Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@14:29:04 GMT

تاکید اندونزی برحمایت خود از برجام

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۴۶۰۷

تاکید اندونزی برحمایت خود از برجام

درهشتمین کمیته مشورتی دو جانبه ایران و اندونزی، که با حضور مسئولان عالی رتبه دو کشور درجاکارتا برگزار شد ، مقام های اندونزیایی بر حمایت از برجام به عنوان یک توافق بین المللی تاکید کردند.

به گزارش صدای ایران از ایرنا، هشتمین نشست کمیته مشورتی دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی به ریاست محمود فرازنده دستیار ویژه وزیر امورخارجه ایران در امورآسیا اقیانوسیه و 'دسرا پرچایا' معاون وزیر خارجه اندونزی در امور آسیا پاسفیک و آفریقا در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دو طرف، در این نشست زمینه های همکاری دوجانبه از جمله در بخش های علمی و فرهنگی ، سیاسی ، امنیتی – دفاعی و اقتصادی را مرور کرده و نقشه راه همکاری ها برای سال جاری ترسیم شد.
طرفین ضمن تاکید بر وجود زمینه های فراوان همکاری میان دو کشور در بخش های مختلف ، از اقدامات و تحولات صورت گرفته در روابط و همکاری ها استقبال و بر لزوم استفاده از هه ظرفیت ها برای افزایش مناسبات و همکاری ها بویژه همکاری های تجاری و اقتصادی و نیز یافتن مکانیسمی برای تبادلات مالی و پولی تاکید کردند.
علاوه بر موضوعات دو جانبه همکاری های منطقه ای و بین المللی مورد تمرکز دو طرف قرار گرفتن از جمله همکاری در قالب سازمان همکاری اسلامی ، کشورهای عضو حاشیه اقیانوس هند، اتحادیه جنوب شرق اسیا ( آسه آن ) و موضوعات سازمان ملل .
براساس گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در اندونزی ، تحولات مربوط به برجام از جمله خروج آمریکا و برقراری تحریم های یکجانبه جدید،. تصمیم اخیر ایران بعد از یکسال صبر و اجرای تعهدات خود ، تلاش آمریکا برای به صفر رساندن صدور نفت ایران ، قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریست و تحولات جاری منطقه خلیج فارس از جمله مواردی بودند که دراین نشسست مورد بررسی و تبادل نظر قرارگرفت.
اندونزی حمایت خود را از برجام اعلام و بیان داشت باید برای حفظ برجام تلاش کرد و نباید اجازه دهیم تحریم های یک جانبه روابط اندونزی و ایران را تحت تاثیر قرار دهد.
از دیگر موضوعات مورد بحث وضعیت خاورمیانه و فلسطین بود که دو طرف حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند و اقدمات رژیم اشغالگر قدس و نقض حقوق بشر دراین سرزمین را محکوم کردند.
در زمنیه اقتصادی نیز تجار و بخش خصوصی اندونزی، همانند بخش خصوصی دیگر کشورها، علاقه خود را به برقراری ارتباط و انجام تجارت با ایران و دسترسی به بازار بزرگ این کشور را مطرح کردند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اندونزی برجام ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات چند جانبه آفرود – قزوین

مسابقات چند جانبه آفرود جام آتش نشان شهید جواد چگینی امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در شهر مهرگان استان قزوین برگزار شد.اتومبیلرانانی از چندین استان کشور از جمله زنجان، مازندران، تهران،ایلام ، کردستان و ... در این رقابت ها حضور داشتند و در چهار کلاس حرفه ای ۲۵۰۰ سی سی، ۳۵۰۰ سی سی، ۴۵۰۰ سی سی و بالاتر از ۴۵۰۰ سی سی و دو کلاس استاندارد با هم به رقابت پرداختند . به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079388 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • مسابقات چند جانبه آفرود – قزوین
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»