Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@17:28:34 GMT

آغاز لایروبی اروندرود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۵۰۲۴

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد درباره لایروبی اروند با همکاری کشور عراق افزود: با توجه به اینکه تنها رودخانه قابل کشتیرانی کشور اروندرود است، یکی از توافقات در ملاقات اخیر سران دو کشور ایران و عراق، لایروبی اروندرود بود. وی ادامه داد: توافق با عراق برای لایروبی اروندرود در قالب پروتکل ۱۹۷۵ الجزایر بین دو کشور صورت خواهد گرفت که مستلزم بازگشایی دفتر همکارهای مشترک است، در قالب این دفتر تمام عملیات لایروبی، ایمنی، راهنمایی کشتی‌ها و سایر موارد به‌صورت مشترک انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بعد از ملاقات سران دو کشور ایران و عراق توافقاتی برای لایروبی اروند صورت گرفت، گفت: بعد از توافقات پیگیری ما از طریق وزارت امورخارجه شروع شد تا جلسات فنی را با طرف عراقی برگزار کنیم و مکانیزم‌های نهایی برای بازگشایی دفتر همکاری شروع شود. وی تاکید کرد: با بازگشایی دفتر مشترک می‌توانیم شاهد شروع عملیات لایروبی اروند باشیم. وی گفت: تمام تجهیزات سازمان بنادر آماده است تا بلافاصله بعد از بازگشایی دفتر مشترک، عملیات لایروبی را شروع کند. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر طرف عراقی در مذاکرات فنی به موقع حضور پیدا کند در زمان تعیین شده عملیات لایروبی را شروع خواهیم کرد. افزایش عمق اروند کمک می‌کند کشتی‌های با تناژ بالا در بندر خرمشهر پهلوگیری کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون رزمنده آماده جنگ خواهند شد/ عملیات در دریای مدیترانه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت صنعا بر تداوم عملیات در حمایت از غزه تاکید و اعلام کرد: عملیاتی که شروع شده است پایان نخواهد یافت مگر اینکه جنگ و محاصره غزه پایان یابد.

وی افزود: عملیات در دریای مدیترانه شروع خواهد شد و رصد دقیقی وجود دارد و طی روزهای آتی شاهد اعلام عملیات خواهیم بود.

الشامی تاکید کرد: هر سلاح که دشمن به کار می گیرد ما به سرعت در راستای توسعه سلاحی گام بر می داریم که بر آن غلبه کند.

وی افزود: شمار رزمندگان آماده جنگ به زودی به یک میلیون رزمنده خواهد رسید. دشمن صهیونیست فریبکار است ما یک جبهه حمایتی هستیم و مراقب هستیم که در صورت توافق، توقف جنگ چگونه اجرا خواهد شد.

الشامی بیان کرد: هر طرفی در دنیا که ارتباط با دشمن صهیونیست داشته باشد تجارت آن متاثر خواهد شد و هدفی برای نیروهای مسلح ما خواهد بود. ما خواسته خاصی در قبال یاری برادران در فلسطین نداریم.

وی افزود: روند عملیات یاری به غزه روندی متفاوت از روند موضوعات خاص یمنی است. پیشنهادهایی در ازای توقف یاری ملت فلسطین شد اما برای ما ارزشی نداشت.

کد خبر 6096678

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • نامه تاج به وزیر: لیگ بعدی را شروع نمی‌کنیم!
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد
  • یک میلیون رزمنده آماده جنگ خواهند شد/ عملیات در دریای مدیترانه