Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضوانی نژاد از اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» ویژه کانون‌های مساجد گیلان به‌منظور تقویت فعالیت‌های مردمی و خودجوش کتابداران خبرداد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با بیان اینکه کتاب یکی از مهمترین ابزار انتقال فرهنگ و بهترین ابزار کمال بشری و تأمین کننده سلامت فکری است به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: اسلام که به دنبال فتح قلوب و رشد و کمال بشریت بوده با معرفی کتاب قرآن به‌عنوان معجزه پیامبر خاتم، اهمیت کتاب، کتابخوانی و علم‌آموزی را بیش از پیش نمایان ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه مسجد هم کانونی برای ذکر و معراج معنوی و هم عرصه‌‌ای برای تعلیم، تعلم، جهاد و تدبیر دنیوی است افزود: تأسیس کتابخانه در جوار مساجد نیز در این مسیر تفسیر می‌­شود.

 

وی از اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» ویژه کانون‌های مساجد استان خبرداد و عنوان داشت: این طرح با شعار «هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد» به‌منظور تقویت فعالیت‌های مردمی و خودجوش کتابداران و افزایش سرانه مطالعه اجرا می‌شود.

 

رضوانی نژاد با بیان اینکه در این طرح روزهای شنبه یک کتاب از سوی امام جماعت مساجد برای نمازگزاران معرفی می‌شود تصریح کرد: با مشورت امام جماعت مسجد با اهالی کتاب و کتابخوانی در مسجد محله و باتوجه به نیازها و اولویت‌های محل، کتاب‌های مفید انتخاب می‌شود که توجه به تقریظات رهبر معظم انقلاب در امر کتابخوانی، توجه به رسالت مسجد در جامعه، توجه به نیازهای بومی و توجه به رده سنی مخاطبین مسجدی از اولویت‌های انتخاب کتاب است.

 

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد کشور و احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی از اهداف برگزاری این طرح است.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه «شنبه‌های کتاب» در کانون های مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود تصریح کرد: کلیه مراحل طرح زیر نظر امام جماعت و یا مربی مسجد انجام و از پنج استان برتر تقدیر می‌شود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خراسان جنوبي قرآن مصلی قرآن کریم خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان رمضان شبستان یزد خطبه های نماز جمعه شنبه های کتاب کانون های مساجد گیلان کتابخانه مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام کاظم شکری با اشاره به اهمیت حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین گفت: اقدام نمادین نصب پرچم بر سر درب مساجد استان البرز با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز همزمان با آغاز دهه کرامت انجام می‌شود که این امر گامی در مسیر تحقق بیانیه دوم انقلاب است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با اشاره به ضرورت شبکه سازی و جریان سازی نهضت مقاومت اسلامی در جامعه مطرح کرد: امروز در شرایط خاص زمانی و تاریخی قرار داریم چرا که آزادی قدس شریف و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی از نشانه‌های ظهور و فرج حضرت مهدی (عج) است.

وی عنوان کرد: در این پیچ تاریخی انقلاب جایگاه ویژه ای دارد آنچنان که در جریان عملیات وعده صادق این مهم به جهانیان نشان داده شد. تقویت باورهای ایمانی و الهی از مهمترین ارکان فعالان مسجدی و قدس قبله گاه نخستین مسلمانان بوده و امروز یکی از رسالت‌های هر مسلمان آزاده خواه حمایت از مردم فلسطین و نابودی اسرائیل است.

حجت الاسلام شکری حضور نیروهای فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در عرصه جهاد تبیین مهم خواند و بیان کرد: فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همواره در صفوف اول برنامه‌های فرهنگی هنری هستند و این بار نیز با حضور آگاهانه خود از ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: آزادی قدس شریف و فلسطین، آرمان و هدف انقلاب اسلامی است و همواره ایران اسلامی نسبت به این مهم توجه ویژه داشته و دارد و در این مسیر انتظار می‌رود تمامی عناصر و برنامه‌های فرهنگی با محوریت مسجد پیشران جریان ظهور باشد.

کد خبر 6088635

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت