و معتقدیم برخی از افراد اگر زندگی دنیوی شان تمام می شود اما با کارهای نیک شان ماندگار خواهند بود.

 

این هنرستان در سه طبقه و 17 کلاس با 2 هزار متر مربع زیر بنا در حدود  50 سال پیش بنا شده که 15 واحد دیگر به آن اضافه می شود و این ۱۵ واحد جدید با اعتبار 5 میلیارد تومان در 15 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان حضرت خدیجه س خبرگزاری شبستان قرآن روزنامه آمریکا قرآن کریم سبک زندگی اسلامی روزنامه ها فرصت شغلی خیرین مدرسه ساز مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در نشست با معاونان و مدیران سازمان انرژی اتمی کشور، اظهار داشت: به کار گیری از انرژی اتمی و هسته‌ای در موضوعات مختلف کشور می‌تواند منشأ اثرات نیک بسیاری شود و در حل مسائل به کمک کشور بیاید.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی نیروگاه اتمی سیریک در شرق هرمزگان افزود: تلاش ما بر این است که توسعه صنعت هسته‌ای در استان را متوازن با توسعه منابع انسانی منطقه پیش ببریم از این رو همزمان با آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک مقدمات تأسیس هنرستان مرتبط با این صنعت نیز در استان فراهم شده است.

دوستی همزمانی توسعه انرژی اتمی در استان و تربیت جوانان متخصص را مصداق پیشرفت پایدار دانست و گفت: پس از شهرهای تهران، اصفهان و مشهد چهارمین مدرسه انرژی اتمی کشور در هرمزگان تأسیس می‌شود و از مهر ماه سال جاری دانش‌آموزان مستعد استان هرمزگان می‌توانند تحصیل خود در این مدرسه آغاز کنند.

وی بیان کرد: در راستای تحقق عدالت آموزشی دانش آموزان مستعد جامعه مددجویی می‌توانند در این هنرستان تخصصی تحصیل رایگان داشته باشند.

استاندار هرمزگان، عنوان‌کرد: با احداث این هنرستان تعداد هنرستان‌های تخصصی استان به ۲۹ عدد خواهد رسید که بر اساس امر رهبری برای مهارت‌محور کردن آموزش‌ها شکل گرفته است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گسترش انرژی اتمی در استان را از مصادیق توسعه زیربنایی و پایدار دانست و تاکید کرد: استفاده از این صنعت می‌تواند بسیاری از چالش‌های استان را در حوزه‌های مرتبط با انرژی به خصوص برق و شیرین‌سازی آب دریا مرتفع کند.


کد خبر 6088020

دیگر خبرها

  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • گزارش زنده: مس رفسنجان-پیکان
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • ماجرای مرگ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه رفسنجان چه بود؟
  • ماجرای قتل دانشجوی دانشگاه دندانپزشکی رفسنجان