Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@13:28:22 GMT

توصیه وزارت جهاد درباره شایعات گرانی برنج

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۵۷۱۲

توصیه وزارت جهاد درباره شایعات گرانی برنج

ساعت24 - مدیرکل دفتر امور غلات وزارت جهاد در توصیه‌ای به خانوارها گفت: با توجه به آنکه افزایش قیمت هیچ ارتباطی به کمبود برنج در بازار ندارد، از این رو به خانوارها توصیه می‌شود که به شایعاتی مبنی بر خرید برنج بیش از نیاز توجه نکنند و همانند گذشته در حد نیاز معمول مایحتاج خود را تامین کنند.

مدیرکل دفتر امور غلات وزارت جهاد در توصیه‌ای به خانوارها گفت: با توجه به آنکه افزایش قیمت هیچ ارتباطی به کمبود برنج در بازار ندارد، از این رو به خانوارها توصیه می‌شود که به شایعاتی مبنی بر خرید برنج بیش از نیاز توجه نکنند و همانند گذشته در حد نیاز معمول مایحتاج خود را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عزیز کریمی درباره تاثیر بارندگی‌های اخیر بر میزان تولید برنج اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته از جمله تهیه و تدارک بذور گواهی شده و رسمی انواع ارقام برنج پرمحصول و کیفی و توزیع یارانه‌ای میان کشاورزان پیش بینی می‌شود که امسال حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن شلتوک تولید شود.

وی از افزایش ۱۰ درصدی تولید برنج نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این افزایش تولید عمدتا ناشی از بهبود عملکرد و افزایش سطح زیر کشت ارقام پرمحصول و پرورش رتون در ۲ استان گیلان و مازندران و همچنین کشت مجدد در استان مازندران خواهد بود.

کریمی درباره اینکه سطح زیر کشت برنج نسبت به سال گذشته افزایشی داشته است یا خیر، بیان کرد: با توجه به آنکه هم اکنون در ابتدای فصل کشت شلتوک هستیم، از این رو برای پیش بینی سطح کمی زود است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی و وجود منابع کافی آب، ۲ استان گیلان و مازندران با ظرفیت کامل به زیر کشت برنج خواهند رفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن برنج سفید در کشور تولید شده است، گفت: سال گذشته رقمی معادل یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شد که این میزان نسبت به سال ۹۶، ۲۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزارتن برنج به بازار عرضه شده است، اظهار کرد: با توجه به مصرف ماهانه حدود ۲۴۰ هزار تن برنج و احتساب واردات در ۵۰ روزه نخست امسال، جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه برنج به بازار وجود ندارد و این میزان تا زمان عرضه محصول، جوابگوی نیاز داخل خواهد بود.

کریمی با اشاره به اینکه افزایش قیمت برنج ارتباطی به کمبود عرضه ندارد، بیان کرد: با توجه به عدم کاهش تولید داخل در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ و همچنین افزایش ۱۲ درصدی میزان واردات در ۵۰ روز نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌توان گفت که این افزایش قیمت ناشی از کمبود برنج در بازار نیست.

وی در پایان در توصیه‌ای به خانوارها گفت: با توجه به آنکه افزایش قیمت هیچ ارتباطی به کمبود برنج در بازار ندارد، از این رو به خانوارها توصیه می‌شود که به شایعاتی مبنی بر خرید برنج بیش از نیاز توجه نکنند و همانند گذشته در حد نیاز معمول مایحتاج خود را تامین کنند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: قیمت برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی

دریافت 42 MB

حجت الاسلام هادی سلطانی کیا، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان خوشاب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به سخنان رهبر معظم‌انقلاب برای توجه به فرهنگ و جهاد در عرصه فرهنگی اظهار کرد: برای عمران و آبادانی ساختمان‌ها خیلی از مردم یاری می‌کنند و مهندسان می‌توانند بناهای ساختمانی را تکمیل کنند ولی در عرصه فرهنگی نیازمند جهاد مبلغان برای حضور در روستاها وتوجه به مناطق محروم و توجه به فرهنگ کودکان معصومی است که برای رشد نیازمند قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی هستند.

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6088686

دیگر خبرها

  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی