Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@01:05:32 GMT

پیش‌بینی تولید 12 هزار تن خیار در جویبار

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۹۶۴۸

پیش‌بینی تولید 12 هزار تن خیار در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از پیش بینی تولید 11 هزار و 900 تن خیار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علی شعبانی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با اشاره به کشت خیار در 350 هکتار از گلخانه ها و فضای باز شهرستان جویبار گفت: 170 هکتار از این سطح در گلخانه‌های صنعتی و سنتی و 180 هکتار در فضای باز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 11 هزار و 800 تن خیار در مزارع این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار بیان کرد: این محصول را می‌توان در بهار و تابستان در فضای باز و خارج از فصل یعنی در پائیز و زمستان در گلخانه‌ها کشت کرد.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان جویبار دارای 9 هزار و 743 هکتار اراضی شالیزاری  این شهرستان گفت: تاکنون  2 هزار  725 هکتار از اراضی  شالیزاری این شهرستان  نشاء کاری شد

شعبانی با اشاره به فعالیت 12 بانک نشاء در این شهرستان  افزود: با فعالیت بانک های نشاء در شهرستان می توان با تهیه و تولید نشاء سالم و صرفه جویی در بذر مصرفی و استفاده از ماشین آلات کشاورزی خصوصاً  کاهش  هزینه تولید از مزایای  بانک نشاء است.

وی تصریح کرد: پیش بینی  می شود امسال 30 درصد از اراضی  شالیزاری این شهرستان به کشت مکانیزه اختصاص یابد.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار در پایان گفت : تاکنون 2 هزار  725 هکتار از اراضی شالیزارهای جویبار  نشاء کاری شده  که از این سطح 220 هکتار مکانیزه و 2 هزار و 505 هکتار نشاء سنتی است.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری با اشاره به نخستین نشا مکانیزه برنج در اراضی شالیزاری شهرستان بهشهر، گفت: اولین نشا مکانیزه برنج رقم طارم هاشمی در اراضی شالیزاری روستای حسین آباد این شهرستان انجام شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال 80 درصد نشا شالیزارهای این شهرستان بصورت مکانیزه انجام شود.

 

وی با اشاره به خشكسالي احتمالي در سال زراعي جاري به اجراي بيمه برنج و مصرف بهينه آب  توسط بهره برداران و توليد كنندگان تاكيد کرد.

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار