Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@03:24:12 GMT

کمک جدید تامین‌اجتماعی به کارفرمایان بدهکار

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۳۷۵۱

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با اشاره به اینکه در کنار بخشودگی جرائم، در راستای ماده ۱۳ قانون رفع موانع تولید و تسهیل در امر تولید، کمیته‌های متعددی تشکیل می‌شود که درخواست‌های کارفرمایان دریافت و بررسی می‌شود و چنانچه نیاز به کمک داشته باشند مساعدت‌های لازم با آنها به عمل می‌آید گفت: در کمیته‌های بحران نیز مساعدت‌های خاص لحاظ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : ناهید حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از شرکای ما کارفرمایان هستند که ماهانه مبلغی تحت عنوان حق بیمه برای کارگران کارگاه خود پرداخت می‌کنند اظهار کرد: در سال‌های اخیر تحریم‌های ظالمانه و نوسانات ارزی مشکلاتی برای کارفرمایان ایجاد کرده است.
وی افزود: مقام معظم رهبری هوشمندانه سال جاری را به عنوان «رونق تولید» نامگذاری کردند و همه دستگاه‌ها مکلف هستند در حد بضاعت خود برای تحقق این شعار کمک کنند تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند.
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با بیان اینکه تامین اجتماعی نیز می‌تواند در این وادی اثرگذار باشد گفت: تسهیلاتی از جمله بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب در دوره تحریم و فشارهای اقتصادی که از دو سال گذشته در دستورکار قرار گرفته و به اجرا درآمده است.
حیدری ادامه داد: ما کارگاه‌های بحران‌زده‌ای داشتیم که بدهی‌هایی برای آنها تولید شده بود و تصمیم گرفتیم بدهی‌های تا قبل از ۲۹ اسفند ۹۵ را مشمول بخشودگی جرائم کنیم که این مهلت تا ۱۰ تیر ۹۷ نیز تمدید شد تا کارفرمایان بتوانند درخواست بدهند و به این ترتیب از پرداخت بخشی از جرائم بیمه‌ای خود معاف شوند و مابقی را تقسیط کنند.
وی با بیان اینکه کارفرمایان خوش حساب افرادی هستند که قبلاً حق بیمه خود را به صورت مرتب پرداخت می‌کردند اما به صورت مقطعی دچار بحران شدند و آن هم به دلیل شرایطی بوده که خارج از اختیار شان بوده است گفت: استقبال خوبی از این طرح به عمل آمد. میزان کل بدهی کارفرمایان در اداره کل غرب تهران حدود ۳,۵۰۰ میلیارد تومان است که البته مرتباً در حال تولید است و میزانی از بدهی‌ها نیز به مرحله قطعیت نرسیده است.
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران ادامه داد: از این میزان برای حدود ۱,۳۰۰ میلیارد تومان را تعیین تکلیف کردیم. بیش از ۸۰۰۰ متقاضی داشتیم و از ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی های سال گذشته، ۱۸۰ میلیارد تومان با بررسی‌های انجام شده منتهی به بخشودگی شد.
حیدری با اشاره به اینکه در کنار بخشودگی جرائم، در راستای ماده ۱۳ قانون رفع موانع تولید و تسهیل در امر تولید، کمیته‌های متعددی تشکیل می‌شود که درخواست‌ها دریافت و بررسی می‌شود و چنانچه نیاز به کمک داشته باشند مساعدت‌های لازم با کارفرمایان به عمل می‌آید عنوان کرد: در کمیته‌های بحران نیز مساعدت‌های خاص لحاظ می‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران افزود: دستورالعملی نیز صادر شده که بر مبنای آن اگر بدهی کارفرمایی نیز به مرحله قطعیت رسیده باشد و چنانچه یک سال از قطعیت بدهی‌شان نگذشته باشد در صورت ارائه مدارک دال بر محق بودن کارفرما، این بدهی قابل رسیدگی خواهد بود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تامین اجتماعی حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟

آفتاب‌‌نیوز :

براساس حکم قانون بودجه، قرار است منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده فراهم شود و حالا دولت اعلام کرده در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این درآمد علی‌القاعده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد، اما یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، می‌گوید: باید مشخص کنند سهم بازنشستگان کارگری از این منابع چقدر است.

او افزود: آیا بازهم قرار است این بودجه صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های دولتی شود و حکم کنند که تامین اجتماعی با منابع داخلی خود متناسب‌سازی را اجرا کند؟

به گفته فرجی، اگر چنین حکمی صادر کنند بازهم دست بازنشستگان کارگری در حنا خواهد ماند چراکه صندوق تامین اجتماعی با منابع خود متناسب‌سازی را اجرا نمی‌کند.

این فعال صنفی بازنشستگان ادامه داد: تامین اجتماعی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا نکرد حالا چطور قرار است یک متناسب‌سازی عادلانه را اجرایی کند؛ سهم ما کارگران بازنشسته از متناسب‌سازی چقدر است و چه زمانی قرار است نصیب‌مان شود؟

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم