Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان در بازدید از طرح‌های توسعه قنوات استان از ابلاغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی برای بازسازی و مرمت قنوات استان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در صورت تخصیص کامل این اعتبار، مراحل کامل احیا و مرمت 65 رشته قنات انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسن غلامی افزود: این میزان اعتبار بر اساس شاخص های مقدار آب‌دهی قنوات‌، تعداد بهره‌بردار قنات، مشارکت بهره‌برداران‌، طول قنات و سابقه استفاده از اعتبارات سال‌های گذشته بین شهرستان‌های خراسان جنوبی توزیع می‌شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این اعتبارات بلاعوض است گفت: هزینه مرمت هر رشته قنات توسط کارشناسان جهاد کشاورزی برآورد می‌شود که 85 درصد هزینه از سوی دولت  به صورت بلاعوض و 15 درصد توسط بهره‌برداران پرداخت می‌شود.

وی اعتبار اختصاص یافته  پارسال برای احیای و مرمت قنوات در استان را 8 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با این اعتبار بخشی از مرمت و بازسازی 111 رشته قنات انجام شد است.

محمدحسن غلامی هزینه هر کیلومتر کول گذاری قنات را 350 میلیون تومان ذکر کرد و عنوان داشت: این استان با 6 هزار و 252 رشته قنات رتبه دوم کشور به لحاظ تعداد قنوات را دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خاک خراسان جنوبی دولت شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی، عزادار شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، امروز مردم استان در شهر‌ها و روستا‌های مختلف دسته‌های عزاداری به پا کردند و در غم شهادت رئیس مذهب شیعه، امام جعفر صادق (ع) اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.

                                                                                                 

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی، عزادار شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • فیلم| طغیان رودخانه فصلی در قائنات خراسان جنوبی
  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه