Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:25:17 GMT

بیش از 13 هزار نفر کرمانشاهی امسال باسواد می شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۰۲۲۶

بیش از 13 هزار نفر کرمانشاهی امسال باسواد می شوند

کرمانشاه- ایرنا- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: بیش از 13 هزار نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان جامعه هدف معاونت سوادآموزی در سال جاری باسواد می‌شوند.

هرمز نوروزی‌فرد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای تحقق اهداف برنامه‌های دولت، راهبردها و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش و برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی در گروه سنی 49-10 سال در سال جاری تعداد 13 هزار و 64 نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان جامعه هدف تحت پوشش قرار می‌گیرند و باسواد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های لازم، پشتیبانی‌های هدفمند سازمان نهضت سوادآموزی کشور، حمایت‌های خاص مدیرکل آموزش و پرورش، بهره‌گیری از پتانسیل و ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی، شورای آموزش و پرورش، دستگاه‌های طرف مشارکت، مدیران واحدهای آموزشی، فرهنگیان گرامی و ﻣﺆسسات و تشکل‌های غیردولتی حجم مذکور با لحاظ ارتقای کیفیت آموزشی، زیرپوشش قرار خواهند گرفت.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: تعداد 6 هزار و 500 نفر در دوره سوادآموزی، 2 هزار و 530 نفر در دوره انتقال، سه هزار و 804 نفر در دوره تحکیم و 230 نفر در دوره مهارت های هفت گانه در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق با در نظر گرفتن آمار بی‌سوادان آخرین سرشماری، ظرفیت و عملکرد ادارات آموزش و پرورش در سال گذشته، داده‌های پایگاه اطلاعات سامانه سوادآموزی و استفاده از پتانسیل و ظرفیت موجود توزیع خواهد شد.
نوروزی‌فرد در پایان اظهار امیدواری کرد که در آستانه گام دوم انقلاب با همکاری و هماهنگی همه فعالان تعلیم و تربیت موجبات ارتقای سطح سواد و ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان فراهم شود.
آمار جمعیت بیسواد رده سنی 10 تا 49 سال استان اکنون 70 هزار نفر است که براساس اعلام مسئولان آموزش و پرورش 25 درصد این جمعیت آموزش ناپذیر هستند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 33 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد و براساس آمارهای رسمی 273 هزار نفر از مردم استان بیسواد مطلق هستند.
اکنون 325 هزار دانش آموز در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به 30 هزار فرهنگی در امر آموزش و پرورش این دانش آموزان تلاش می کنند.
8066/3033

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سواد آموزي كرمانشاه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، محمد صادق عبداللهی در شبکه ایکس نوشت: «سهم آموزش‌ و پرورش در لایحه بودج ۱۴۰۳ از منابع عمومی دولت ۹.۸۳ است. سال قبل ۱۰.۵۷ بود! اعتبارات دیده شده حداقلی است. با این وضع سال اول برنامه هفتم که محقق نمی‌شود، هیچ، روزمره آموزش و پرورش هم با چالش خواهد بود.»

کد خبر 847292 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش بودجه کل کشور

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳