Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، این خانه که در یکی از محلات قدیمی تبریز واقع شده است در زیربنایی بالغ بر ۹۰۰ متر مربع و در پنج طبقه در طی دو سال و چند ماه گذشته شاهد حضور خیل عظیمی از جوانان فعال بوده است.

ارتقاء مشارکت اجتماعی جوانان یکی از اصلی ترین دغدغه های دولت تدبیر و امید در طی سالهای گذشته بود به طوری که با توجه به رویکردهای دولت توجه ویژه به امور جوانان در استان آذربایجان شرقی نیز توسط اداره کل ورزش و جوانان به صورت ریشه مورد تاکید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه اندازی و افتتاح خانه جوان در این استان قدم مهمی در ارتقای مشارکت های اجتماعی و توسعه سازمانهای مردم نهاد بوده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در این خصوص می گوید: خانه جوان استان تنها خانه سند دار کشور است که در سال ۹۵ با حضور معاون وزیر مورد افتتاح قرار گرفت.

امیر تقی زاده می افزاید: با حمایت های ویژه مدیرکل محترم ورزش و جوانان و دیگر مدیران ارشد استان توانستیم در سال ۱۳۹۶ خانه جوانان استان را بعد از ۲۴ سال خریداری کرده و در حال حاضر اولین خانه جوانان سند دار کشور را در اختیار داریم.

وی با اشاره به حضور چشمگیر اعضای سازمان های مردم نهاد در این خانه می گوید: بیش از ۹۰ گروه مردم نهاد مستقر در شهرستان تبریز از امکانات این خانه در طول سال گذشته بهره مند شده اند.

وی می افزاید: در طول سال گذشته ۱۲۵ کارگاه در حوزه جوانان و ازدواج و ۱۲۰ کارگاه در حوزه فعالیت های جوانان در این خانه برگزار شده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، استفاده از ظرفیت این مجموعه در شرایط خاص را نیز مورد تاکید قرار می‌دهد و می افزاید: در بحث فعالیت های خیرخواهانه نیز گروه های مردم نهاد فعال در این خانه تلاش کردند تا در مواقع بحران و حوادث مختلف دور هم جمع شوند به طوری که در بحث سیل اخیر شاهد تجمیع کمک های گروه های مردم نهاد در خانه جوان استان بودیم و این مکان محفلی برای این اقدام خیرخواهانه بود.

تقی زاده از انجام تعمیرات اساسی در خانه جوان استان خبر می‌دهد و می‌گوید: طی سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیون تومان برای تعمیرات اساسی این خانه هزینه شده و امکاناتی از قبیل کتابخانه، سالن کنفرانس، کارگاه آموزشی و اتاق های مجزا برای گروه های مردم نهاد در این مجموعه ایجاد شده است.

وی ادامه می دهد : درب خانه جوان استان همیشه به روی جوانان باز است واز حضور تمامی جوانان در این خانه استقبال می کنیم.

گزارش ارائه شده از سوی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نشان می دهد که  با توجه به افزایش چشمگیر تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان در سطح استان بدون شک تنها یک خانه جوابگوی نیازهای جوانان در آینده نخواهد بود.

 انتظار می رود سازمان های دولتی و خصوصی وبخصوص شهرداری ها و دهیاری ها نیز این مهم را در برنامه های خود قراردهند و با همراهی با معاونت جوانان در ایجاد خانه های جوانان در مناطق مختلف شهری و روستایی پیش قدم باشند.

گزارش: اکبر بردباری

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی ازدواج شهری و روستایی معاون وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت

صادق نامدار ناظر گمرکات آذربایجان شرقی میزان صادرات سال گذشته از گمرک‌های استان بدون احتساب صادرات نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی را ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۴۱ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این کالا‌ها به ۱۰۳ کشور مختلف دنیا صادر شده است.

وی، پنج کشور عمده مقصد صادراتی آذربایجان شرقی را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۳۰.۸ درصد، عراق ۲۰.۲ درصد، ارمنستان ۱۷.۵۷ درصد، جمهوری آذربایجان ۳.۶ درصد و گرجستان ۳.۵ درصد اعلام کرد و گفت: پنج قلم کالای عمده صادراتی استان نیز به ترتیب شامل انواع میلگرد فولادی، پلیمر‌های استایرن، قیر نفت، سیم مفتول و کشمش انگوری بود.

نامدار افزود: در بخش واردات ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۴۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ دلار از مبداء ۶۳ کشور مختلف از طریق گمرکات استان وارد شد که رشد ۲۹ درصد در وزن و ارزش دارد و از این نظر بین استان‌های کشور در رتبه نهم قرار داریم.

وی، پنج کشور عمده مبدا واردات کالا از گمرکات استان بر اساس میزان واردات را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۵۷درصد، امارات متحده عربی ۱۲درصد، چین ۱۱درصد، آلمان پنج درصد و کره جنوبی ۲ درصد عنوان کرد و گفت: پنج قلم عمده کالای وارداتی به ترتیب شامل، کامیون‌های کشنده، شمش طلا، انواع توتون، گوشت منجمد گاوی و پودر کاکائو بوده است.

نامدار افزود: در بخش ترانزیت خارجی در ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۰۷ هزار تن کالا از گمرکات استان منتقل شد که با اختصاص ۳.۴ درصدی از کل ترانزیت کشور به خود، رشد چهار درصدی دارد.

وی گفت: پنج کشور عمده مقصد ترانزیتی از گمرکات آذربایجان شرقی به ترتیب شامل کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و عراق بوده است.

نامدار اضافه کرد: در بخش درآمد، وصولی گمرکات استان ۷۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۳ درصد افزایش دارد.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • محموداباد، میزبان مسابقات فوتبال مناطق امید‌های کشور
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟