Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه اسلام همواره بر مسئله علم و سوادآموزی تأکید دارد گفت: امروز باید نهضت سوادآموزی در جامعه احیا و اجرا شود افراد جامعه ما باید افرادی آگاه و باسواد باشند تا در برابر شبهات و هجمه‌های دشمن متزلزل نشوند. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

‌به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله محسن فقیهی در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی برگزار شد اظهار داشت: قوم بنی‌اسرائیل افرادی بودند که همواره می‌پنداشتند احکام الهی را باید مطابق میل خودشان تفسیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علمای یهود برای اینکه مردم را گرد خود جمع کرده و برای خود جایگاه ایجاد کنند، تورات را مطابق خواسته‌های مردم تفسیر می‌کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید احکام دینی را از شخصی دریافت کنیم که عالم، عامل، وارسته و آگاه به مسائل و فرعیات فقهی باشد؛ اشکال قوم بنی‌اسرائیل این بود که به علمای فاسد و اهل گناه رجوع کرده و به سخنانشان اعتماد و عمل می‌کردند.

استاد حوزه علمیه گفت: در جامعه دین‌محور آسیب‌هایی همچون بی‌حجابی، رانت‌خواری، فساد و رباخواری وجود دارد و برخی همواره به این‌سو گرایش دارند اما علمای این‌گونه جوامع نباید کار خلاف آن مردم را توجیه کنند.

آیت‌الله فقیهی: انسان باید ملاک اهل ایمان را میزان عمل آن‌ها به احکام الهی قرار دهدآیت‌الله فقیهی:کمک‌رسانی مردم عراق به سیل‌زدگان، مظهر ابراز تشکر عملی از خدمات ایران استقم| آیت الله فقیهی: روحانیت همانند مردم نسبت به برخی رفتارهای دولت معترض است

فقیهی با تأکید بر اینکه اسلام همواره بر مسئله علم و سوادآموزی تأکید دارد،ادامه داد: مسلمانان باید زیرک و باهوش باشند، امروز باید نهضت سوادآموزی در جامعه احیا و اجرا شود، افراد جامعه ما باید افرادی آگاه و باسواد باشند تا در برابر شبهات و هجمه‌های دشمن متزلزل نشوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه باید سرسپرده احکام الهی باشیم نه اینکه دین را مطابق میل خودمان توجیه کنیم، گفت: اسلام نباید طبق امیال نفسانی تفسیر و توجیه شود، امروز نباید عده‌ای برای اینکه مردم را گرد خود جمع آورند احکام الهی را به‌صورت سهل‌انگارانه تفسیر کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جامعه فاسد از مفسدان و علمایی که فساد را تأیید می‌کنند، تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: خواسته‌های غیرشرعی مردم و علمایی که متعهد به دین نیستند جامعه را به فساد می‌کشاند.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی ماجده و پارسا حاجیه خانم حائری(ره) موجب تأسف گردید.

ضمن ابراز همدردی فقدان آن بانوی گرامی را به خاندان مکرم مصاب و بیوت بلند پایه مرحوم آیت الله العظمی حائری (قدس سره) و حضرت امام خمینی (اعلی اله المقامه) تسلیت عرض نموده، از خداوند غفور ودود برای ایشان، والد معظم و فقیدشان حضرت آیت الله شیخ مرتضی حائری(قدس سره) و همسر شهید ارجمندشان حضرت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی(ره) علو درجات و وصول به مقام رضوان الهی و برای بازماندگان، بهروزی, عزت و پاداش نیک الهی را مسئلت می نمایم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست