Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:35:27 GMT

پنتاگون می‌خواست هزینه سفر هیات طالبان به قطر را بپردازد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۲۷۳۵

پنتاگون می‌خواست هزینه سفر هیات طالبان به قطر را بپردازد

یکی از نمایندگان کنگره آمریکا از مخالفت قانون گذاران با تلاش دولت دونالد ترامپ برای پرداخت هزینه‌های سفر و اقامت نمایندگان طالبان در مذاکرات صلح قطر خبر داده است.

به گزارش ایسنا، به گفته سخنگوی پیتر وسیکلوسکی، از اعضای مجلس نمایندگان، وزارت دفاع آمریکا از کنگره خواسته بود مجوز پرداخت هزینه‌های سفر، اقامت، خوراک و آمد و شد اعضای هیات طالبان را هنگام حضور در دوحه قطر بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس نمایندگان با پرداخت این هزینه‌ها مخالفت کردند چرا که آن را مصداق "حمایت از یک گروه تروریستی" دانسته‌اند.

یک سخنگوی پنتاگون تایید کرده که از کنگره خواستار "تخصیص منابع مالی برای تسهیل مذاکرات صلح شده بود."

ربکا رباریک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: "در پی آتش بس ژوئن ۲۰۱۸ در افغانستان، فرمانده ارتش آمریکا در این کشور برای دریافت مجوز کاربرد منابع مالی برای تسهیل دیدار میان مقام‌های دولت افغانستان با گروه‌های شورشی درخواست داد."

به گزارش بی.بی.سی قطر از پاییز سال گذشته میزبان شش دور از مذاکرات صلح میان طالبان و دولت آمریکا بوده است.

به گفته وسیکلوسکی، منابع درخواست شده برای سال جاری و سال آینده میلادی بوده است.

بر این اساس، کمیته منابع مالی و درآمدهای مجلس نمایندگان در پیش نویس بودجه سال آینده به طور مستقیم دولت را از هزینه کردن بودجه نظامی برای بازپرداخت هزینه‌های گروه‌های افراطی منع کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد

عملیات احداث طرح زیرگذر روستای پرتردد سرخون ظهر امروز با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، استاندار هرمزگان ظهر امروز با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پرتردد سرخون را کلنگ زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ زنی گفت: هرمزگان در مجموع 54 نقطه حادثه خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط به منظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام ‌شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولد سازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تامین منابع مالی و بهره برداری سریع از این پروژه تأکید کرد و ادامه‌ داد: باتوجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچگونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود، همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضاء شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می کنیم.

به گزارش تسنیم، این پروژه با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان بناست ظرف مدت 4 ماه احداث شده و در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • دُم خروس بیرون زد!
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد