Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان گفت: بسیج دانشجویی خوزستان در جریان سیل اخیر استان اقدام به تشکیل قرارگاه جهادی شهید علی هاشمی برای سازماندهی دانشجویان سراسر استان برای ارائه خدمات به مردم سیل‌زده کرد.

محمدحسین شادمان فر، مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در تشریح بخشی از اقدامات صورت گرفته بسیج دانشجویی استان در جریان سیل خوزستان گفت: نیرو‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان بعد از وقوع سیل در یادمان شهید علم الهدی به دستور سردار فرماندهی سپاه استان برای خدمت رسانی به مردم حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان افزود: علاوه بر این، بسیج دانشجویی خوزستان در این بازه زمانی اقدام به تشکیل قرارگاه جهادی شهید علی هاشمی جهت سازماندهی دانشجویان سراسر استان برای ارائه خدمات به مردم کرد و هماهنگی‌هایی با معاونت بهداشت و درمان نیروی دریایی برای استقرار بیمارستان صحرایی در یادمان شهدای هویزه انجام دادیم.
شادمان فر ادامه داد: همچنین هماهنگی با قرارگاه خاتم الانبیاء برای ارائه خدمات فرهنگی به مردم را در دستور کار داشتیم و توانستیم این مهم را به خوبی انجام دهیم و در زمینه اسکان موفق شدیم بیش از ۱۰۰۰ نفر از مردم سیل زده روستا‌های سبهانیه، شاکریه، هوفل، جرگه سیدعلی را در یادمان شهدای هویزه اسکان دهیم.
وی با اشاره به برپایی موکب جهت طبخ وعده‌های غذایی توسط این تشکل دانشجویی گفت: با فرمانده لشکر عملیاتی سپاه استانی محمد رسول الله تهران نیز در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم هماهنگی‌هایی انجام دادیم و علاوه بر آن اقدام به آماده سازی و تجهیز بازارچه برکت یادمان شهدای هویزه (موکت، پنکه، هواکش و اقلام مصرفی جهت اسکان) کردیم.
مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان با اشاره به ارائه اقلام بهداشتی و خوراکی به مردم سیل زده اظهار کرد: سم پاشی یادمان شهید علم الهدی به صورت مستمر و با همکاری شبکه بهداشت و درمان را انجام دادیم و با هماهنگی که انجام دادیم گروه دندانپزشکی و چشم پزشکی سپاه محمد رسول الله تهران در یادمان حضور ۷۲ ساعته داشت.
وی با اشاره به احداث خانه کودک برای تفریح و بازی کودکان در یادمان شهدای هویزه گفت: همچنین در این یادمان اقدام به برگزاری جشن اعیاد شعبانیه و ارائه جوایز به کودکان کردیم و ویزیت بیش از ۶۰۰۰ نفر از مردم سیل زده تمام مناطق و تجویز بیش از ۵۰ میلیون تومان دارو را در دستور کار داشتیم.
شادمان فر با اشاره به حضور ۲۰ نفر از پزشکان و متخصصین در مناطق سیل زده و ارائه خدمات پزشکی به مردم اذعان کرد: گروه جهادی دامپزشکی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در مناطق سیل زده حضور داشت و مشغول ارائه خدمات شد و توانست بیش از ۵۰ میلیون تومان دارو به احشام مردم مناطق سیل زده اختصاص دهد.
وی ادامه داد: همچنین گروه‌های جهادی دانشجویی از شهرستان‌های دزفول، بهبهان، اندیمشک، اهواز، آبادان، رامهرمز، مسجد سلیمان، شوشتر، ایذه، باغملک به استعداد بیش از ۸۵۷ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان در مناطق سیل زده حضور یافتند و مشغول خدمت رسانی به سیل زدگان شدند.
مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان با اشاره به هماهنگی و حضور تیم تاسیساتی (دانشجویی) و ارائه خدمات تعمیراتی (سرویس بهداشتی، حمام و سقاخانه ها) در مناطق سیل زده گفت: علاوه بر این، اقدام به برقراری تامین امنیت به صورت ۲۴ ساعته و برقراری نظم و انظباط در محل یادمان شهدای هویزه توسط نیرو‌های ستادی ناحیه کردیم.
وی خاطرنشان کرد: تشکیل هسته مطالعاتی آب (شهید علی هاشمی) با سه رویکرد مدیریت سیلاب، ذخیره سازی آب شیرین و مبارزه با کانون‌های ریزگرد متشکل از دانشجویان دکتری کارشناسی ارشد در رشته‌های تحصیلی زمین شناسی، علوم آب، نقشه برداری، محیط زیست، مکانیک سیالات، عمران، نفت و کشاورزی توسط نواحی تهران بزرگ و خوزستان از دیگر اقدامات ما در جریان سیل خوزستان بوده است.
وی با اشاره به اجرای عملیات پیشنهادی هسته در خصوص لایروبی دایک‌های مرزی مخزن R۱ و ورودی مخزن R۱ به مخزن R۲ یادآور شد: اجرای عملیات پیشنهادی هسته در خصوص لایروبی به طول ۲ کیلومتر از رودخانه نیسان با همکاری مدیریت پروژه‌های نفت در غرب کارون و همکاری و تعاون مطالعاتی و میدانی هسته شهیدعلی هاشمی با رییس ستاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در اجرای ماموریت مدیریت سیلاب خوزستان از دیگر اقدامات ما در جریان سیل اخیر خوزستان بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی خوزستان سیل خوزستان مناطق سیل زده خوزستان سیل زدگان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران اخیر در پاوه از مرز ۱۰۰۰ میلی‌متر گذشت

ابرهیم شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بارش‌ها در شبانه روز گذشته ۳۱ میلی‌متر بوده است، اظهار کرد: مجموع بارش سامانه اخیر ۹۸ میلی‌متر در پاوه گزارش و ثبت شده است.

وی افزود: خوشبختانه بارش تجمعی سامانه بارشی اخیر در پاوه از مرز یک هزار و ۳ میلی‌متر گذشت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پاوه ادامه داد: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۶ درصد و نسبت به میانگین نرمال بلند مدت سنوات اخیر ۳۸ درصد افزایش داشته است.

شهریاری خاطر نشان کرد: راهداران پاوه طی سه روز اخیر در محورهای مواصلاتی حضور فعال داشته و نسبت به پاکسازی و ریزش برداری راه‌ها اقدام کردند.

کد خبر 6096679

دیگر خبرها

  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • بارش باران اخیر در پاوه از مرز ۱۰۰۰ میلی‌متر گذشت