Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@04:43:27 GMT

برای حق آبه زیست محیطی گلپایگان برنامه ریزی شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۷۵۵۵

برای حق آبه زیست محیطی گلپایگان برنامه ریزی شود

گلپایگان- فرماندار گلپایگان گفت: آب منطقه‌ای نسبت به تأمین آب زمین‌های خشکیده شهرستان از طریق تغذیه مصنوعی، ایجاد بند خاکی از محل اعتبارات منابع ملی و استانی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان  گلپایگان، حسین یارمحمدیان امروز (پنجشنبه) در بازدید از سد کوچری گلپایگان اظهار کرد: با سرریز شدن سد کوچری باید برای احقاق حق آبه زیست محیطی برنامه ریزی صورت گیرد تا آب به صورت مستمر در رودخانه اناربار جاری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرداری برای تنوع زیست محیطی در رودخانه اناربار باید نسبت به ایجاد بند در داخل شهر اقدام  کند، گفت: آب منطقه‌ای شهرستان نسبت به افزایش حق آبه کشاورزی شهرستان تلاش کند.

فرماندار گلپایگان گفت: روز گذشته در جلسه کمیسیون ماده ۲۱  استان مجموعه فرهنگی و گردشگری شرکت توسعه عمران گلپایگان که منبع مالی آن از سرمایه‌گذاری مردم تامین شده به تصویب رسید که در توسعه  گردشگری شهرستان موثر است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به راندمان بالای آب در روش‌های آبیاری سنتی اراضی کشاورزی شهرستان باید به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شود، تأکید کرد: امور آب منطقه‌ای نسبت به تأمین آب زمین‌های خشکیده شهرستان از طریق تغذیه مصنوعی، ایجاد بند خاکی از محل اعتبارات منابع ملی و استانی اقدام کند.​

سالی بدون دغدغه برای تامین آب کشاورزی

در ادامه حسین زاهد مدیر عامل شرکت بهره برداری آب منطقه گلپایگان اظهار کرد: سال زراعی گذشته با توجه به کاهش بارش‌ها و خشکسالی سال سختی به کشاورزان گذشت که در پی بارش‌های امسال سد قدیم و جدید گلپایگان به تراز واقعی رسید و سرریز شد.

وی گفت: امسال پیش بینی توزیع ۴۰ میلیون متر مکعب بود که باافزایش بارندگی‌ها پیشنهاد ۶۰ میلیون متر مکعب دادیم که سالی بی دغدغه برای کشاورزان خواهد بود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری آب منطقه گلپایگان با تأکید به کشاورزان مبنی بر رعایت الگوی مصرف، گفت: براساس راندمان آب ۳۵ درصد آن در منطقه نفوذ کرده که جاری شدن آب در رودخانه‌های فصلی و احیای قنات سفالوزن شهر گوگد و منطقه کاظم آباد را در پی داشته است.

وی گفت: سد مخزنی کوچری منبع تأمین آب شرب شهرستان است و با توجه به سرریز شدن سد نگرانی برای  تأمین آب شرب شهرستان نیست که البته باید در مصرف آب صرفه جویی شود، همچنین سیستم آبیاری سنتی کشاورزی به سیستم نوین مجهز شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: توسعه سد کوچری فرماندار گلپایگان گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست

فرید قشلاقی گفت: نشت شیرابه‌های حاصل از حمل و نقل در جاده‌های منتهی به  زباله گاه هشترود وقرار گرفتن در جاده هشترود میانه ودر مجاورت زمین‌های کشاورزی علی الخصوص مزارع گندم و نیز محل دفن پسماندها، نبود نگهبانی و حصار و نیز عدم پوشش مناسب زباله‌های نگهداری شده در این محل از جمله نواقصی است که زمینه ساز بروز آلودگی‌های زیست محیطی شده است.

وی در مورد زباله گاه ذوالبین افزود: این زباله گاه محل انباشت زباله چندین روستا است که متاسفانه بدون حفاظ است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان