Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی قبور مسلمانان که سال‌هاست در بهشت زهرا آرامیده‌اند، به تازگی از سوی سازمان بهشت زهرا دست خوش تغییرات قرار گرفته است.

مسئولان بهشت زهرا در توجیه این کار گفته‌اند که ساخت و نصب سنگ قبر در بهشت زهرا دارای مقرراتی خاص است، که اگر کسی بر خلاف این مقررات اقدام کند، ما هم نسب به رفع خلافی اقدام و اضافه بنا را حذف می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طبق مقررات حداکثر ارتفاع مجاز قبور در بهشت زهرا ۱۰ سانتیمتر، استفاده از تصاویر غیر محجبه بانوان بر روی سنگ قبر ممنوع و نصب کتیبه های عمودی و چراغ بر روی قبور ممنوع است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا در خصوص ضوابط ارتفاع قبور اظهار کرد: این قوانین مصوب شورای هیئت مدیره بهشت زهرا است و ارتفاع قبور بر اساس وضعیت جغرافیایی هر قطعه، شرایط خاک آن  وضعیت ترد در آن قطعه تعیین می‌شود.

بر همین اساس شرایط در فاز ۱ و ۲ بهشت زهرا متفاوت است. همچنانکه شهرداری برای تعداد طبقات ساختمان در هر محله با توجه به شرایط جغرافیایی آن محدودیت‌های متفاوتی را تعیین می‌کند ما هم در بهشت زهرا برای ارتفاع قبور به توجه به شرایط هر قطعه، ارتفاع متفاوتی را تعیین می‌کنیم.

وی افزود: ما برای انجام این کار ابتدا از طریق نصب بنر در بهشت زهرا به خانواده اطلاع رسانی کردیم و بعد هم از طریق تلفن به کسانی که سنگ قبر امواتشان نامتعارف بود، اعلام کردیم که نسبت به اصلاح آن اقدام کنند و در نهایت وقتی که آنها اقدام نکردند، خودمان دست به کار شدیم.

خال در خصوص وضعیت سنگ‌هایی که کاهش ارتفاع داده شده‌اند، اما اطراف آن سیمان کاری نشده و سنگ بعد از کاهش ارتفاع بدون سفت کاری، روی خاک رها شده است، گفت: این موارد زمان بر است و به زودی اطراف این سنگها را سیمان خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهشت زهرا شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با افزایش ۵۷۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۵۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۳۵۵ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی بعد از سقوط از ارتفاع
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس
  • سامانه بارشی در راه بوشهر/ صدور هشدار نارنجی
  • کوتاه قدترین سلبریتی های زن هالیوود چه کسانی هستند؟
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران