Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سامورایی در برلین تنها نمونه کمدی گیشه و کلیشه سالهای گذشته نیست. این فیلم نماد واضح ترویج ساخت آثار کمدی سخیف در سینمای دهه نود است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی "سامورایی در برلین" به کارگردانی مهدی نادری شاید تنها اثر موفق گیشه ماه مبارک رمضان است. فیلمی که به واسطه مضمون کمدی فروشش در گیشه به نوعی تضمین شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم توانسته در مدت کمتر از ده روز با فروشی معادل ۱,۲۳۶,۵۹۴,۰۰۰ تومان رتبه اول آثار سینما در ماه رمضان را از آن خود نماید. اثری که خارج از کشور ساخته شده و ترکیب تکراری بازیگرانی همچون حمید فرخ نژاد را در خود می بیند.

حمید فرخ‌‌نژاد در نقش جمشید سامورایی، میرطاهر مظلومی، هومن حاجی عبداللهی، سامان صفاری، نادر مشایخی، گوهر خیراندیش و میترا حجار از جمله بازیگرانی هستند که در سامورایی در برلین به ایفای نقش پرداخته اند.


این فیلم با همان الگوی آثار کمدی گیشه ساخته شده و با پیش تولید و تولیدی کوتاه مدت اثری بی کیفیت از لحاظ داستان، فیلمنامه، کارگردانی، بازیگری و اکثریت بخش‌‌های تخصصی یک اثر سینمایی را مقابل چشمان تماشاگر قرار می دهد.

فیلمنامه ای که پشت فرمان نوشته شده است

مشخص نیست فیلمنامه سامورایی در برلین چگونه تا این حد خارج از اصول سینمایی نوشته شده است، این فیلمنامه در گام‌های ابتدایی تخصصی فیلمنامه نویسی هم ابتر مانده و به هیچ وجه اجازه نقدی فراتر را نمی دهد.

داستان به شدت دم دستی و بیشتر براساس بداهه بازیگران پیش می‌رود. معرفی شخصیت‌ها کاملاً گیج و گنگ بوده و هیچگونه پیش زمینه درستی از پیشینه کاراکترها ایجاد نمی شود. همه بازیگران سامورایی در برلین تیپ بوده و اندکی به شخصیت پردازی نزدیک نمی شوند.

چالش اصلی داستان مشخص نیست و گره ای که در میانه های راه به مخاطب عرضه می شود گره ای شل، وارفته و به شدت سطحی است که هیچ چالشی را برای مخاطب، حتی با وجود اینکه اثر کمدی است ایجاد نمی کند.

فیلمنامه سامورایی در برلین انگار در کمترین زمان ممکن و حتی پشت فرمان نوشته شده است. تمامی اتفاقاتی که نویسنده سعی در چالش برانگیز شدن آنها داشته به طور کامل اولین فکری است که به ذهن یک نویسنده می رسد و انگار نگارنده فیلمنامه اندکی به خود فرصت فکر کردن نداده و همه چیز را سریعاً روی کاغذ آورده است.

اضمحلال کارگردان بدرود بغداد تحت تاثیر گیشه

سینمای امروز سینمایی است که از کارگردان فیلم بدرود بغداد که به نوع خود اثری تحسین برانگیز بود را به ساخت اثری سخیف و سطحی وادار می کند. مشخصاً مهدی نادری با این نوع فیلمسازی بساز و بفروش آشنا نیست و همین مسئله به خوبی در سامورایی در برلین نمود پیدا می کند.

کارگردان خودش را در این فیلم کاملاً اسیر شوخی و خنده کرده و انگار هیچ تاثیری بر سکانس ها نداشته است. همه چیز در این فیلم خلق الساعه بوده و هیچ تلاشی برای ایجاد سکانسی تاثیرگذار نکرده است.

بازیگرانی که هزار بار تکرار می‌شوند

مخاطب سینما بعد از دیدن سامورایی در برلین شاید از خودش می پرسد که اگر بازیگری تکراری نقش است پس چرا آن را یکی از سخت ترین مشاغل جهان می‌نامند. سامورایی در برلین تکرار کلیشه واضح و آزاردهنده بازیگران است.

بازیگرانی که هیچ تلاشی برای نقش آفرینی نکرده و همچون تمام آثار کمدی پیشتر خود ظاهر شده اند. حمید فرخ نژاد و امیرمهدی ژوله در صدر این اتفاق هستند. دو بازیگری که در کل فیلم مشغول شوخی های سطحی و مبتذل بوده و نوع بازی‌شان هیچ تفاوتی با آثار قبلی ندارد.

کارگردان و به تبع نویسنده که در سامورایی در برلین هستند هم هیچ کاری برای بدعت در نقش نکرده و بازیگران را به حال خود رها کرده اند تا با شیرین کاری و مزه پراکنی‌های سخیف مخاطب بخندانند. اتفاقی که سالهاست بدنه سینمای ایران را ضعیف ساخته و آن را رو به نابودی کشانده است.


سامورایی در برلین تنها نمونه کمدی گیشه و کلیشه سالهای گذشته نیست. این فیلم نماد واضح ترویج ساخت آثار کمدی سخیف در سینمای دهه نود است.

آثاری که تنها به طمع گیشه ساخته شده و هیچ ارزشی برای خود و مخاطب قائل نیستند. آثاری که با توجه به فاکتور فروش سریعاً تهیه کننده پیدا کرده و راحت به چرخه اکران وارد می شوند. جای تعجب ندارد که کارگردانان به جای ساختن فیلم‌های با کیفیت و صبوری پشت چرخه اکران به ساخت آثار سخیف روی آورند. حال باید دید کدام نهاد سینمایی بالاخره زنجیره ساخت آثار کمدی مبتذل را می شکند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سامورایی در برلین مهدی نادری حمید فرخ نژاد اخبار سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس-آلومینیوم با یک داور تکراری

داور 31 ساله تهرانی که متولد 8 آذر 1371 است و مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی دارد. نام او از سال 2020 وارد لیست بین‌المللی داوران شد.

این، اولین قضاوت عرب‌براقی در جام حذفی این فصل است. او در لیگ برتر این فصل، 2 بازی پرسپولیس (برد یک صفر بیرون از خانه برابر تراکتور و تساوی 2 بر 2 بیرون از خانه برابر استقلال خوزستان) را سوت زده ولی قضاوتی برای آلومینیوم نداشته است.

این برای پنجمین بار است که عرب‌براقی در جام حذفی قضاوت می‌کند. در 4 بازی قبلی، 13 کارت زرد از جیب او خارج شده و یک پنالتی هم اعلام شده است. 

عرب‌براقی 9 بازی پرسپولیس در همه رقابت‌ها را سوت زده و قرمزها با او، 6 برد و 3 مساوی دارند و هرگز شکست نخورده‌اند به علاوه 10 اخطار و 2 اعلام پنالتی که هر دو هم گل شده است. تمامی این 9 بازی در لیگ برتر بوده است.

عرب‌براقی سابقه سوت زدن 6 بازی آلومینیوم را هم دارد: 4 بازی در لیگ برتر و 2 بازی در جام آزادگان. یک برد، 3 مساوی و 2 باخت برای نماینده اراک در این بازی‌ها ثبت شده به علاوه 4 کارت زرد و یک خطای پنالتی. 

این برای سومین بار است که عرب‌براقی، رویارویی پرسپولیس و آلومینیوم را قضاوت می‌کند. هر 2 دیدار قبلی را پرسپولیس با کلین‌شیت برده است؛ 2 صفر در ورزشگاه آزادی و در دور برگشت لیگ بیستم با گلهای مغانلو روی پاس ترابی و ترابی روی پاس مغانلو و یک صفر در دور رفت لیگ 22 در اراک با تک گل میلاد سرلک روی پاس ترابی.

آلومینیوم در اراک با قضاوت عرب‌براقی، یک برد، یک مساوی و یک باخت دارد. پرسپولیس هم بیرون از خانه با سوت این داور، 4 برد و 2 مساوی کسب کرده است.

 

منبع:فوتبالی 

دیگر خبرها

  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • (عکس) مدافع تیم ملی در جشن قهرمانی سامورایی شد
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • پرسپولیس-آلومینیوم با یک داور تکراری
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد
  • بدرود ؛ محمد نوری