Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@21:35:51 GMT

پیروان ادیان؛ مهمان ضیافت افطار مسجد تورنتو

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۱۹۱۹

پیروان ادیان؛ مهمان ضیافت افطار مسجد تورنتو

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ابوت‌اسلام؛ «مسجد تورنتو» بزرگترین مسجد تورنتوی کانادا، میزبان مراسم افطار با حضور رهبران دینی مسیحی و یهودی و دیگر ادیان این شهر بود.
«وائل شهاب» امام این مسجد در سخنان آغازین خود با خوشامد گویی به مهمانان گفت: برادران و خواهران! در هفته‌های گذشته عبادتگاه‌های یهودیان، مسیحیان و مسلمانان در نقاط مختلف جهان مورد حمله قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اکنون بیش از هر زمان دیگری می‌دانیم که دشمن ما یکی است. دشمنان ما کسانی هستند که نفرت را ترویج می‌دهند و از گسترش آن سود می‌برند.  
شرمن هسلگریو (Sherman Hesselgrave) کشیش کلیسای هولی ترینیتی (Holy Trinity)، در سخنانی گفت: این نخستین حضور من در یک مراسم افطار بود. برای من دیدن این همه جمعیت که برای نماز و افطار گرد هم آمده بودند، بسیار الهام‌بخش بود. چقدر خوب است که به خاطر یک اقدام خشونت‌بار دیگر، گرد هم نیامده‌ایم.  
همچنین «منیب نصیر» رئیس کمیته ملی روابط مسلمانان و مسیحیان و از رهبران دینی این کشور در سخنرانی خود گفت: آشنا شدن پیروان ادیان با یکدیگر در شرایط آشفته امروز جهان، باید فراتر از دوره‌ها و متون  آموزشی و سخنرانی‌ها باشد. باید از جامعه دینی خاص خود خارج شویم و راه و روش زندگی دینی یکدیگر را عملا تجربه کنیم.  
 
مسجد تورنتو در سال 2002 در محل ساختمان قبلی  یکی از شعب «رویال بانک» کانادا و در یکی از مناطق تجاری این شهر افتتاح شد. این مسجد روزانه پذیرای صدها نمازگزار است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا تورنتو افطار رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورتموند ۱ - ۰ پاری سن ژرمن/ میزبان به تور زد مهمان به تیر + فیلم

در دومین دیدار مرحله رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم دورتموند در ورزشگاه وستفالن میزبان پاری سن ژرمن بود که با یک گل به پیروزی رسید.

در نیمه نخست دورتموند تیم برتر میدان بود و بار‌ها از جناحین توسط جیدون سانچو و کریم آدیمی خط دفاع پاریسی‌ها را آزار دادند. در دقیقه ۳۶ روی پاس عالی اشلوتربک، فولکروگ با دوناروما تک به تک شد و دروازه پی اس جی را باز کرد.

در نیمه دوم، اما پاری سن ژرمن بهتر بازی کرد و خطرات زیادی را روی دروازه حریف ایجاد کرد که بار‌ها تیر دروازه و البته کوبل (دروازه بان دورتموند) مانع باز شدن دروازه زنبور‌ها شدند. البته دورتموند هم با جیدون سانچو که شبی عالی را پشت سر می‌گذاشت، پی اس جی را در این نیمه آزار دادند، اما در نهایت بازی با همان تک گل نیمه نخست به پایان رسید.

دیدار برگشت دو تیم هفته آینده در پاریس برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • یادمان شهدای کارگر در خطه کویر
  • دورتموند ۱ - ۰ پاری سن ژرمن/ میزبان به تور زد مهمان به تیر + فیلم
  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • ربیعی: در فولادشهر مهمان نساجی بودیم!
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • اولین عکس از مهمان ویژه امروز رهبر انقلاب
  • افلاطون در آخرین ساعات عمرش چه می‌کرد؟
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • لئو مسی مهمان ویژه NBA شد (عکس)