Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@22:29:48 GMT

آغاز طرح ملی فشارخون در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۶۳۳۹

آغاز طرح ملی فشارخون در خوزستان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهدی حسینی زاده، سرپرست مرکز بهداشت خوزستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر به مناسبت روز جهانی فشار خون بالا (۲۷ اردیبهشت) گفت: طرح بسیج ملی فشار خون از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر امسال همزمان با سراسر کشور، برای شناسایی و کنترل این بیماری در خوزستان آغاز شده و از مردم خواستار همکاری در کنترل این بیماری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در این مدت از جمعیت بالای ۳۰ سال سن تقاضا داریم که با حضور در مراکز و خانه‌های بهداشت از وضعیت فشار خون خود مطلع شوند؛ با ثبت نام این افراد در سامانه سلامت وضعیت سلامت آن‌ها به صورت منظم رصد خواهد شد.

حسینی زاده تصریح کرد: بیماری فشار خون تا حدود زیادی قابل پیشگیری است و در صورتی که شخص از بیماری خود مطلع باشد و بیماری خود را کنترل کند دچار عوارض خاصی نخواهد شد.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان اذعان داشت: وزارت بهداشت کنترل فشار خون در جمعیت بالای ۳۰ سال و مادران باردار را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: بیش از ۷۰ درصد بیماران فشار خونی مراقبت و کنترلی بر بیماری خود ندارند.

سید مهدی حسینی زاده اظهار کرد: در تحقیقی که در سال ۹۵ در کشور انجام گرفت در جمعیت بالای ۱۸ سال ۲۷ درصد به بیماری فشار خون مبتلا هستند که از این تعداد ۵۱ درصد از بیماری خود مطلع هستند و ۴۹ درصد نیز از ابتلا به این بیماری اطلاعی ندارند.

گفتنی است؛ روز ۲۷ اردیبهشت به نام روز جهانی فشار خون بالا نامگذاری شده است که شعار امسال نیز' فشار خون، بدانیم و اقدام کنیم' تعیین شده است.

انتهای پیام/گ

افزایش مبتلایان به فشار خون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند

داریوش حسن نژاد در جلسه با کارشناسان حوزه حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان با اشاره به اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی جهت حفاظت از منابع آب استان به ویژه منابع آب زیرزمینی، اظهار کرد: این پروژه‌ها در جهت حفاظت و حراست از منابع آب استان به خصوص منابع آب زیرزمینی که با افت مداوم مواجه هستند، در حال اجرا است.
وی به پروژه تقویت استقرار ۱۸ گروه حفاظت و نظارت بر منابع آبی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۱۸ گروه با ۴۵ نفر گشت زنی مداوم در سطح دشت‌های استان جهت جلوگیری از بروز تخلفات از جمله جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز، جلوگیری از انتقال غیرقانونی آب به اراضی خارج از اراضی تحت شرب چاه‌ها، جلوگیری از تغییر نوع مصرف چاه‌های صنعتی جهت مصارف کشاورزی و جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها را انجام می‌دهند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: ۲ پروژه انسداد چاه‌های غیر مجازدر سطح استان از طریق واگذاری به پیمانکار واجد شرایط و در سقف اعتبارات و تخصیص پروژه به صورت سالانه در حال انجام است.
به گفته حسن نژاد در همین راستا ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با حجم صرفه جویی ۱۱.۷ میلیون متر مکعب پر و مسلوب المنفعه شده است.
وی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۳ دستگاه کنترل هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است و از تعداد ۷۶۷۳ حلقه چاه‌های کل استان، ۳۰ درصد مجهز به دستگاه کنترل هوشمند شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم