Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:02:33 GMT

آماده سازی باغ «عبقری» تا سه هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۷۵۸۲

آماده سازی باغ «عبقری» تا سه هفته آینده

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن ماه سال گذشته دو باغ وثوق الدوله در منطقه ۱۴ و عبقری در منطقه ۲ در تفاهم نامه‌ای از سوی بنیاد مستضعفان به شهرداری تهران تحویل داده شد تا به بوستان عمومی تبدیل شوند. علی محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت این دو باغ گفت: باغ عبقری در مراحل نهایی آماده سازی و امیدواریم حداکثر تا سه هفته آینده آماده بهره برداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر در سه شیفت کاری آماده سازی این بوستان انجام می‌شود.

وی در خصوص باغ وثوق الدوله نیز گفت: طراحی‌های تبدیل این باغ به بوستان عمومی انجام شده است و مناقصه آن انجام شده و ظرف سه ماه آینده این باغ نیز آماده بهره برداری خواهد شد.

به گزارش مهر، پیش از این روابط عمومی بنیاد مستضعفان با اشاره به توافقات صورت گرفته در مورد باغ عبقری اعلام کرده بود: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد بنیاد مستضعفان قسمتی از باغ عبقری واقع در منطقه دو شهرداری تهران (محله سعادت آباد-خیابان عبقری) را در اختیار شهرداری قرار دهد.

روابط عمومی بنیاد مستضعفان در مورد سرنوشت باغ معروف وثوق الدوله یا همان باغ-خانه لوکیشن سریال شهرزاد واقع در منطقه ۱۴ شهری، محله پیروزی، خیابان نبرد هم گفته بود: مقرر شده است تا این باغ در قبال واگذاری زمین در همان محدوده منطقه ۱۴ برای ساخت بیمارستان به شهرداری واگذار شود.

باغ وثوق الدوله یکی از قدیمی ترین باغ‌های منطقه ۱۴ با قدمت حدوداً ۱۰۰ سال است نه تنها گونه‌های متعددی همچون درخت انار، کاج تهران و … را در خود جای داده است بلکه در بخشی از این باغ، عمارت تاریخی زیبایی با ویژگی‌های معماری خاص وجود دارد. مساحت باغ وثوق الدوله ۲۵ هزار و ۵۱۱ متر مربع است.

در مراسم واگذاری این دو باغ به شهرداری تهران شهردار تهران وعده داده بود این دو باغ اردیبهشت ماه به روی شهروندان تهرانی گشوده خواهد شد.

کد خبر 4620006 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه باغستان شهریار با شاخص ۱۵۹ ناسالم (قرمز)، اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۷، رباط‌کریم با شاخص ۱۰۷ و قرچک با شاخص ۱۴۷، ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۵۸، پارک رازی با شاخص ۶۴، پاسداران با شاخص ۹۲، پاکدشت با شاخص ۶۴، پردیس با شاخص ۵۲، پونک با شاخص ۶۰، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۹، پیشوا با شاخص ۶۶، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۵، دانشگاه تهران با شاخص ۷۰، دماوند با شاخص ۷۰، ژئوفیزیک با شاخص ۷۴، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۶۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۹۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۶، شریف منطقه دو با شاخص ۹۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۲، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۹۸، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۶، شهریار با شاخص ۷۱، علم و صنعت با شاخص ۷۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۹، قدس با شاخص ۵۱، لواسانات با شاخص ۶۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۸، ملارد با شاخص ۸۰، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۶، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۳، ورامین با شاخص ۵۵ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۵۹ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۳۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۱، چشمه با شاخص ۴۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۴، سرخه‌حصار با شاخص ۳۰، شهرداری منطقه دو با شاخص ۴۵، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748588

دیگر خبرها

  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق