Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:40:45 GMT

افزایش موارد ابتلا به سرطان روده در جوانان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۵۹۵۰

افزایش موارد ابتلا به سرطان روده در جوانان

نتایج یک بررسی در تعدادی کشور اروپایی نشان می‌دهد: میزان ابتلا به سرطان روده در میان جوانان رو به افزایش است.

به گزارش ایسنا، در دو مطالعه که در تعدادی کشور اروپایی و با میزان درآمد بالا انجام گرفت مشخص شد تعداد قابل توجهی از افراد کمتر از ۵۰ سال به سرطان روده مبتلا می‌شوند.

در این بررسی آمده‌است اگرچه مجموع موارد ابتلا به سرطان روده در میان جوانان کم است، در این دو مطالعه تاکید شده موارد ابتلا به این سرطان در میان افراد ۲۰ تا ۲۹ ساله افزایش ناگهانی داشته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان در مورد علت افزایش تعداد مبتلایان به سرطان روده اطلاعات کافی و دقیقی ندارند اما بر این باورند چاقی و رژیم غذایی ناسالم از فاکتورهای اثرگذار هستند. کارشناسان به پزشکان توصیه می‌کنند علائم مشکوک به بیماری سرطان را در جوانان نادیده نگیرند.

در بسیاری از کشورهای اروپایی معاینات تشخیصی سرطان روده از سن ۵۰ سالگی آغاز می‌شود زیرا موارد ابتلا به این سرطان بیشتر در سنین بالاتر مشاهده می‌شود.

در یکی از این تحقیقات اطلاعات مربوط به بیش از ۱۴۳ میلیون نفر در ۲۰ کشور اروپایی از جمله انگلیس، آلمان، سوئد و فرانسه مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد موارد ابتلا به این سرطان در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶ در بیشتر کشورها افزایش داشته‌است و بیشترین افزایش در میان افراد ۲۰ تا ۳۰ ساله بوده‌است.

همچنین در مطالعه دیگری روند افزایش مبتلایان به سرطان روده در جوانان کشورهایی با میزان درآمد بالا از جمله انگلیس، استرالیا، کانادا و نیوزیلند مورد بررسی قرار گرفت. محققان مشاهده کردند در انگلیس در فاصله سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴ موارد ابتلا به سرطان روده ۱.۸ درصد افزایش داشته‌است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، یافته‌های بدست آمده در بسیاری از کشورهای مورد مطالعه مشابه بوده‌است.

انتهای پیام     

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرطان روده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، این جلسه با حضور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، مدیران امور آب و فاضلاب های تکاب و سلماس و مدیران دفاتر معاونت آب به منظور رسیدگی به مشکلات و بررسی و راهبری پروژه برگزار و در آن موارد بخش های اجرایی و بهره برداری  مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در این جلسه همچنین موارد مهم در خصوص گذر ایمن از تابستان 1403مطرح و ضمن اتخاذ تصمصیمات لازم، مقرر شد با عنایت به اعتبارات تخصیصی، پروژه ها با تسریع لازم پیشرفت داشته و اهداف تعیین شده تحقق یابند.

دیگر خبرها

  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد