Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@05:22:04 GMT

فعالیت ۳۳ پایگاه سلامت اجتماعی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۱۲۱۷

فعالیت ۳۳ پایگاه سلامت اجتماعی در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۳۳ پایگاه سلامت اجتماعی در این استان گفت: به این منظور کانکس‌هایی در حاشیه شهرها برای ارائه خدمات به متقاضیان مستقر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، فاطمه رضوان مدنی صبح امروز پنج شنبه در نشست خبری به خدمات ارائه شده توسط بهزیستی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته در ۵ مرکز مشاوره ژنتیک استان تعداد ۳۰۷۰ زوج تحت مشاوره قرار گرفتند که ۲۱۷ مورد درخواست آزمایش ژنتیک دادند و ۳۷ مورد درخواست مربوط به آزمایشات ژنتیک (قبل از بارداری) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد ۵ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست، بد سرپرست و یا سر راهی داریم که ۶۷ کودک در آنجا نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود ۱۳ مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۴۳ هزار و ۵۳۳ نفر پذیرش شدند که به تعداد ۲۱۷ هزار و ۶۶۵ نفر خدمات ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۲ مرکز نگهداری از معلولان زیر ۱۴ سال و ۵ مرکز نگهداری شبانه روزی بالای ۱۴ سال وجود دارد، عنوان کرد: ۲ مرکز بیماران روان مزمن در استان فعال هستند که ظرفیت ۳۷۰ بیمار را دارا است.

رضوان مدنی در ادامه به فعالیت یک خانه امن با ۱۲۲ مددجو اشاره کرد و ادامه داد: همچنین یک مرکز خانه سلامت دختران داریم که در سال گذشته ۱۰۹ نفر از دختران بد سرپرست و بی سرپرست و دختران فراری را تحت پوشش قرار داده است.

وی از وجود ۳۹ مرکز ترک اعتیاد در استان خبر داد و بیان داشت: از این تعداد ۲۲ مرکز ماده ۱۵، ۲ موبایل سنتر، ۱۰ مرکز درمان سرپایی و ۷ مرکز گذری هستند که ۱۱ هزار ۷۷۹ نفر را تحت درمان دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵ مرکز سرپناه برای مردان و یک مرکز برای زنان تهیه و تجهیز شده است که در سال ۹۸ به ۲۶۹ نفر در این مراکز ارائه خدمات شده بیان داشت: ۱۱۴ مرکز شبانه روزی و ۳۰۹ مهد کودک در استان فعالیت می‌کنند که در مهد کودک‌ها حدود ۲۳ هزار کودک تحت آموزش‌های لازم قرار می‌گیرند.

وی گفت: ۳۳ پایگاه سلامت اجتماعی داریم که به این منظور کانکس‌هایی تهیه شده که در حاشیه شهرها مستقر هستند و به مراجعین مشاوره‌های لازم ارائه می‌شود.

رضوان مدنی همچنین به خدمات مرکز مداخله و مشاوره طلاق در استان اشاره داشت و خاطر نشان کرد: در این راستا ۳۶ مرکز مشاوره داریم که ۵۶۰۵ پرونده توسط روانشناسان مشاوره تشکیل شده که با مشاوره‌های انجام شده ۷۵۵ پرونده طلاق به سازش بین زوجین منجر شد.

وی از غربال گری شنوایی تعداد ۲۷ هزار و ۲۱۹ نوزاد و غربال گری بینایی ۶۸ هزار و ۲۱۸ کودک ۳ الی ۶ سال در مراکز بهزیستی خبر داد و افزود: در سال ۹۷ تعداد ۱۲۱ هزار کودک تحت آزمایشات پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای نهضت واگذاری مسکن به معلولان تاکنون ۳ هزار و ۹۶۸ واحد تحویل داده شده است.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: تعداد ۱۴۸۰ مرکز مشاوره تلفنی داریم که ۱۹۰۶۰ مورد تماس داشتیم همچنین ۶۰ مرکز حضوری داریم که در سال ۹۷ تعداد ۳۴۳۶۰ نفر مراجعه حضوری به ثبت رسیده است.

رضوان مدنی بیان داشت: در حال حاضر تعداد ۴۸۷۷ مورد پشت نوبتی داریم که به علت کمبود بودجه نتوانستیم این تعداد را تحت پوشش قرار دهیم.

وی گفت: در بحث اشتغال با پرداخت وام به ۲۰۷۸ مددجو توانستیم ایجاد اشتغال داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به مشکلات مددجویان و جامعه هدف بهزیستی پرداخت و بیان داشت: افزایش روزافزون تعداد افراد جامعه هدف بهزیستی به دلیل وضعیت اقتصادی کنونی، کمبود نیروی انسانی متخصص، پزشک و پرستار و هزینه‌های چشمگیر درمانی جامعه هدف، آسیب پذیری گروه‌های هدف از آن جمله است.

وی گفت: همچنین مناسب نبودن بستر جامعه برای حضور و مشارکت معلولین، کم بودن مبلغ تسهیلات پرداختی جهت ایجاد اشتغال پایدار، کمبود اعتبار مورد نیاز جهت تأمین مسکن معلولین و نیازمندان را از جمله هستند.

رضوان مدنی در پایان از مردم و مسئولین خواستار شد که جهت رسیدگی به جامعه هدف بهزیستی استان کمک کنند تا بتوانیم خدمات شایسته ای به نیازمندان ارائه کنیم.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ارائه خدمات درمانی ۲۴۰ نفر داوطلب خانم و آقا در نذر خدمت با هلال‌احمر و قرارگاه جهادی الکفیل همکاری بی‌منت دارند.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه جهادی الکفیل ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه شش هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان کرده است.

وی افزود: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر داوطلب جمعیت هلال‌احمر وظیفه خدمت‌رسانی به مراجعان را
بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: یک هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تأمین شده است که پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم‌ها به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از دوازدهم اردیبهشت پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را رایگان ویزیت می‌کنند، گفت: در این طرح نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال‌احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

کد خبر 750505

دیگر خبرها

  • اوج سلامت مغز چه زمانی است؟
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند