Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@03:10:00 GMT

دلایل بازگشت پروانه ها به پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۲۱۶۵

دلایل بازگشت پروانه ها به پایتخت

یک استاد زیست‌شناسی و حشره‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی امسال، کاهش دما در فروردین و اردیبهشت و افزایش بارش‌ها سبب حضور این پروانه‌ها در شهر تهران شده است، اظهارکرد: پوشش گیاهی در اطراف شهر تهران نیز امسال به دلیل شرایط مساعد جوی رشد خوبی کرده و این عامل سبب ایجاد فضایی مناسب برای زادآوری و تغذیه پروانه‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهران این روزها پر شده از پروانه‌هایی نارنجی رنگی که از گونه Vanessa cardui هستند و به گفته کارشناسان خطری برای محیط زیست و کشاورزی ندارند.  شاهرخ پاشایی‌راد استاد زیست‌شناسی و حشره‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی در این زمینه گفت: پروانه‌ها نسبت به افزایش دما حساس هستند و به‌تدریج با گرم شدن هوا طی روزهای ابتدایی خرداد ماه از تعداد آن‌ها در شهر کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: پروانه‌هایی کمی وجود دارند که مهاجر باشند بنابراین نمی‌توان گفت که پروانه‌های تهران از نوع مهاجران هستند چنانچه هر سال شرایط دمایی و پوشش گیاهی در تهران مساعد بود می‌توانستیم شاهد حضور این پروانه‌ها باشیم.

پاشایی راد  با اشاره به اینکه این نوع از پروانه‌ها برای مردم و کشاورزی آسیبی به همراه ندارد، گفت: این پروانه‌ها می‌توانند به عنوان طعمه برای پرندگان و سایر حشرات دیگر شهری باشند

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوا در پایتخت قابل قبول است

‌به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۶۳ قرار گرفته و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۵۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۴۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۳۸ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6096750

دیگر خبرها

  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • کیفیت هوا در پایتخت قابل قبول است
  • ساخت ۴۰ میدان تره بار در پایتخت
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • هوای تهران پاک است
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند