Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@00:27:46 GMT

طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در قم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۱۹۸۸

طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در قم آغاز شد

به گزارش ایکنا از قم، طرح بسیج ملی کنترل فشارخون از روز 27 اردیبهشت‌ماه آغاز به کارکرده است که در مرحله اول تا 17 خردادماه اطلاع‌رسانی و آموزش صورت گرفته و در مرحله دوم از 18 خرداد تا 15 تیر عملیات سنجش فشارخون انجام می‌شود.

هدف از اجرای این طرح، ایجاد حساسیت موضوعی در آحاد جامعه، افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه در زمینه فشارخون بالا، بسترسازی مناسب اطلاع‌رسانی برای توجه به کنترل فشارخون بالا به‌مثابه یک فرهنگ رفتاری، شناسایی و کشف موارد فشارخون بالا و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... خواهد بود.
ابوالفضل ایرانی‌خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم 28 اردیبهشت ماه در جلسه آغاز به کار طرح بسیج ملی کنترل فشارخون استان قم گفت: فشارخون بالا به‌عنوان بیماری خاموش و عامل اصلی برای بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم به شمار می‌رود که این عامل خطر تا حدود زیادی قابل‌پیشگیری و قابل‌کنترل است.
وی بیان کرد: شناسایی و پیگیری به‌موقع مبتلایان به این بیماری، می‌تواند روند پیشرفت آن را کند کرده و زندگی هزاران نفر و تعداد بیشتری از خانواده‌ها را نجات و در هزینه‌های مربوط به‌سلامت صرفه‌جویی ایجاد شود.
 ایرانی خواه اظهار کرد: وزارت بهداشت به‌عنوان متولی امر سلامت کشور، توجه به مقوله فشارخون را در دستور کار خود قرار داده و با آغاز طرح «بسیج ملی کنترل فشارخون » این موضوع را در اولویت برنامه‌های بهداشتی سال جاری گذاشته است.
همچنینحسن ایزانلو، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز بیان کرد: تمامی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم به‌منظور اجرای طرح در دستور کار قرارگرفته است و در حال حاضر در فاز اطلاع‌رسانی مباحث دنبال می‌شوند.
ایزانلو تصریح کرد: مراکز بهداشتی و ایستگاه‌های سیار در اجرای طرح، فعالیت می‌کنند و از سوی دیگر وب‌سایتی با آدرس salamat.gov.ir نیز راه‌اندازی شده که همشهریان می‌توانند با مراجعه به آن ثبت‌نام و به‌منظور غربالگری به یکی از مراکز بهداشتی ارجاع داده شوند.
عادلی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: 25 تا 30 درصد جامعه مشکل فشارخون بالا دارند که متأسفانه بی‌خبر هستند و این طرح فرصت بسیار مناسبی برای مطلع شدن آن‌هاست.

وی تأکید کرد: اجرای این طرح به این منظور است که در موضوع فشارخون در اذهان مردم ایجاد و حساسیت لازم را برای توجه هر چه بیشتر به آن داشته باشند.

یادآور می‌شود؛ بسیج ملی کنترل فشارخون با شعار «فشارخون؛ بدانیم و اقدام کنیم» راه‌اندازی شده که با اجرای این طرح همگانی، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در تلاش هستند، در کنترل فشارخون، تلاش کنند.

جامعه هدف این طرح شامل تمامی مادران باردار، تمامی بیماران کلیوی و افراد بالای 30 سال است که در قالب بسیج ملی کنترل فشارخون اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم فشارخون بسیج ملی کنترل فشارخون علوم پزشکی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهرداد شریفی گفت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از ۵۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اولویت‌های معاونت بهداشت این دانشگاه است.

وی افزود: به همین منظور در ماه‌های اخیر گام‌های بسیار موثری برای رفع کمبود‌های موجود در حوزه بازرسی مهندسان سلامت محیط مراکز بهداشت شهرستان‌ها توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برداشته شده است.

شریفی ادامه داد: در این خصوص با صرف هزینه یک میلیارد تومان در ماه‌های قبل نسبت به خرید تجهیزات آزمایشگاه‌های آب‌شناسی از قبیل؛ اتوکلاو، فور، کدورت‌سنج و بن ماری برای ۲۳ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه اقدام شد.

معاون اجرایی بهداشت خوزستان اضافه کرد: در ادامه در روز‌های آینده با اختصاص یک میلیارد تومان دیگر نسبت به خرید دستگاه‌های پرتابل سنجش کیفی آب آشامیدنی شامل کیت‌های پرتابل کلرسنجی و قرص‌های سنجش کلر باقیمانده آب (DPD)، پودر و قرص‌های پرکلرین، حلال‌ها و محیط‌های کشت میکروبی مورد نیاز آزمایشگاه آب‌شناسی و همچنین دستگاه‌های پرتابل سنجش قطبیت روغن و دماسنج و اندیکاتور‌های سنجش بارمیکروبی سطوح در کارگاه‌های تولید و فراوری مواد غذایی اقدام شد.

وی هدف از این اقدامات را افزایش سطح پوشش و تقویت نظارت به موقع و فوری بهداشتی بر تاسیسات آبرسانی و تصفیه‌خانه‌های آب، شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی و همچنین کنترل بهداشتی مواد غذایی در سطح عرضه برشمرد.

شریفی می گوید: با این اقدامات صورت گرفته امیدواریم مخاطرات در این حوزه‌ها شناسایی و با همکاری متولیان مربوطه خطری متوجه سلامت جامعه نشود.

وی افزود: ۳۸۰ مهندس بهداشت محیط در ۲۳ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه در نوبت‌های صبح و عصر در قالب اجرای طرح تشدید بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و کنترل کیفی آب آشامیدنی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ عصر در قالب تیم‌های بازرسی ثابت و سیار در حال انجام وظیفه است.

شریفی ادامه داد: رعایت نکردن موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خط قرمز مرکز بهداشت است و با کسانی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند به هیچ وجه مماشات به عمل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب مجلس شورای اسلامی از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم برای برخورد با متخلفان بهداشتی شده و در صورت عدم توجه به اخطار بهداشتی مراکز و اماکن نامبرده پلمب خواهند شد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران 
  • اجرای ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی در مرکزی
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز