Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان صحن علنی شورای شهر تهران نسبت به کاهش استقراض مدیریت شهری طی سال گذشته و فعالیت کارگزاری‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، مجید فراهانی در جریان صد و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در واکنش به گزارش درآمد هزینه خزانه دار شورای شهر تهران و ضمن تشکر از خزانه دار شورای شهر گفت: گزارش موجود چند نکته مهم در بر داشت ابتدا بحث کاهش استقراض از بانک بود که تنها بدان اشاره شد چرا که در بخش مصارف علی رغم اینکه شهرداری اجازه دارد ۱۰ درصد کل بودجه را از بانک‌ها استقراض کند، ولی شاهد بودیم که مبلغ بسیار کمی را از بانک قرض گرفتیم که این خود نکته بسیار مثبتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: باید مقایسه‌ای تطبیقی نسبت به سالیان گذشته انجام شود. بررسی‌ها طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد شورای پنجم چگونه توانسته ترمز استقراض را بکشد. همچنین در بازپرداخت وام‌ها در سال گذشته ۳هزار میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها برای اولین بار پرداخت شده است.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: طی سال ۹۶ هیچ مبلغی به بانک‌ها برای پرداخت استقراض داده نشده است که این امر سبب شده تضمین بانک‌ها در اوراق مشارکت مصوب شورا به مخاطره بیفتد.

فراهانی اضافه کرد: توانستیم ۱۰ درصد بدهی بانک‌ها را پرداخت کنیم که بدین ترتیب می‌توانیم از آن به عنوان تضمین سال بعد استفاده کنیم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی افزود: بحث بودجه غیر نقد نیز حائز اهمیت است که بیش از ۵۰ درصد بودجه غیر نقد طی سال گذشته محقق نشده است که دلیل آن سکته‌ای بوده که در بحث تحقق درآمد غیر نقد داشتیم و این امر نشان می‌دهد که فعالیت کارگزاری‌ها آنچنان که باید نتوانسته رضایت بخش باشد.

وی اظهار کرد: نیازمند آسیب شناسی در خصوص بحث کارگزاری‌ها جهت تحقق بودجه غیر نقد هستیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجید فراهانی شورای شهر خزانه دار شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست

اوکراین نمی‌تواند کمک‌های مالی ایالات متحده را برای پرداخت حقوق بازنشستگی خرج کند. این را خبرنگاران شبکه آر بی سی اوکراین گزارش دادند.

کنگره آمریکا تصمیم گرفته است که از ۶۱ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین، ۷.۸ میلیارد دلار برای پوشش کسری بودجه دولت هزینه شود. اما کی‌یف این وجوه را نمی‌تواند صرف پرداخت حقوق بازنشستگی کند، چنین شرطی در قانون پیش بینی شده است.

در همان زمان، دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین اطمینان داد که بودجه‌ای جدا برای پرداخت‌های اجتماعی پیدا خواهد شد. شمیگال در ۲۷ آوریل در برنامه تلویزیونی سراسری اوکراین گفت: در واقع، ما کاملاً مطمئن هستیم که امسال و سال آینده همه پرداخت‌های اجتماعی، همه حقوق بازنشستگی و همه یارانه‌ها را تامین می‌کنیم.

نخست وزیر اوکراین تاکید کرد که پرداخت مستمری به طور کامل و به موقع انجام خواهد شد.

وزارت دارایی اوکراین همچنین اطمینان داد که اوکراینی‌ها حقوق بازنشستگی خواهند داشت. به هر حال، علاوه بر ایالات متحده، منابع مالی دیگری نیز از اتحادیه اروپا، ژاپن، کانادا، انگلیس و نروژ تامین شده است. تا سال ۲۰۲۴، این کشور‌ها ۱۱.۸ میلیارد دلار به کی‌یف پول داده‌اند.

اوکراین در حال حاضر با کسری بودجه ماهانه مواجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست