Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@22:58:29 GMT

افزایش ۳ برابری پرونده تخلفات خودرو نسبت به سال97

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۴۲۹۸

به گزارش فارس، سیدیاسر رایگانی با بیان سوء استفاده از فضای اقتصادی کشور را منتج به گرانی کالا و هم گران فروشی از سوی فروشندگان عنوان کرد و گفت: متأسفانه در یکی دو هفته اخیر فقط در بحث شکر و خرما که اقلام پر مصرف ماه رمضان هستند، شاهد انبارهای اختفا شده شکر به قصد گران فروشی بودیم که در اخبار از احتکار این اقلام نام برده می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عدم عرضه از منظر قانونی احتکار نامیده نمی شود، ادامه داد: این اختفا به قصد گران فروشی است و ستاد تنظیم بازار علی رغم اصول اخلاقی و حرفه ای و تعهد در زمینه خرما، مجبور شدیم صادرات خرما را ممنوع کنیم تا بخشی از بازار تنظیم شود.

رایگانی افزود: عده‌ای با سو استفاده از این آشفته بازار هموطنان را آزار می‌دهد.

سخنگوی تعزیرات گفت: در سازمان تعزیرات به شدت موافق قیمت گذاری هستیم چراکه دست ما به عنوان مرجع رسیدگی کننده فقط برای برخورد با گران فروشی و سو استفاده احتمالی در بازار باز است.

رایگانی ادامه داد: در بحث مرغ مشاهده کردیم در یک مقطع سه قیمت متفاوت با حضور وزارت جهاد و تولید کنندگان و انجمن‌های صنفی تعیین شد ولی تا زمانیکه دستگاه‌های ناظر وارد عمل نشدند، در تهران با مرغ ۲۳ هزار تومانی رو به رو بودیم.

وی با اشاره به کاهش قیمت مرغ در روزهای اخیر به زیر ۱۰ هزار تومان اظهار کرد: همراهی و همدلی بخش خصوصی با نهادهای تصمیم گیر و قیمت ساز نقش موثری در کنترل بازار دارد؛ خاصه در قیمت‌گذاری که هر جایی این همدلی و همراهی اتفاق افتاده، منجر به خروجی مطلوب شده است.

رایگانی با ذکر مثالی ادامه داد: سال گذشته یک انبار در اطراف شهرری اختفا به قصد گران فروشی لوازم کفاشی کشف شد که به میزان مصرف یکسال تولید کشور احتکار کرده بود؛ در حالیکه در همه جای دنیا عرضه و تقاضا خود تنظیمی قیمت‌ها را تعیین می کند.

وی ادامه داد: قانون نظام صنفی بر اساس خودتنظیمی بازار، مصوب شده است اما آیا شرایط بازار با قوانین موجود همسویی دارد؟ و نگاه خودتنظیمی به تنهایی کفایت می کند؟

رایگانی گفت: همکاران مجلس قانون نظام صنفی را تصویب کردند و مداخله دولت را به حداقل رساندند. از طرفی رئیس کمیسیون عمران مجلس طی مصاحبه‌ای اعلام کرد سازمان تعزیرات باید در بازار مسکن وظایف خود را انجام دهد؛ در حالیکه قانون هیچ اختیار و وظیفه‌ای برای سازمان تعزیرات تعریف نکرده است.

وی اضافه کرد: سازمان تعزیرات بدون اجازه قانون هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد؛ تعزیرات زمانی به حوزه خودرو ورود می‌کند که اتحادیه‌های فروش درباره تخلف به ما گزارش دهند و یا سازمان حمایت تخلف خودروسازان را به ما ارجاع دهند یا اینکه شاکی خصوصی وجود داشته باشد.

رایگانی با بیان اینکه تعزیرات سازمان ناظر نیست و وظیفه رسیدگی در راستای تخلفات را دارد، خاطرنشان ساخت: در 45 روز گذشته پرونده های حوزه خودرو نسبت به سال قبل ۳ برابر شده است؛ سال گذشته ۸ هزار و ۷۰۰ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی مختومه کردیم ولی مجلس دست تعزیرات حکومتی را چقدر در قوانین باز گذاشته است؟

وی افزود: دوستان می‌گویند پلمپ کردن تاثیری ندارد ولی با این حجم از سو استفاده در بازار این رویه را ولو خلاف میل باطنی باید بپذیریم.

رایگانی که با برنامه زنده «حجره» رادیو گفت وگو صحبت می‌کرد، اضافه کرد: بخش حداقلی در بازار بر شرایط کنونی زندگی مردم سو استفاده می‌کنند؛ تخلفات و جرایم برای احتکار بازدارنده نیست. در مورد گران فروشی دارو جریمه ۵ هزار تومانی در نظر گرفته‌اند. ولی امروز قیمت یک آبنبات هم ۵ هزار تومان نیست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • گران‌فروشی در مادرید: رئالی‌ها شاکی‌اند!‏
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد