Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:55:32 GMT

کمک جدید دولت به بانک عامل مسکن/مصوبه‌ای که سه بار اصلاح شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۴۷۳۹

کمک جدید دولت به بانک عامل مسکن/مصوبه‌ای که سه بار اصلاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که هیئت وزیران در جلسه ۱ مهر ماه ۱۳۹۷ تصویب کرد تا مابه التفاوت سود مسکن مهر شهری و روستایی با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار (نرخ سود وام مسکن مهر ۴ تا ۹ درصد و نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد است) تا پایان سال ۹۴ به عنوان درآمد بانک عامل بخش مسکن و مابه التفاوت این دو نرخ سود تا پایان سال ۹۵ به عنوان افزایش سرمایه دولت در این بانک منظور شود، این مصوبه بار دیگر اصلاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس مصوبه ۱ مهر ۹۷ هیأت وزیران مقرر شد که از سال ۹۶ به بعد دیگر مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات مسکن مهر با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار به بانک مذکور تعلق نگرفته و صرفاً هزینه عاملیت در اختیار بانک عامل بخش مسکن قرار می‌گیرد.

در همین حال، بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت به تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه امسال، مابه التفاوت نرخ سود وام مسکن مهر با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار تا پایان سال ۹۵ هم به عنوان درآمد بانک عامل بخش مسکن منظور خواهد شد و این مابه التفاوت در اختیار بانک مرکزی قرار نمی‌گیرد.

مصوبه جدید هیأت وزیران به این معناست که امکان افزایش سرمایه دولت در بانک عامل بخش مسکن باز هم وجود دارد. در قانون بودجه سال ۹۵ تصویب شد تا دولت تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان در بانک مذکور افزایش سرمایه دهد.

گفتنی است این مصوبه صرفاً ناظر به آن بخش از تسهیلات مسکن مهر شهری و روستایی است که از محل منابع و مصارف داخلی بانک عامل بخش مسکن تأمین شده و منابعی که از محل خط اعتباری بانک مرکزی در اختیار طرح مسکن مهر قرار گرفته، شامل این مصوبه نخواهد شد.

خاطرنشان می‌شود وام مسکن مهر جز تسهیلات تعهدی-تکلیفی است و دولت موظف به بازپرداخت مابه التفاوت نرخ سود این تسهیلات با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به بانک عامل است.

کد خبر 4619701 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک مسکن مسکن مهر وام مسکن مهر بانک مرکزی ایران شورای پول و اعتبار مصوبه هیئت وزیران نرخ سود بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در جلسه ستاد جوانی و جمعیت این شهرستان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در اجرا و پیگیری تعهدات دولت در بخش جوانی جمعیت از جمله وام‌های ازدواج، فرزند‌آوری، ودیعه مسکن و واگذاری زمین و تامین مسکن جوانان اهتمام داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین مقابله با تخلفات حوزه تسهیلات و خریدوفروش وام‌های جوانی جمعیت که باعث شده دست جامعه هدف از این تسهیلات کوتاه بماند هم باید مورد توجه و راستی آزمایی قرار گیرد.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه موضوع جوانی جمعیت طی یک دهه اخیر همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، اضافه کرد: فقدان فرهنگ‌سازی و اقناع جامعه به فرزندآوری و آسیب‌های خانواده تک فرزندی باید از طریق افکار عمومی و اصحاب رسانه مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با اشاره به اقدامات بخش مسکن نیز بیان کرد: هم اکنون بیش از ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه زمین در روستا‌های حاشیه مهاباد همراه با وام ۳۵۰ میلیون تومانی آماده واگذاری یه متقاضی مسکن است.

وی اقدامات دولت در بخش واگذاری زمین به متقاضیان را در سطح شهرستان قابل توجه دانست و گفت: با تخصیص زمین به طرح‌های نهضت ملی در سطح شهر و روستا طی چند سال آینده گرانی کرایه و اجاره مسکن فروکش خواهد کرد.

در ادامه جلسه هر یک از مدیران بانک‌های عامل شهرستان گزارش و عملکرد خود را در بحث پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت ارائه کردند.

مهاباد با جمعیت ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن